  • 1. Data: 2011-08-12 13:27:37
    Temat: P.Kuczynski o ratingu ;)
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Co dziwi najbardziej w obniżeniu ratingu Stanom?

    (...)

    Jak może mieć obniżony rating kraj, który emituje pieniądz rezerwowy i którego
    może drukować, ile chce? Jak USA mogą mieć taki rating jak Belgia? Przecież
    Belgia w każdej chwili może się rozpaść na dwie części, nie ma rządu i ma ponad
    sto procent zadłużenia! Obniżenie ratingu USA to absurd.

    http://biznes.onet.pl/na-razie-nie-widac-zeby-polsce
    -grozily-klopoty,18493,4819707,3219970,199,1,news-de
    tal

  • 2. Data: 2011-08-12 15:08:37
    Temat: Re: P.Kuczynski o ratingu ;)
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "Waldek" <n...@n...net> pisze:
> [...]
    > ratingu USA to absurd.
    >
    > http://biznes.onet.pl/na-razie-nie-widac-zeby-polsce
    -grozily-klopoty,18493,4819707,3219970,199,1,news-de

    To że USA mogą zawsze "formalnie spłacić" swoje długi w "papierowym USD"
    które same emitują nie znaczy że ci co im pożyczyli nie mogą wyjść na
    takiej "spłacie" jak Zabłocki na mydle. Wiec niech może imć mądraliński
    vel. Kuczyński nie robi sam z siebie pokazowego idioty nie potrafiącego
    odróżnić braku *FORMALNEGO* bankructwa USA z brakiem (ciężkiej) straty
    pożyczającym USA :-)

    Jakby USA (hiper-)inflacyjnie przerobiło na szaro tym co im po szerokim
    świecie napożyczali (i np. swoje własne fundusze emerytalne) to ja
    naprawdę jako pożyczający miałbym bardzo głęboko w dupie *formalną* spłatę.
    *Porządny* rating powinien być robiony z perspektywy ryzyka dla
    pożyczających, nieprawdaż?

    USA mogą pożyczać *bardzo* tanio dzięki swojemu ratingowi wiec szybko
    takiego (hiper-)inflacyjnego przekrętu nie zrobią ale takie *nachalne*
    przypominanie o istnieniu takiej możliwości służy najlepiej tylko
    dalszemu obniżaniu ratingu dla długów USA nominowanych w USD.

    P.S.
    Jak pamiętam polisy posagowe (z PRL) za które po "inflacji Balcerowicza"
    można było ponoć tylko kupić trampki mimo że *formalnie* wypłacono tyle
    ile obiecywano.

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Małe ryby też ryby.

  • 3. Data: 2011-08-12 16:12:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "A. Filip" <a...@x...wp.pl> wrote in message

> [...]
    > vel. Kuczyński nie robi sam z siebie pokazowego idioty nie potrafiącego
    > odróżnić braku *FORMALNEGO* bankructwa USA z brakiem (ciężkiej) straty
    (ciach)

    Tyle że S&P nie jest od określania stopnia "inflacji/hiperfinflacji" a od
    określiania
    prawdopodobieństwa zdarzenia kredytowego. Dla emitenta obligacji
    denominowanych we własnej walucie zdarzenie kredytowe jest bardzo mało
    prawdopodobne.

    george

  • 4. Data: 2011-08-12 17:02:06
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "george" <g...@v...pl> pisze:
> [...]
    > prawdopodobieństwa zdarzenia kredytowego. Dla emitenta obligacji
    > denominowanych we własnej walucie zdarzenie kredytowe jest bardzo mało

    Czy ty właśnie napisałeś jak głupi byli Grecy gdy porzucali *własną*
    drachmę oraz jak głupi będą Polacy porzucając *własną* złotówkę? ;-)

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Słowa uczą, przykłady pociągają.

  • 5. Data: 2011-08-12 18:17:29
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Czy ty właśnie napisałeś jak głupi byli Grecy gdy porzucali *własną*
    > drachmę oraz jak głupi będą Polacy porzucając *własną* złotówkę? ;-)

    uhm, dokładnie tak.

    george

  • 6. Data: 2011-08-13 06:39:04
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypominanie o istnieniu takiej możliwości służy najlepiej tylko
    > dalszemu obniżaniu ratingu dla długów USA nominowanych w USD.

    Kiedyś uncja złota kosztowała 1$, teraz 1700$.
    Gdy sie pożycza na 2% na 5 lat i oddaje przy wartości dolara mniejszej o 10%
    to przecież czysty zysk.
    W ten sposób USA mają wysoki poziom życia kosztem pozostałych społeczeństw i
    narodów.
    I to właśnie inflacja jest głównym procesem napędzającym dobrobyt w USA.

  • 7. Data: 2011-08-13 07:14:31
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://biznes.onet.pl/na-razie-nie-widac-zeby-polsce
    -grozily-klopoty,18493,4819707,3219970,199,1,news-de

    USA mają zadłużenie ponad 100% PKB podczas gdy 4 lata temu było to 63% -
    dynamika nie gorsza od Grecji :

    http://www.usgovernmentspending.com/downchart_gs.php
    ?year=1900_2016&chart=H0-fed&units=p#copypaste

    Belgia niezależnie czy ma rząd czy nie, czy jest kryzys czy nie utrzymuje
    stabilny poziom zadłużenia do PKB (lekko ponizej 100%) na tle innych krajów
    rozwiniętych :

    http://debtagency.be/en_data_public_finances.htm

    a ECB podbnie jak FED może dodrukować tyle waluty ile bedzie potrzebne do
    wykupu długu państw strefy EUR.

    Anatol

  • 8. Data: 2011-08-13 07:43:34
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 13 Aug 2011 08:39:04 +0200, Emeryt napisał(a):

> [...]
    > narodów.

    > I to właśnie inflacja jest głównym procesem napędzającym dobrobyt w USA.
    Nareszcie ktoś to tu zauważył. USA chyba już od II wojny żyją na koszt
    całego świata (pamiętam jak totus nabijał się z tego stwierdzenia).
    Dlaczego? Ano tylko i wyłącznie dlatego, że były i są jedynym mocarstwem
    militarnym i gospodarczym. Tylko dlatego że dysponują większąścią majątku
    Ziemi i tylko dlatego, że jeden ich lotniskowiec ma większą siłę
    uderzeniową niż cała armia średniej wielkości kraju.
    Byle jaka czkawka w gospodarce Stanów to spadek popytu o skali mogącej
    zmieść każdą inną gospodarkę. Dlatego Chiny sponsorują USA aby te mogły
    kupować ich badziewne produkty. Dlatego Japonia nigdy nie chciała
    wyprzedzić USA w PKB i zawsze ukrywała się za ich plecami.
    To wygodne dla wszystkich innych niby-mocarstw: wspólnie utrzymywać
    mocarstwo, które kupuje i dba o bezpieczeństwo.

  • 9. Data: 2011-08-13 07:53:31
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    A kto ci zagwarantuje tą pomniejszoną wartość dolara i powiększoną wartość
    uncji za 5 lat?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2011-08-13 07:53:35
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    > To wygodne dla wszystkich innych niby-mocarstw: wspólnie utrzymywać
    > mocarstwo, które kupuje i dba o bezpieczeństwo.

    ta, to zrzuta na największego kozaka w okolicy