  • 1. Data: 2009-03-03 21:51:56
    Temat: Open Finance i dane osobowe
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    Witam,
    Zastanawiam się nad założeniem lokaty za pośrednictwem Open Finance. Nie
    wydaje wam sie, że regułka dotycząca przetważania danych osobowych jest, aż
    nadto rozbudowana:
    "Wyrażam zgodę/y na przetwarzanie moich danych osobowych przez Open Finance
    S.A. z siedzibą w Warszawie, w tym na udostępnianiu moich danych osobowych
    jednostkom powiązanym z Open Finance S.A. w rozumieniu przepisów ustawy z
    dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tj. Dz.U. z 2002 roku, Nr 76,
    poz. 694 ze zm.) (dalej zwane Jednostki Powiązane) dla realizacji umowy,
    której jestem stroną, jak i gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed
    zawarciem niniejszej umowy oraz dla celów marketingowych, w tym we
    wszystkich innych celach określonych w przepisie art. 23 ust. 1 pkt 2 i 5
    ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z
    2002 roku, Nr 101, poz. 926) oraz upoważniam Open Finance S.A. do
    przekazywania moich danych osobowych oraz informacji objętych tajemnicą
    bankową następującym podmiotom: Noble Bank S.A., Noble Funds S.A., Panorama
    Finansów S.A.
    Oświadczam, że powyższe dane przekazuję Open Finance S.A. z siedzibą w
    Warszawie dobrowolnie oraz że zostałem/am poinformowany/a, iż:
    administratorem moich danych osobowych jest Open Finance S.A. z siedzibą w
    Warszawie, przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych
    oraz prawo ich poprawiania, dane osobowe są udostępniane dobrowolnie."

    Równie dobrze mogliby poprosić o przepisanie na nich mojego majątku.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-03-03 22:02:56
    Temat: Re: Open Finance i dane osobowe
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Błażej" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrowolnie."
    >
    > Równie dobrze mogliby poprosić o przepisanie na nich mojego majątku.

    Nie rozumiem, co Cię dziwi w tej klauzuli. Zawiera wszelkie niezbędne
    informacje. Lokatę zakładasz w Noble Bank, ale za pośrednictwem Open
    Finance. Musisz więc wyrazić zgodę na przetwarzanie i udostępnianie
    konkretnym podmiotom (na potrzeby umowy i innych czynności z nią
    powiązanych) danych osobowych przez Open Finance. Dokładnie taką samą
    klauzulę podpisywałem przy zaciąganiu kredytu.
    Jedyne, co ja chciałbym wykreślić z powyższego to "dla celów
    marketingowych".

  • 3. Data: 2009-03-03 22:05:11
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > klauzulę podpisywałem przy zaciąganiu kredytu.
    > Jedyne, co ja chciałbym wykreślić z powyższego to "dla celów

    jego pewnie nic tam nie dziwi... pewnie marketing szeptany ( że jeszcze
    wogóle ktos to rozważa 'taki np Noble Bank)...

    george

  • 4. Data: 2009-03-03 22:06:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gok9er$89k$1@news.onet.pl...

> [...]
    > klauzulę podpisywałem przy zaciąganiu kredytu.
    > Jedyne, co ja chciałbym wykreślić z powyższego to "dla celów

    Dla celow zwiazanych z wykonaniem umowy nie jest wymagana zgoda na
    przetwarzanie danych. W tym wypadku jasno masz okreslony cel przetwarzania -
    markiting.

    MK

  • 5. Data: 2009-03-03 22:16:24
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Dla celow zwiazanych z wykonaniem umowy nie jest wymagana zgoda na
    > przetwarzanie danych.

    Ale to nie z OF podpisuje się umowę, lecz z bankiem. Natomiast OF jako
    pośrednik dostarcza dane osobowe "lokatobiorcy" do banku. Nie może tego
    zrobić bez wyrażenia zgody "lokatobiorcy" na przetwarzania i udostępnianie
    tych danych innym podmiotom.

    > W tym wypadku jasno masz okreslony cel przetwarzania - markiting.

    Jest to cel dodatkowy. Ja podpisując taką klauzulę nie zgodziłem się na
    przetwarzanie danych w tych właśnie celach. Zresztą nigdy się nie zgadzam.

  • 6. Data: 2009-03-03 22:23:31
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    > Jest to cel dodatkowy. Ja podpisując taką klauzulę nie zgodziłem się na
    > przetwarzanie danych w tych właśnie celach. Zresztą nigdy się nie zgadzam.

    Jest to jedna klauzula, której domniemam nie można zmienić. Czyli zapis jest
    wiążący.

    Jeśli się nie zgodzisz, to nie moższe wysłać wniosku.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-03-03 22:28:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:goka83$aoc$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zrobić bez wyrażenia zgody "lokatobiorcy" na przetwarzania i udostępnianie

    Skad wytrzasnales taka interpretacje?
    Jesli przetwarzanie jest konieczne do wykonania umowy to mozna to robic i
    juz... Art. 23. 1.4 UODO.

    MK

  • 8. Data: 2009-03-03 22:28:49
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Jest to jedna klauzula, której domniemam nie można zmienić. Czyli zapis
    > jest wiążący.

    Nie wiem, czy nie można, bo nie znam konkretów.
    Ja w takich i podobnych sytuacjach proszę o wykreślenie treści odnoszącej
    się do marketingu albo o sporządzenie innego zapisu. A jeśli druga strona
    twierdzi, że nie można, to oznajmniam, że nie podpisuję tego oświadczenia.
    Zazwyczaj w takich sytuacjach nagle okazuje się, że jednak można to zmienić
    :)

  • 9. Data: 2009-03-03 22:38:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Skad wytrzasnales taka interpretacje?

    Z życia.

    > Jesli przetwarzanie jest konieczne do wykonania umowy to mozna to robic i
    > juz... Art. 23. 1.4 UODO.

    Tak, bank to może robić, bo bank jest również stroną umowy.
    Ale OF już nie jest stroną, tylko pośrednikiem, więc nie może bez wyrażenia
    zgody zainteresowanej strony przetwarzać sobie jej danych w dowolny sposób.

    Poza tym chyba pomyliłeś punkty w ustawie, bo ten który podajesz brzmi:
    art. 23 1. 4.:
    "Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy: [...] jest
    niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra
    publicznego"

  • 10. Data: 2009-03-03 22:52:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gokbhq$een$1@news.onet.pl...

> [...]
    > "Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy: [...] jest
    > niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra

    Skoro zauwazyles pomylke to bylo sobie zadac trud i przeczytac caly
    artykul...

    23 1.3 jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane
    dotyczą, jest jej stroną lub
    gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na ządanie
    osoby, której
    dane dotyczą,

    Bez mozliwosci przetwarzania danych OF nie moglby wykonac umowy, bo byc moze
    nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale w tym przypadku z OF tez zawierasz
    umowe... o posrednictwo...

    MK