  • 1. Data: 2009-02-14 18:17:37
    Temat: Prośba o wytłumaczenie
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Witam !
    Prosze mi wytłumaczyć, dlaczego wymagany jest podpis na karcie kredytowej ?
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 2. Data: 2009-02-14 19:33:12
    Temat: Re: Prośba o wytłumaczenie
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
    > Witam !
    > Prosze mi wytłumaczyć, dlaczego wymagany jest podpis na karcie kredytowej
    > ?

    Zabezpieczenie.

    k.

  • 3. Data: 2009-02-14 20:31:24
    Temat: Odp: Prośba o wytłumaczenie
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał

    > Prosze mi wytłumaczyć, dlaczego wymagany jest podpis na karcie kredytowej ?

    W celu weryfikacji. Przecież podpisujesz się na odcinku z terminala i z czymś to
    trzeba porównać.

  • 4. Data: 2009-02-14 20:46:30
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    W celu weryfikacji. Przecież podpisujesz się na odcinku z terminala i z
    czymś to trzeba porównać.

    A czy jak nie mam podpisu na karcie i chcę dać dowód osobisty do takiego
    porównania, to kasjer ma prawo mi odmówić ?
    Na zdrowy rozum - brak podpisu powinien zmusić kasjera do poproszenia o
    drugi dokument... i na tym mi zależy, a nie na podpisywaniu karty przy
    kasjerze, do czego niektórzy próbują mnie zmusić !
    Mógłbym w takim przypadku napisać na karcie "ty głupia pipo" i co wtedy ?
    Kasjer udowodni mi, że tak się właśnie nie podpisuję ?
    WOJO

  • 5. Data: 2009-02-14 20:57:33
    Od: Pan Papkin <p...@z...pl>

    WOJO pisze:
> [...]
    > Mógłbym w takim przypadku napisać na karcie "ty głupia pipo" i co wtedy ?
    > Kasjer udowodni mi, że tak się właśnie nie podpisuję ?

    To sprytnie zgub albo daj sobie ukraść taką kartę bez podpisu. Złodziej
    przecież nie wpadnie na to żeby się podpisać za ciebie.
    PP

  • 6. Data: 2009-02-14 21:12:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-14, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    [...]

> [...]
    > drugi dokument... i na tym mi zależy, a nie na podpisywaniu karty przy
    > kasjerze, do czego niektórzy próbują mnie zmusić !

    A czytałeś Ty regulamin tej swojej karty?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-02-14 21:30:00
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > To sprytnie zgub albo daj sobie ukraść taką kartę bez podpisu. Złodziej
    > przecież nie wpadnie na to żeby się podpisać za ciebie.

    Niech wpada - na pierwszy rzut oka bedzie widać, że to nie mój podpis
    podczas konfrontacji, a jak mu go dostarczysz na karcie, to nawet nie bedzie
    musiał się specjalnie zastanawiać, bo da kasjerowi, a ten nawet nie porówna.
    I właśnie dlatego kasjerowi powinno się zapalać czerwone śwatełko gdy widzi
    kartę bez podpisu i powinien on prosić o dokument, na czym mi zależy.
    WOJO

  • 8. Data: 2009-02-14 21:31:22
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A czytałeś Ty regulamin tej swojej karty?

    Staram się właśnie dociec czy ma on sens...:)
    WOJO

  • 9. Data: 2009-02-14 21:35:14
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 15:46, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    > A czy jak nie mam podpisu na karcie i chcę dać dowód osobisty do takiego
    > porównania, to kasjer ma prawo mi odmówić ?

    Przypuszczam, ze ma. Popatrz co masz napisane nad albo pod tym paskiem
    na podpis.
    Ja widze: AUTHORIZED SIGNATURE - NOT VALID UNLESS SIGNED

    > Na zdrowy rozum - brak podpisu powinien zmusić kasjera do poproszenia o
    > drugi dokument...

    Ludzie stosuja taki trick, tzn. pisza sobie markerem SEE ID albo CHECK
    ID na tym pasku i czuja sie duzo bezpieczniej :) Zazwyczaj dziala, ale
    nie musi. Zgodnie z oficjalnymi zaleceniami MC karta musi byc
    podpisana zeby byla wazna. Przypuszczam, ze Visa ma podobnie.

    > Mógłbym w takim przypadku napisać na karcie "ty głupia pipo" i co wtedy ?

    Wtedy "glupia pipa" prawdopodobnie poleci Ci zebys zbieral kapcie bo
    spoznisz sie na rytmike do przedszkola.

    Przeciez tu chodzi o bezpieczenstwo platnosci a nie o jakies wyzywanie
    sie na bogu ducha winnej kasjerce!

  • 10. Data: 2009-02-14 21:42:11
    Od: "me.meg" <m...@g...com>

    a czy kasjer nie ma obowiązku przecięcia takiej niepodpisanej karty?