  • 1. Data: 2006-01-20 00:41:37
    Temat: Ostrzezenie: Lukas - ujawnione bledy konwersji ze starego do nowego systemu
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    Znane mi sa dwa: jeden potwierdzony przez bank,
    drugi oczywisty (ale go nie zauwazylem, wiec inni
    tez mogli). Oba sa klopotliwe a moga byc grozne.

    1) Podczas konwersji przelewow wg harmonogramu
    zlikwidowano *bez ostrzezenia* zlecenia, w ktorych
    jedynymi niezrealizowanymi operacjami byly takie,
    gdzie termin byl dluzej niz dwa lata do przodu.

    Zwykle robilo sie to, aby zapobiec zakwalifikowaniu
    zlecenia do zrealizowanych, jesli nalezalo okreslic
    nowy harmonogram po dacie ostatniego przelewu (typowo:
    oplata za energie, zeby nie zakladac zlecenia na nowo,
    wystarczylo dac przelew 1 grosza za 10 lat od dzis).
    Oczywiscie nie jest to problem w takim przypadku.

    Niemniej jednak jest to lekcewazenie klienta, bo
    przynajmniej mogli o tym napisac maila.
    W koncu ktos mogl miec splaty roczne - wtedy ma
    sens wyznaczania dat/kwot na pare lat naprzod.

    2) Podczas konwersji skrocono *bez ostrzezenia* tekst
    w polu "tytulem".
    Sprawa jest skandaliczna, bo do tego bank nie ma prawa
    w zadnym przypadku: W ten sposob ktos moze niechcacy
    zaplacic nie za to, za co zamierza.

    Tej drugiej sprawy jeszcze nie zglosilem - zobaczymy
    co odpowiedza.

    witrak()

  • 2. Data: 2006-01-20 18:50:17
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    On 2006-01-20 01:41, witrak() wrote:
> [...]
    > za co zamierza.
    > Tej drugiej sprawy jeszcze nie zglosilem - zobaczymy co odpowiedza.

    Mi nic nie skrócili. Przed chwilą sprawdziłem, w tytułach zleceń są
    wszystkie znaki, które kiedyś wpisałem. Pocięte niestety, bo na przykład
    początek numeru klienta jest w pierwszym polu, koniec w drugim. Ale nie
    ma to znaczenia. Ilości znaków nie zmniejszyli. A czytelność zależy od
    systemu w banku odbierającym.
    Niestety nie pamiętam, jak było w starym systemie (bo dawno nie robiłem
    nowych zleceń). Ale nowy to ewidentne ułatwienie dla banku, utrudnienie
    dla klienta. Pole "tytułem" w zbiorze elixir ma 4x35 znaków. Zamiast
    zaprogramować system, by dzielił wpisane 140 znaków na 4x35, zmuszają
    klienta do podzielenia go ręcznie.
    Skrócona została natomiast "skrócona nazwa odbiorcy". I, co ciekawe, nie
    w bazie danych (bo stare nazwy nadal są długie) a w formularzu, który
    nie pozwala na więcej niż 10 znaków.
    Co do pierwszego błędu, średnio jestem w stanie zweryfikować, bo jakoś
    nie przyszło mi do głowy, że za dwa lata nadal będę miał np. umowę z
    Aster... ;)

    Poza tym pamiętam, żeby - parafrazując - te minusy nie przesłoniły mi
    plusów. ;)

    Pozdr.
    piwar.

  • 3. Data: 2006-01-21 08:28:52
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "piwar" <p...@w...too.polbox.com> wrote in message

> [...]
    > Zamiast
    > zaprogramować system, by dzielił wpisane 140 znaków na 4x35,

    Istotnie - lacznej ilosci znakow nie zmiejszyli. Co do pociecia to
    zmiana jest akceptowalna, bo wczesniej tez byl problem - w recznie
    wypelnianym formularzu ludzie -(uwazajac kazda linie za oddzielna
    czesc pola) nie dawali odstepu, gdy slowo konczylo sie na
    ostatniej
    pozycji linii, i rozpoczynali w nowej linii od pierwszego znaku.
    Przez to w tekscie scalonym albo zlewaly sie w jedno dwa fragmenty
    napisu, albo bank dodawal spacje, dzielac jedno slowo, ktore
    klient
    zaczal w jednej a skonczyl w nastepnej linii. Wiec teraz nie jest
    gorzej :-)

    Ale co do obciecia, to jest w tym cos dziwnego i chyba po prostu
    program konwertujacy byl niedopracowany. Mysle, ze student, co to
    pisal,
    mial duzego kaca.

> [...]
    > ciekawe, nie
    > w bazie danych (bo stare nazwy nadal są długie) a w formularzu,

    Caly system od strony interfejsu uzytkownika jest na poziomie
    programu na zaliczenie. Zaczynajac od rozplanowania formatki
    - tyle jest miejsca, ktore tam traca na zbedne elementy
    graficzne...
    A potem oczywiscie oszczedzaja na roznych rzeczach. Duzych
    bledow (klasy powaznego grzechu przeciwko ergonomii badz
    uzytecznosci) naliczylem tam kilkanascie, plus dziesiatki
    drobiazgow, swiadczacych o totalnym braku profesjonalizmu.
    [Kwiatuszek z tej dziedziny - przy wypelnianiu zlecenia stalego
    mozna albo podac kwote i czestotliwosc, albo wypelnic harmonogram.
    Dla kazdego z tych przypadkow jest klawisz. Ale sposob
    specyfikacji
    okresla sie przez radiobutton. Tyle, ze samo wypelnienie
    harmonogramu nie przestawia tego zlecenia na "harmonogramowe"
    i system przy zatwierdzaniu zglasza blad, ze nie podano
    czestotliwosci. I *musi sie* recznie przestawic... Wszystko
    dla wygody klienta :-) ]

    > Poza tym pamiętam, żeby - parafrazując - te minusy nie
    > przesłoniły mi
    > plusów. ;)

    Prawde mowiac, dla mnie stary system przy wszystkich jego
    "dziwnosciach" mniej mial bez porownania mniej efektywnych
    utrudnien, niz nowy.
    Chocby wyswietlanie historii: czemu nie mozna wyswietlic
    sobie chocby i dwustu pozycji na jednym ekranie, tylko daja
    po kilka pozycji ? Przez to nie mozna przeszukiwac historii.
    A to ich wyszukiwanie oczywiscie nie wiadomo jak dziala,
    ale na pewno nie tak jak powinno - w kazdym razie wg
    zawartosci tytulem sie nie da...
    Moze zreszta po to dali "eksport". Ale na razie nie dziala
    i sadzac po czasie doprowadzania do dzialania poczty wewnetrznej,
    poczekamy na to jeszcze z rok.

  • 4. Data: 2006-01-22 18:46:06
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 21 Jan 2006 09:28:52 +0100, "witrak\(\)" <w...@h...com>
    wrote:

    >A potem oczywiscie oszczedzaja na roznych rzeczach. Duzych
    >bledow (klasy powaznego grzechu przeciwko ergonomii badz
    >uzytecznosci) naliczylem tam kilkanascie, plus dziesiatki

    Na przykład sortowanie poczty od najstarszej do najnowszej... Brrr,
    wygląda na to, że pozwolili programistom decydować, a to jest kiepski
    pomysł (wiem, bo sam programuję i wiem jakie czasem niewygodne rzeczy
    wypuszczam :-)
    --
    Jarek Andrzejewski