-
1. Data: 2004-11-30 10:50:52
Temat: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
Nie wiem, czy już ktoś o tym pisał, ale BP uruchomiło dostęp do kont
marmurkowych via inet. Fajna rzecz i długo oczekiwana, aplikacja estetyczna,
nieprzeładowana wodotryskami i wygodna (na ile zdążyłem doświadczyć), ale
jak zwykle są "ale". Najważniejsze - brak dostępu do listy operacji sprzed
uruchomienia dostępu internetowego, brak możliwości zmian marmurkowych
zleceń stałych. Nie wiem też, czy elektronicznie osiągalna będzie pełna
historia operacji po uruchomieniu dostępu - jeżeli nie, to byłaby to
oczywiście poważna wada, wręcz dyskwalifikująca IMO (ale to pewnie wina
osławionego systemu komputerowego PKO BP).
Inne zauważone cechy - logowanie przez stały numer i zmienialne hasło -
wada, za małe bezpieczeństwo, lepszy byłby token or something. Karta kodów
plastikowa (zaleta) ale numery pod "zdrapkami" - wada, nie zwiększa to nijak
bezpieczeństwa, a jest ciut upierdliwe jeśli kto nie ma sekretarskich
pazurów. I tylko jedna karta kodów dostępna - wada! Zwłaszcza, że każda
operacja prócz stałych zleceń musi być autoryzowana kodem - w
przeciwieństwie np. do Multi, gdzie przelewy do zdefiniowanych odbiorców nie
wymagają autoryzacji (poza operacją zdefiniowania odbiorcy ofkoz). No i
drobiazg estetyczny - skoro na stronie www dominują kolory brzoskwiniowe, to
i karta kodów powinna być w podobnej kolorystyce, to przecież elementarz!
Ciekawe, jak wygląda zamawianie nowych kart itd. Wnioski - na razie jednak
większość operacji pozostawię w Multi, a BP zapewni mi marmur, karty i
kredyty - a wystarczyłoby głębiej przyjrzeć się funkcjonalności tego typu
produktów internetowych oferowanych przez konkurencję, albo i odpytać
ankietowo użytkowników (mądrze skonstruowana ankieta, jakieś nagrody na
zachętę - nic specjalnie cennego, raczej jakiś przyjemny drobiazg od firmy)
i można by troszku namieszać na rynku. Na moim przykładzie - w Multi
znalazłem się jako sierota po telepekao (a tam, wcześniej, jako sierota po
łódzkim PBG), do BP nakłoniły mnie potrzeby kredytowe i teraz w sumie
chętnie pozbyłbym się dwóch zbędnych RORów na rzecz PEŁNEJ obsługi w PKO
BP - ale, póki co, Multi przebija BP wygodą wykonywania wielu drobnych
operacji i pełnym (choć tylko trzymiesięcznym wstecz) dostępem do historii.
Aczkolwiek, na koniec, bo to się zawsze zmienia, BP jest znacznie szybsze
niż Multi - zwłaszcza wczoraj - BP hulało jak burza, a Multi stało i
wieszało się co chwila (acz zazwyczaj chodzi przyzwoicie).
T.
-
2. Data: 2004-11-30 11:01:49
Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: GideoN <z...@p...pl>
wow a od kiedy cos takiego funkcjonuje w PKO ??
a tak pozatym to dziala podobnie jak Inteligo i mBank, wiec nie rozumiem
ogolnie o co ci chodzi. Zaraz zaczniesz narzekac ze nie nadazaja
przysylac ci kart kodo, bo ty zuzywasz 100 w ciagu miesiaca.
--
GideoN
-------------------------------------------
Cry 'Havock' and let slip...the dogs of war
-------------------------------------------
-
3. Data: 2004-11-30 11:22:57
Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
"GideoN" <z...@p...pl> wrote in message news:cohjhi$t0l$1@npnet.org...
> wow a od kiedy cos takiego funkcjonuje w PKO ??
Ano, ja dowiedziałem się wczoraj i od razu "się zapisałem".
A jeszcze w paźdzerniku miła pani w marmurku robiła duże oczy, gdy pytałem
ją "kiedy?" Widocznie nie śledzi grupy :))).
> a tak pozatym to dziala podobnie jak Inteligo i mBank, wiec nie rozumiem
> ogolnie o co ci chodzi. Zaraz zaczniesz narzekac ze nie nadazaja przysylac
> ci kart kodo, bo ty zuzywasz 100 w ciagu miesiaca.
W Multi zużywam max. jedną na dwa miesiące, a i to głównie z powodu
przelewów do ZUS i US (BTW - po qui penis trzeba je potwierdzać kodami?).
