  • 1. Data: 2010-10-17 23:21:20
    Temat: nieuprawniona transakcja karta kredytowa
    Od: egg <e...@g...pl>

    witam,
    mam taki przypadek: znajomy przebywa aktualnie w jednym z krajow
    bylego zwiazku radzieckiego, w sobote rano zorientowal sie, ze w ciagu
    trzech poprzednich dni, a przebywal wowczas w sasiednim kraju bylego
    zsrr, na rachunku jego karty kredytowej pojawily sie transakcje,
    ktorych nie wykonal, w roznych walutach, w sumie na kilkanascie
    tysiecy zl. przy czym karta nie zostala mu skradziona ani jej nie
    zgubil. jeszcze w sobote karta zostala zastrzezona, ale co dalej?
    transakcje wygladaja na internetowe, a wiec dokonane na odleglosc bez
    fizycznego udzialu karty. mozliwe, ze numer karty, nazwisko posiadacza
    oraz data waznosci i niewykluczone, ze kod vcc2 zostaly skopiowane,
    byc moze za pomoca zdjecia badz spisane ze slipa. znajomy wraca do
    polski na poczatku listopada i dopiero wowczas osobiscie powiadomi
    policje oraz zlozy reklamacje. pytanie, co z tym mozna zrobic, zeby
    odzyskac pieniadze? czy nie powinien zawiadomic rowniez lokalnych
    organow scigania, aby uzyskac jakis dokument potwierdzajacy ten fakt?
    czy takie transakcje mozna uniewaznic? w koncu nie jest to wyplata
    gotowki z bankomatu, ani transakcja bezgotowkowa w sklepie
    stacjonarnym. czy nie istnieja tu zabezpieczenia systemowe podobne jak
    przy poleceniu zaplaty?
    pozdrawiam,
    egg

  • 2. Data: 2010-10-17 23:26:27
    Temat: Odp: nieuprawniona transakcja karta kredytowa
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Uzytkownik "egg" <e...@g...pl> napisal w wiadomosci grup
    g2000yqn.googlegroups.com...
    > znajomy wraca do
    > polski na poczatku listopada i dopiero wowczas osobiscie powiadomi
    > policje oraz zlozy reklamacje.

    a co na to regulamin?
    podejrzewam ze jest tam bardzo duzo razy powtorzone slowo "bezzwlocznie"

  • 3. Data: 2010-10-18 00:33:58
    Od: egg <e...@g...pl>

    On 18 Paź, 01:26, "m4rkiz" <a...@b...cpl> wrote:
    > ?Uzytkownik "egg" <e...@g...pl> napisal w wiadomosci grup
    g2000yqn.googlegroups.com...

    > a co na to regulamin?

    regulamin banku korzysta z uprawnienia art. 28 ustep 6 ustawy o
    elektronicznych instrumentach platniczych, rozwijajc to uprawnienie na
    _wszelkie_ operacje dokonane na odleglosc bez fizycznego
    przedstawienia karty. nic nie mowi natomiast, co w przypadku, gdy
    takie uzycie jest wynikiem oszustwa, czyli dokonane w bez wiedzy
    posiadacza.

    > podejrzewam ze jest tam bardzo duzo razy powtorzone slowo "bezzwlocznie"

    bezwlocznie oznacza bez zbednej zloki, w tym przypadku - bezwlocznie w
    momencie mozliwosci dokonania takiego zgloszenia po powrocie do kraju.
    o ile rzeczywiscie mozliwosc zgloszenia policji istnieje jedynie
    poprzez fizyczna obecnosc na komisariacie, o tyle zgloszenie dotyczace
    zastrzezenia karty oraz nieuprawnionych transakcji zostalo dokonane
    poprzez kontakt telefoniczny, dodatkowo reklamacja zostanie przeslana
    mailowo. tak czy siak wymaga uzupelnienia dokumentami z policji o
    zgloszeniu zdarzenia badz umorzeniu postepowania.

    --
    egg

  • 4. Data: 2010-10-18 11:50:06
    Temat: Re: nieuprawniona transakcja karta kredytowa
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-18 02:33, egg pisze:
> [...]
    > mailowo. tak czy siak wymaga uzupelnienia dokumentami z policji o
    > zgloszeniu zdarzenia badz umorzeniu postepowania.

    Nie wstyd ci ze masz tak debilnego znajomego ze jezdzi z Karta kredytowa
    po starych demoludach ?

  • 5. Data: 2010-10-18 12:46:33
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    egg wrote:
    znajomy wraca do
    > polski na poczatku listopada i dopiero wowczas osobiscie powiadomi
    > policje oraz zlozy reklamacje.

    Powiadomienie o popelnieniu przestepstwa moze zlozyc na policje emailem
    (niech wygoogla swoja komende rejonowa).

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 6. Data: 2010-10-18 14:25:36
    Od: egg <e...@g...pl>

    On 18 Paź, 14:46, "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote:

    > Powiadomienie o popelnieniu przestepstwa moze zlozyc na policje emailem
    > (niech wygoogla swoja komende rejonowa).

    dzieki za podpowiedz.

    --
    egg

  • 7. Data: 2010-10-18 14:27:26
    Od: egg <e...@g...pl>

    On 18 Paź, 13:50, konieczko <t...@o...pl> wrote:

    > Nie wstyd ci ze masz tak debilnego znajomego ze jezdzi z Karta kredytowa
    > po starych demoludach ?

    wstyd mi, ze musze czytac takie komentarze.

    --
    egg

  • 8. Data: 2010-10-18 16:51:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 07:27:26 -0700, egg napisał(a):

    > wstyd mi, ze musze czytac takie komentarze.

    Wrzuć go do KF i po sprawie.

    Xenocide

  • 9. Data: 2010-10-18 17:02:32
    Od: egg <e...@g...pl>

    On 18 Paź, 16:25, egg <e...@g...pl> wrote:
> [...]

    sprawdzilem. okazuje sie, ze jeszcze nie dozylismy takich czasow ;)

    powiadomienie o popelnieniu przestepstwa moze oczywiscie - pod
    warukiem, ze osobiscie - zlozyc kazdy, wniosek o sciganie - jedynie
    osoba poszkodowana.

    --
    egg

  • 10. Data: 2010-10-18 18:48:42
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-18 16:27, egg pisze:

    > wstyd mi, ze musze czytac takie komentarze.
    >
    > --
    > egg

    Nadajesz sie do jednego wora ze swoim debilnym znajomym. Ale chuj mu w
    dupe jak mu kilkanascie tysiecy pociagneli to na biednego nie trafilo.