  • 1. Data: 2008-10-15 17:36:18
    Temat: Okradziono klientke Pekao pomimo zastrzezenia dowodu w Peako!
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,58118
    06,Pieniadze_w_banku_nie_zawsze_pewne.html

    Zlodziej wyplacil na ukradizony dowod klientki pomimo tego,
    ze zastrzegla ona dowod w oddziale Pekao!

    Zastanawiam sie czy w bankach pracuja jacys debile, ktorzy nie
    zdaja sobie sprawy, ze robia czarny PR swoim pracodwacom
    i po upublicznieniu takiej wiadomosci przyczyniaja sie do strat
    duzo wiekszych niz sporne kwoty (ostatnio sprawa okradzionego
    Jubilera w Lukasie, glosne sprawy z nieuznanaiem reklamacji
    transakcji w Raifim). A moze takich spraw w bankach
    jest duzo wiecej a do prasy trafia tylko czubek gory lodowej
    wiec oplaca sie (znaczy gora zaleca praconikom odrzucac takie
    reklamacje) wysylac na drzewo takie reklamacje bo tylko
    niewielka czesc zdecyduje sie na sprawe sadowa i/lub
    podanie sprawy do gazety?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-10-15 17:53:14
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Niestety czesc bankow wyplaca kase na podstawie jedynie dowodu bez
    dodatkowych zabezpieczen (np. karta z pinem lub sam pin). Efekt jest taki
    jak widac...

  • 3. Data: 2008-10-15 18:08:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin" <u...@u...eu> wrote in message

    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,58118
    06,Pieniadze_w_banku_nie_zawsze_pewne.html

    > Zlodziej wyplacil na ukradizony dowod klientki pomimo tego,
    > ze zastrzegla ona dowod w oddziale Pekao!

    A przeczytales calosc?

    "Oddział postąpił zgodnie z procedurami wypłacając gotówkę. Zrobił to na
    podstawie innego aktualnego dokumentu ze zdjęciem i po złożeniu podpisu
    zgodnego ze wzorem podpisu klientki - tłumaczy Wioletta Rodzach z biura
    prasowe go banku.

    Było to zapewne prawo jazdy - także ukradzione lub podrobione - a podpis zło
    dziej zna lazł na dowodzie osobistym."

    Zastrzegla dowos i ma pretensje, ze wyplacono na podstawie parwa jazdy,
    ktorego nie zastrzegla. Mogla to zrobic, wtedy numer blankietu prawa jazdy
    znalazlby sie w bazie MIG i w zadnym banku nikt nie powinien moc skorzystac
    z tego dokumentu.
    Dziwne tez, ze chwile przed jej wizyta zostala dokonana wyplata. Moze to
    wlasnie ona wspolpracowana ze "zlodziejami"?

    MK

  • 4. Data: 2008-10-15 18:16:47
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > Dziwne tez, ze chwile przed jej wizyta zostala dokonana wyplata. Moze to
    > wlasnie ona wspolpracowana ze "zlodziejami"?

    A czy pracownik nie mogl po prostu zerknac na fotke? W przypadku watpliwosci
    proszac o drugi dokument...
    Co do wzoru podpisu to juz ten argument swiadczy, ze bank jest winien. Nie
    podnosiliby tak smiesznej sprawy, gdyby mieli mocniejsze atuty. Chyba kazdy
    wie, kto korzysta z karty na podpis jak wyglada sprawdzenie podpisu.

  • 5. Data: 2008-10-15 18:25:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> wrote in message

    > A czy pracownik nie mogl po prostu zerknac na fotke? W przypadku
    > watpliwosci proszac o drugi dokument...

    A gdzie wyczytales, ze nie zerknal?

> [...]
    > podnosiliby tak smiesznej sprawy, gdyby mieli mocniejsze atuty. Chyba
    > kazdy wie, kto korzysta z karty na podpis jak wyglada sprawdzenie podpisu.

    Moze w Lukasie kasjerzy sa lapani prosto z kasy marketu. W kazdym porzadnym
    banku pracownik przechodzi szkolenie z podstaw grafologii...

    MK

  • 6. Data: 2008-10-15 18:26:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > Dziwne tez, ze chwile przed jej wizyta zostala dokonana wyplata. Moze to
    > wlasnie ona wspolpracowana ze "zlodziejami"?

    Wszedzie bebnia (prasa, reklamy), zeby zastrzegac w bankach skradziony
    dowod osobisty. Nic nie pisza na temat praw jazdy.
    Nie przypuszczalem, ze jest mozliwa taka wyplata, przynajmniej bez jakis
    wiekszych korowodow ze sprawdzaniem tozsamosci.

  • 7. Data: 2008-10-15 18:32:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 15 Oct 2008 20:08:20 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Zastrzegla dowos i ma pretensje, ze wyplacono na podstawie parwa jazdy,

    Które nie jest dokumentem stwierdzającym tożsamość. Ciekawe też, jakim
    cudem zdjęcie się w prawie jazdy zgadzało.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ Wywoływanie E-6 http://trzypion.pl/

  • 8. Data: 2008-10-15 18:36:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Które nie jest dokumentem stwierdzającym tożsamość. Ciekawe też, jakim
    > cudem zdjęcie się w prawie jazdy zgadzało.

    Bez IKM to musiano wyplacac w macierzystym oddziale, ktory prowadzil jej
    konto. Ciekawe...

  • 9. Data: 2008-10-15 18:38:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Nie przypuszczalem, ze jest mozliwa taka wyplata, przynajmniej bez jakis
    > wiekszych korowodow ze sprawdzaniem tozsamosci.

    Bo zapewne nie wszystkie banki zezwalaja na wyplate na podstawie innego
    dokumentu niz dowod albo paszport.
    Jesli wiem, ze moj bank na cos takiego zezwala to zastrzegam wszystkie
    dokumenty. numery dokumentow sa rejestrowane w bazie MIG-DZ (Miedzybankowa
    Informacja Gospodarcza - Dokumenty Zastrzezone). AFAIK Policja ma rowniez
    dostep do tej bazy.
    Gdyby dokumenty byly tam zastrzezone, to bez trudu mozna byloby wykazac, ze
    wyplata wynikala z zaniedbania banku. Zapewne w czasie postepowania
    reklamacyjnego sprawdzono czy dokument zostal zastrzezony, a skoro okazalo
    sie, ze nie to reklamacja zostala obrzucona.
    Nie wiem jak wyglada procedura zastrzegania dokumentow w Pekao... jesli
    klient wypelnia jakis wniosek to sprawa bylaby jeszcze bardziej oczywista,
    ze blad byl po stronie klienta.

    MK

  • 10. Data: 2008-10-15 18:43:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Które nie jest dokumentem stwierdzającym tożsamość. Ciekawe też, jakim
    > cudem zdjęcie się w prawie jazdy zgadzało.
    > --

    Prawo Jazdy nie jest dokumentem tozsamosci, co nie oznacza, ze nie moze
    zostac uznane za dokument pozwalajacy na wyplate. Kartra IKM tez nie jest
    dokumentem tozsamosci a na jej podstawie mozna dokonac wyplaty.
    Zdjecie moglo sie zgadzac, bo np. to wlasnie ta klientka dokonala wyplaty,
    ale to nie bylby cud ;).

    MK