  • 1. Data: 2003-03-09 15:23:20
    Temat: Visa Electron za granicą
    Od: "M S" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Wybieram się do Niemiec z kartą Inteligo Visa Electron, czy będę mógł bez
    problemu i prowizji płacić w tamtejszych sklepach? Wiem, że nie dużo jest
    miejsc w Niemczech, gdzie można płacić Visą Electron, ale jak już znajdę
    taki sklep, to wszystko będzie ok? Mój kumpel ma Maestro PKO SA , czy z nią
    jest podobnie? Gdzie można się dowiedzieć, jaki jest kurs walut w Visie,
    jest jakaś strąka, gdzie to jest podane?
    Dzięki

  • 2. Data: 2003-03-09 17:28:30
    Temat: Odp: Visa Electron za granicą
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik M S <r...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4fm97$4rk$...@i...gazeta.pl...
    > Witam.
    [...]
    Gdzie można się dowiedzieć, jaki jest kurs walut w Visie,
    > jest jakaś strąka, gdzie to jest podane?
    > Dzięki

    Nie ma takiej _stronki_. Niestety...

  • 3. Data: 2003-03-09 22:04:22
    Temat: Re: Visa Electron za granicą
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl>

    Osobnik podający się za M S<r...@N...gazeta.pl> nagryzmolił(a) w

> [...]
    > Maestro PKO SA , czy z nią jest podobnie? Gdzie można się dowiedzieć,
    > jaki jest kurs walut w Visie, jest jakaś strąka, gdzie to jest podane?

    W Niemczech bardzo ciężko znaleźć sklep a nawet bankomat obsługujący polskie
    karty.
    No moje oko z Maestro trochę lepiej niż z VE.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.goscinni.betacom.pl - darmowe noclegi!!
    www.tramping.3.punkt.pl - cała reszta

  • 4. Data: 2003-03-10 07:27:13
    Od: "Cubus" <c...@w...pl>

    > W Niemczech bardzo ciężko znaleźć sklep a nawet bankomat obsługujący
    polskie
    > karty.

    Tzn. jadąc do Niemiec trzeba brać gotówkę??? Proszę o info bo jutro się
    tam wybieram i w błogiej nieświadomości chciałem jechać tylko z kartami....

    Cubus

  • 5. Data: 2003-03-10 09:09:37
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl>

    Osobnik podający się za Cubus<c...@w...pl> nagryzmolił(a) w

    > Tzn. jadąc do Niemiec trzeba brać gotówkę??? Proszę o info bo jutro
    > się tam wybieram i w błogiej nieświadomości chciałem jechać tylko z
    > kartami....

    Lepiej wziąść gotówkę!!
    No chyba że masz karty chipowe, bo takie chyba by były obsługiwane w
    Niemczech.

  • 6. Data: 2003-03-10 09:26:31
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Marcin Lubojański wrote:

    > Lepiej wziąść gotówkę!!
    > No chyba że masz karty chipowe, bo takie chyba by były obsługiwane w
    > Niemczech.

    Bez przesady. Z bankomatu da radę skorzystać. Z płatnościami w sklepie
    może być dużooo gorzej.

    pzdr

    Tomek

  • 7. Data: 2003-03-10 09:33:57
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl>

    Osobnik podający się za Tomasz Staszewski<t...@p...fm>
    nagryzmolił(a) w news:3E6C5A01.22E909A7@poczta.fm:

    > Bez przesady. Z bankomatu da radę skorzystać. Z płatnościami w sklepie
    > może być dużooo gorzej.

    Ja musiałem ładnych parę godzin szukać w centrum Dortmundu bankomatu który
    obsługiwałby karty niechipowe. W końcu w sparkasie udało mi się wypłacić ze
    specjalnego bankomatu z dużą nalepką Maestro.

  • 8. Data: 2003-03-10 09:35:19
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Bez przesady. Z bankomatu da radę skorzystać. Z płatnościami w sklepie
    > może być dużooo gorzej.

    Generalnie zdanie się na jedną kartę, szczególnie płaską i nieposiadanie
    gotówki to duże ryzyko.

    Pzdr: Dogbert

  • 9. Data: 2003-03-10 09:36:59
    Od: m...@o...pl

    To chyba jakiś wyjątkowo felerny kraj, te Niemcy? ;-)
    Byłem ostatnio w kilku krajach europejskich (Litwa, Czechy, Słowacja, a z
    zachodnich Austria i Włochy) i nigdzie nie miałem kłopotów z płaceniem kartami
    płaskimi (wypukłymi oczywiście też nie :)

    m23m

  • 10. Data: 2003-03-10 10:19:47
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl>

    Osobnik podający się za Użytkownik<m...@o...pl> nagryzmolił(a) w

> [...]
    > a z zachodnich Austria i Włochy) i nigdzie nie miałem kłopotów z
    > płaceniem kartami płaskimi (wypukłymi oczywiście też nie :)

    Rzeczywiście, w Niemczech są o wiele większe problemy z kartami niż w każdym
    z wymienionych państw.
    Byłeś może na Węgrzech?? Ci to biją nas na głowę w ilości bankomatów i
    sklepów z POSami.
    W Budapeszcie udało mi się parę razy zapłacić w malutkim sklepiku kartą za
    jedno piwo.