-
11. Data: 2002-01-10 19:24:50
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>
"Dobek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
news:a1kpc4$ol2$1@news.onet.pl...
>
> >
> Tak na moje oko, to nawet nie jest komplikacyja, moze jesli ktos z
Inteligo
> przeczyta ten watek to pojawi sie uzasadnienie dla takiej pory dla
> przetwarzania... albo juz nie bedzie wiecej narzekan na brak dostepu do
> rachunku
>
W tym momencie jest to komplikacja, bo zmiana wymagalaby wprowadzenia zmian
do systemu, a to nie jest taki proste, nawet jesli zmiany nie sa wielkie. A
uzasadnienie przypuszczam, ze jest proste - jakbys mial podac czas lamania
dnia, to nie zaproponowalbys najbardziej naturalnego terminu, czyli 0:00? Bo
ja tak. I pewnie nie przyszlo nikomu do glowy, ze ktos bedzie narzekal na
brak dostepu do systemu w tych godzinach.
Rafal
-
12. Data: 2002-01-10 19:33:53
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "Bartassw" <s...@b...net> napisał w wiadomości
news:a1k6r1$rpu$1@news.tpi.pl...
> Niestety bardzo czesto w tych godzinach zalogownaie sie na konto bylo
> praktycznie niemozliwe. Zirytowany cala sytuacja postanowilem napisac do
> Inteligo i otrzymalem wyjasnienia:
Dodam jeszcze coś - zalogować powinno się dać.
Zresztą poniżej zawarłem maila, który właśnie wysłałem:
****
Szanowni Państwo,
Zacząłem ostatnio czytać listę dyskusyjną pl.biznes.banki.
Zaciekawiła mnie pewna kwestia odnośnie banku Inteligo.
Chodzi o nocne przetwarzanie.
Przytoczę kilka cytatów:
1. [pochodzi ze strony www.inteligo.pl -> pomoc -> obsługa przez
telefon]
"Ostatnio dzwoniłem do Inteligo w nocy i okazało się, że nie mogę
zmienić parametrów stałego zlecenia. Dlaczego?
W nocy ma miejsce ok. 30-minutowe przetwarzanie danych. W tym czasie
konsultant nie może zrealizować pewnych operacji, takich jak np. zmiana albo
ustanowienie zlecenia stałego. Będziesz natomiast mógł wykonać wcześniej
ustanowioną płatność albo QuickMoney. Twoja karta, serwis WAP oraz
automatyczny serwis telefoniczny również będą działać, dając Ci dostęp do
Twoich pieniędzy.
2. [pochodzi z www.inteligo.pl -> pomoc -> serwis www/wap/tel]
"Kiedy mogę korzystać z waszych usług przez Internet / WAP / telefon /
bankomat?
Usługi konta Inteligo są dostępne 24 godziny na dobę, przez cały rok.
W czasie potrzebnym na tzw. przetwarzanie danych (co ma miejsce w godzinach
nocnych) funkcjonalność może być ograniczona, zawsze jednak będziesz mógł
skorzystać ze swojej karty Visa Electron, wykonać płatność lub QuickMoney za
pomocą serwisu WWW, WAP, automatycznego serwisu telefonicznego lub przy
pomocy konsultanta."
3. [Państwa odpowiedź dla czytelnika grupy pl.biznes.banki]
"Szanowny Panie,
Nawi?zuj?c do Pana zgłoszenia dotycz?cego obsługi naszych stron
transakcyjnych wyja?niamy, że korzystanie z nich jest możliwe 24 godziny na
dobę. Wyj?tkiem jest okres, trwaj?cy około pół godziny po godzinie 0.00
każdego dnia, kiedy trwa nocne przetwarzanie danych. Czynno?ć ta jest
niezbędna do prawidłowej obsługi konta.
W tym czasie dostępne s? wszystkie funkcje administracyjne zwi?zane z
posiadanym przez Pana kontem. Korzystanie ze stron przeznaczonych do
realizacji płatno?ci w tym czasie jest niemożliwe ze względów technicznych.
Obecnie prowadzimy prace nad możliwymi zmianami w tej kwestii.
Przepraszamy za niedogodno?ci wyrażaj?c jednocze?nie nadzieję, że okres ten
nie jest dla Pana zbyt długi.
pozdrawiamy
Zespół Inteligo"
Teraz proszę porównać te trzy cytaty.
W pierwszym jest mowa, że będzie można wykonać płatnośći.
W drugim jest mowa, że będzie można wykonać płatność przez WWW, WAP i TEL.
W trzecim pisze, że płatności przez WWW nie da się wykonać...
Zaprzeczenie widać chyba, jak na dłoni.
Proszę też o wyjaśnienie: dlaczego w cytacie nr 1 nie pisze, że będzie
działać serwis www [przynajmniej niektóre jego funkcje], skoro w
cytacie nr 3 jest to napisane...
Czyli jak jest ostatecznie - serwis WWW będzie działać, czy nie będzie???
