  • 1. Data: 2006-11-13 18:03:40
    Temat: Ogólnodostępne informacje - pytanie
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    Witam,

    Czy są jakieś przeciwwskazania do stosowania ogólnodostępnych danych
    banków (taryfy opłat i prowizji, regulaminy, umowy, informacje dostępne
    na stronach www itp.) w pracy dyplomowej, czy magisterskiej? Czy jeśli
    chcę napisać pracę nt. jakiegoś banku, to potrzebuję zgody tegoż na
    stosowanie ww. materiałów ? Czy publikowanie (w zasadzie przetwarzanie
    już raz opublikowanych) materiałów jest dozwolone w sposób wolny i
    nieskrępowany ?

    Jeśli chciałbym w pracy zawrzeć powiedzmy porównanie kilku banków pod
    kątem świadczonych usług, to czy mogę wykorzystać do tego ww. materiały,
    zakładając, że we wnioskach z pracy zawarta będzie subiektywna opinia i
    ocena tychże usług?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 2. Data: 2006-11-13 20:13:13
    Temat: Re: Ogólnodostępne informacje - pytanie
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik PshemeK napisal dnia 2006-11-13 19:03:

> [...]
    > kątem świadczonych usług, to czy mogę wykorzystać do tego ww. materiały,
    > zakładając, że we wnioskach z pracy zawarta będzie subiektywna opinia i

    Materiały ogólnodostępne są ogólnodostępne i możesz je bez skrępowania
    wykorzystywać w sposób jaki chcesz.

    Jednak te materiały nie powiedzą ci nawet 10% tego, co dałyby ci rozmowy z
    pracownikami banków.

    --
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński marcin.kto?k...@g...art.pl

    "Mądry człowiek jest w stanie przewidzieć to, czego nie można jeszcze zobaczyć.
    Głupiec jest ślepy nawet wówczas, gdy dowody zostały odkryte przed jego oczyma."