  • 21. Data: 2009-02-15 09:58:34
    Temat: Odp: Prośba o wytłumaczenie
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    news:gn737n$ufm$1@node1.news.atman.pl...
    >W celu weryfikacji. Przecież podpisujesz się na odcinku z terminala i z
    > czymś to trzeba porównać.
    >
    > A czy jak nie mam podpisu na karcie i chcę dać dowód osobisty do takiego
    > porównania, to kasjer ma prawo mi odmówić ?

    Nie może. Sprzedawcy często proszą o dowód, żeby uprawdopodobnić weryfikację.

    > Na zdrowy rozum - brak podpisu powinien zmusić kasjera do poproszenia o
    > drugi dokument... i na tym mi zależy, a nie na podpisywaniu karty przy
    > kasjerze, do czego niektórzy próbują mnie zmusić !

    Zwłaszcza zwykłym długopisem ;-)

    > Mógłbym w takim przypadku napisać na karcie "ty głupia pipo" i co wtedy ?
    > Kasjer udowodni mi, że tak się właśnie nie podpisuję ?

    Porówna z podpisem w DO.

  • 22. Data: 2009-02-15 10:00:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
    > "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
    >
    > A skad bedzie wiadomo, jak sie podpisales na karcie, skoro jej nie bedzie,
    > Sherlocku?

    Taki sam sfałszowany podpis będzie również na kwitku z transakcji. Przy porównaniu go
    z rzeczywistym podpisem WOJA łatwo będzie dojść do wniosku, że nie on tej transakcji
    dokonał.

  • 23. Data: 2009-02-15 10:28:10
    Temat: Re: Prośba o wytłumaczenie
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Mógłbym w takim przypadku napisać na karcie "ty głupia pipo" i co wtedy ?
    > Kasjer udowodni mi, że tak się właśnie nie podpisuję ?

    Porówna z podpisem w DO.

    Właśnie dlatego chcę od razu dać dowód, żeby "głupia pipa" nie miała
    wątpliwości, ale czasem trafi się taka, która wie wszystko lepiej i dla niej
    karta musi być podpisana i to w dodatku przy niej (nieważne czy jestem jej
    właścicielem czy nie), a dowodu mogę już wtedy nie pokazywać :) Wtedy po
    prostu krew mnie zalewa, zostawiam jej zakupy przy kasie i wychodzę !
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 24. Data: 2009-02-15 11:14:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gn8p54$d9t$1@news.onet.pl...

    Taki sam sfałszowany podpis będzie również na kwitku z transakcji. Przy
    porównaniu go z rzeczywistym podpisem WOJA łatwo będzie dojść do wniosku, że
    nie on tej transakcji dokonał.

    I co z tego? Ulatwil fraud, sklep zrobil wszystko co nalezy, bank tez, wiec
    jakiejkolwiek winy nie ponosza.

    MK

  • 25. Data: 2009-02-15 11:20:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Porówna z podpisem w DO.

    Ale z ktorym? J. Kowalskich jest na peczki, jak na karcie jest J. Kowalski
    to wystarczy jakikolwiek dokument na ktorepokolwiek J. Kowalskiego?

> [...]
    > jestem jej właścicielem czy nie), a dowodu mogę już wtedy nie pokazywać :)
    > Wtedy po prostu krew mnie zalewa, zostawiam jej zakupy przy kasie i

    Znaczy, ze tak zaawansowany instrument platniczy nie jest dla ciebie.
    Bankomatow jest juz duzo, wiec bierz kase z bankomatu i smigaj z gotowka do
    sklepu :).
    Naucz sie, ze
    1/ karta bez podpisu jest niewazna
    2/ do weryfikacji sluzy podpis na karcie
    3/ ustawodawca dal miekka mozliwosc poproszenia okaziciela o dodatkowy
    dokument, ale konieczne jest spelnienie 2 poprzednich warunkow.

    MK

  • 26. Data: 2009-02-15 11:37:26
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ale z ktorym? J. Kowalskich jest na peczki, jak na karcie jest J. Kowalski
    > to wystarczy jakikolwiek dokument na ktorepokolwiek J. Kowalskiego?

    Widzę wytłoczoną datę wygaśnięcia karty, widzę swoje imię i nazwisko, ale
    "Jana Kowalskiego" tam nie widzę :)
    WOJO

  • 27. Data: 2009-02-15 11:44:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Widzę wytłoczoną datę wygaśnięcia karty, widzę swoje imię i nazwisko, ale
    > "Jana Kowalskiego" tam nie widzę :)

    Zacznij tak doslownie traktowac zapisy mowiace o waznosci karty i o podpisie
    do weryfikacji :)

    MK

  • 28. Data: 2009-02-15 11:53:35
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Przypuszczam, ze ma. Popatrz co masz napisane nad albo pod tym paskiem
    na podpis.
    Ja widze: AUTHORIZED SIGNATURE - NOT VALID UNLESS SIGNED

    A ja widzę "PODPIS POSIADACZA KARTY/AUTHORISED SIGNATURE"
    Nie ma tam wzmianki o tym, że karta jest nieważna bez podpisu.
    WOJO

  • 29. Data: 2009-02-15 12:00:49
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Zacznij tak doslownie traktowac zapisy mowiace o waznosci karty i o
    > podpisie do weryfikacji :)

    Widzisz, może innym jest wygodnie nosić tylko kartę ze sobą i autoryzować za
    jej pomoca swoje zakupy, ja wolę nosić dodatkowo oddzielnie dowód i nie
    podpisywać karty, a ktoś stara się mnie uszczęśliwić na siłę, każąc mi
    podpisać kartę, bo takie jest jego "widzimisię"
    Dlatego właśnie szukam jakiejkolwiek wykładni prawa, za wyjątkiem
    wewnętrznych ZALECEŃ wystawcy karty.
    WOJO

  • 30. Data: 2009-02-15 13:19:14
    Od: "ygreko" <...@...com>

> [...]

    porównaniu go z rzeczywistym podpisem WOJA łatwo będzie dojść do wniosku, że

    ~~~~~

    Do tego wlasnie zmierzam. Skoro dostajesz karte poczta i masz sam sie
    podpisac, to mozesz dac karte do podpisu koledze i on pozniej pojdzie do
    sklepu i sprzedawca stwierdzi, ze podpis na karcie zgadza sie z podpisem na
    slipie a bedzie to podpis nie wlasciciela karty tylko osoby, ktora na jego
    korzysc robi przewale. No i po tym wszystkim wlasciciel karty zglasza
    kradziez, karty nie ma, i nie wiadomo jaki byl podpis na karcie, a
    sprzedawca nie majacy obowiazku ogladania dowodu osobistego stwierdzi
    zgodnie z prawda, ze podpisy byly identyczne.