Liczę na wyjaśnienie tych wątpliwości.
--
Pozdrawiam,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
****
--
Pozdrawiam,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
13. Data: 2002-01-10 19:37:52
Temat: Odp: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>
Użytkownik "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości
news:a1kppk$fc7$1@news.tpi.pl...
>
> >
> W tym momencie jest to komplikacja, bo zmiana wymagalaby wprowadzenia
zmian
> do systemu, a to nie jest taki proste, nawet jesli zmiany nie sa wielkie.
A
> uzasadnienie przypuszczam, ze jest proste - jakbys mial podac czas lamania
> dnia, to nie zaproponowalbys najbardziej naturalnego terminu, czyli 0:00?
Bo
> ja tak. I pewnie nie przyszlo nikomu do glowy, ze ktos bedzie narzekal na
> brak dostepu do systemu w tych godzinach.
To naprawde az taka wielka zmiana? Gdy kiedys pracowalem w takim jednym
banku, takie rzeczy ustawiane byly w parametrach, ewentualnie dostawalo sie
plik, ktory po wgraniu modyfikowal system. Oczywiscie to byl stosunkowo
nieskomplikowany system i przystosowany do nieduzej liczby klientow, no i
obslugiwal tylko i wylacznie transakcje off-line z kart, wiec nie moge sie
nawet pospierac.
dobek
-
14. Data: 2002-01-10 21:10:26
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
"Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> writes:
> tu masz calkowita racje, gdyby zrobic przetwarzanie w innych godzinach,
> zaczelyby sie problemy chociazby z naliczaniem odsetek od transakcji
> dokonywanych miedzy polnoca a przetwarzaniem.
Moznaby znalezc inny "kompatybilny" bank i maly oscylator zrobic.
Problem tylko w transferze pieniedzy.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator
-
15. Data: 2002-01-10 22:57:12
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Bartassw" <s...@b...net>
WIesz co na poczatku tez sadzilem ze jest oki, bo kazdy ma do tego prawo,
ale jak wracam do kompa o 0:20- 0:30 i musze Klientowi napisac czy
otrzymalem jego pieniadze i czy moge aktywowac jego usluge (np przeslac mu
materialy) i czekam np do 1:30 a jestem tak jak wczoraj po 40 godzinach bez
snu.... to mozesz mi wierzyc..... mzona sie zdenerwowac.
pozdrowienia dla Wszystkich... no i dla Inteligo :)
Użytkownik "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości
news:a1k8e0$h0d$1@news.tpi.pl...
>
> "Bartassw" <s...@b...net> wrote in message
> news:a1k6r1$rpu$1@news.tpi.pl...
> > Witam,
> >
> >
> > Pomijaca fakt ze to nigdy nie jest owe pol godziiny (wczoraj do 1:30 nie
> > udalo m isie zalogowac)
>
> Tez sie na to nieraz natknalem, zawsze po 0:30 juz dzialalo.
>
> > to zastanawiam sie czy dla Was 23,5 godziny to tez
> > jest 24.
>
> Czepiasz sie.
> Czy jezeli bank napisze "tylko dla zainteresowanych stałym dostępem do
> pieniędzy w każdym miejscu na świecie!" (ING BSK o karcie Maestro) to tez
> zaczniesz marudzic, ze sa miejsca gdzie nie ma bankomatow ani pos-ow, wiec
> klamia?
>
> > Bo na dobra sprawe moj tradycyjny bank, tez moglby sie pochwalic
obsluga
> > 24h/dobe z wyjatkiem ktorkiej przerwy pomiedzy 17-9:30......
>
> prosze Cie........
>
> >
> > Pozdrawaim i ciekawoscia czekam na Wasze opinie/doswiadczenia nt
Inteligo
> i
> > ich 24 h....
>
> Przesadzasz, przesadzasz i jeszcze raz przesadzasz. Takie jest moje
zdanie.
> Jakos nie potrafie sobie wybrazic transakcji, ktora "MUSZE" zrealizowac o
> godz 0:15 i ktora nie moze poczekac 15 minut. Patrzac na to
> zdroworozsadkowom szukasz dziury w calym. Ja jakos nie czuje sie oszukany
> przez inteligo, ktore obiecywalo mi dostep do rachunku 24h na dobe, a tu
> taki kwas.......
> Inna sprawa, ze mogliby sobie to przetwarzanie robic np miedzy 4 a 4:30,
bo
> wtedy z pewnoscia mniej ludzi korzysta z banku.
>
> Pozdrawiam
> Rafal
>
>
-
16. Data: 2002-01-10 23:02:47
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Bartassw" <s...@b...net>
Użytkownik <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:0b15.0000113a.3c3de888@newsgate.onet.pl...
> Poeksperymentuj z mBankiem. Oni (jak razie przynajmniej) wydaja sie nie
miec
> tego problemu.
> Jacek
ta... tylko onie nie prowdza rachunkow na firme :(
pozdrawiam,
Bartassw
-
17. Data: 2002-01-10 23:19:32
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Bartassw" <s...@b...net>
Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1kqfj$q61$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Bartassw" <s...@b...net> napisał w wiadomości
> news:a1k6r1$rpu$1@news.tpi.pl...
>
> 3. [Państwa odpowiedź dla czytelnika grupy pl.biznes.banki]
> "Szanowny Panie,
> Nawi?zuj?c do Pana zgłoszenia dotycz?cego obsługi naszych stron
> transakcyjnych wyja?niamy, że korzystanie z nich jest możliwe 24 godziny
na
> dobę. Wyj?tkiem jest okres, trwaj?cy około pół godziny po godzinie 0.00
> każdego dnia, kiedy trwa nocne przetwarzanie danych. Czynno?ć ta jest
> niezbędna do prawidłowej obsługi konta.
> W tym czasie dostępne s? wszystkie funkcje administracyjne zwi?zane z
> posiadanym przez Pana kontem. Korzystanie ze stron przeznaczonych do
> realizacji płatno?ci w tym czasie jest niemożliwe ze względów
technicznych.
> Obecnie prowadzimy prace nad możliwymi zmianami w tej kwestii.
> Przepraszamy za niedogodno?ci wyrażaj?c jednocze?nie nadzieję, że okres
ten
> nie jest dla Pana zbyt długi.
> pozdrawiamy
> Zespół Inteligo"
hm... jakos te wszystkie maile podobne.... chyba pierwsze zdanie jest od
kogos kto ot czyta a potem ten sam kit wszystkim..... ze dziala przez cala
dobe i 23,5 to 24.... szkoda ze moich odetek tak nie licza :)
pozdrawiam
-
18. Data: 2002-01-10 23:32:26
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Bartassw" <s...@b...net>
Użytkownik "Dobek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:a1kqit$qad$1@news.onet.pl...
> To naprawde az taka wielka zmiana? Gdy kiedys pracowalem w takim jednym
> banku, takie rzeczy ustawiane byly w parametrach, ewentualnie dostawalo
sie
> plik, ktory po wgraniu modyfikowal system. Oczywiscie to byl stosunkowo
> nieskomplikowany system i przystosowany do nieduzej liczby klientow, no i
> obslugiwal tylko i wylacznie transakcje off-line z kart, wiec nie moge sie
> nawet pospierac.
>
> dobek
Kolega Jacek cos wiecej wie o tym systemie..... wszyscy chetnie posluchamy
co o tym sadzi :)
-
19. Data: 2002-01-10 23:50:55
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "Bartassw" <s...@b...net> napisał w wiadomości
news:a1l68g$oir$1@news.tpi.pl...
> WIesz co na poczatku tez sadzilem ze jest oki, bo kazdy ma do tego prawo,
> ale jak wracam do kompa o 0:20- 0:30 i musze Klientowi napisac czy
> otrzymalem jego pieniadze i czy moge aktywowac jego usluge (np przeslac mu
> materialy) i czekam np do 1:30 a jestem tak jak wczoraj po 40 godzinach
bez
> snu.... to mozesz mi wierzyc..... mzona sie zdenerwowac.
No ale sekundę. Ta opcja chyba powinna działać???
Nie sprawdzę dziś, bo jest jakaś tam konserwacja.
Sprawdzanie salda też nie działa? Bo na serwis WWW można się zalogować
poprawnie...
--
Pozdrawiam,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
20. Data: 2002-01-11 09:42:20
Temat: Re: inteligo - czyli 23.5 = 24 :)
Od: "Piotr K." <p...@s...delete-this.com.and-this-too.pl>
"Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote in message
news:a1l9ec$hq4$1@news.onet.pl...
> > WIesz co na poczatku tez sadzilem ze jest oki, bo kazdy ma do tego
prawo,
> > ale jak wracam do kompa o 0:20- 0:30 i musze Klientowi napisac czy
> > otrzymalem jego pieniadze i czy moge aktywowac jego usluge (np przeslac
mu
> > materialy) i czekam np do 1:30 a jestem tak jak wczoraj po 40 godzinach
> bez
> > snu.... to mozesz mi wierzyc..... mzona sie zdenerwowac.
>
> No ale sekundę. Ta opcja chyba powinna działać???
Powinna ale nie działa
> Sprawdzanie salda też nie działa? Bo na serwis WWW można się zalogować
> poprawnie...
nie mozna. A jak juz jesteś (wczesniej) zalogowany to nagle albo juz nie
jesteś zalogowany albo zaczynają się dziać jeszcze lepsze "hece" - np.
Inteligo przestaje wiedzieć kim jesteś i jakie są twoje dane albo jakie masz
rachunki. Proponuję się kiedyś pobawić. Mozna by się zdrowo pośmiać gdyby w
grę nie wchodziły własne pieniądze. Bo w tym wypadku ewentualnie mozna
dostać zawału.
PiK