Biorąc pod uwagę, że łączna ilość operacji na kontach moich i żony -
firmowych i prywatnych - wynosi siakieś 100 miesięcznie i dotyczą one
głównie zdefiniowanych odbiorców, to wydaje mi się oczywiste, że brak
konieczności wprowadzania za każdym razem kodu z karty jest wygodą. Niby
drobiazg, ale jednak - w Multi przelew zdefiniowany to kilka ruchów myszą i
gotowe. Kwestia, czy ten dodatkowy zachód z wpisywaniem numerów i
zamawianiem nowych kart wart jest opłaty za prowadzenie dodatkowego RORu i
kosztów przelewania pieniędzy między kontami. Ja jeszcze się nie
zdecydowałem :).
Oczywiście, znacznie większym problemem jest brak dostępu do marmurkowych
zleceń stałych i pełnej historii (o ile się potwierdzi, bo może wcale nie -
po prostu system zaczyna zapamiętywać operacje po aktywacji usługi, choć
przecież mógłby wywlec z Zorby przynajmniej miesiąc do tyłu, co za kłopot?).
No, ale usługa nowa i nie wiadomo, jak zniesie nieuchronnie nadciągającą
informatyzację molocha - może być tak, że dostanie skrzydeł i nowych opcji,
a może i tak, że dostanie w skrzydła jak telepekao i wszyscy będą zmuszeni
przenieść się do zielonego inteligo (bo omawiana usługa jest nazwana dla
zmyłki PKO Inteligo, więc nazywam ją - "brzoskwiniowe Inteligo" w
przeciwieństwie do "zielonego Inteligo" - tego "prawdziwego" - mój patent!).
Dlatego chyba zaczekam ten rok czy dwa :). Zwłaszcza, że może przy moich
obrotach, wreszcie Multi da mi jakiś limit ;)
T>
-
4. Data: 2004-11-30 11:28:07
Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>
Tomasz Nowicki napisał(a):
> Nie wiem, czy już ktoś o tym pisał, ale BP uruchomiło dostęp do kont
[ciach]
No to sprawdź w archiwum grupy.
Bogusz.
--
Internet Explorer służy do przeglądania Internetu z Twojego komputera.
I vice-versa.
-
5. Data: 2004-11-30 11:35:02
Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>
>Nie wiem też, czy elektronicznie osiągalna będzie pełna
>historia operacji po uruchomieniu dostępu - jeżeli nie, to byłaby to
>oczywiście poważna wada, wręcz dyskwalifikująca IMO
zrób jedną operację, po co zgadywać. Przelew jest za darmo.
>... I tylko jedna karta kodów dostępna - wada!
poczytaj - można mieć trzy
> Zwłaszcza, że każda
> operacja prócz stałych zleceń musi być autoryzowana kodem -
poczytaj zdefiniowane przelewy - "płatności" nie wymagają podania hasła
-
6. Data: 2004-11-30 12:17:26
Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
"Ryszard Srokosz" <R...@s...pl> wrote in message
news:cohlt8$f6f$1@bozon2.softax.pl...
> zrób jedną operację, po co zgadywać. Przelew jest za darmo.
Sama się zrobi, wystarczy poczekać :)
> poczytaj - można mieć trzy
Ano, tak.
> poczytaj zdefiniowane przelewy - "płatności" nie wymagają podania hasła
A widzisz, i tu się pospieszyłem - rzeczywiście, jest jak mówisz -
odszczekuję!
T.
-
7. Data: 2004-11-30 16:50:02
Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 30 Nov 2004 11:50:52 +0100, "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
wklepał(-a):
>BP - ale, póki co, Multi przebija BP wygodą wykonywania wielu drobnych
>operacji i pełnym (choć tylko trzymiesięcznym wstecz) dostępem do historii.
No jak tak, jak nie? W Multibanku jest pełna historia rachunku.
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
8. Data: 2004-12-04 00:07:15
Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: Homer Simpson <z...@g...pl>
Ryszard Srokosz napisał(a):
>>Nie wiem też, czy elektronicznie osiągalna będzie pełna
>>historia operacji po uruchomieniu dostępu - jeżeli nie, to byłaby to
>>oczywiście poważna wada, wręcz dyskwalifikująca IMO
>
>
> zrób jedną operację, po co zgadywać. Przelew jest za darmo.
>
>
>
>>... I tylko jedna karta kodów dostępna - wada!
>
>
> poczytaj - można mieć trzy
>
>
>>Zwłaszcza, że każda
>>operacja prócz stałych zleceń musi być autoryzowana kodem -
>
>
> poczytaj zdefiniowane przelewy - "płatności" nie wymagają podania hasła
>
>
>
>
>
>
A możesz wrzucić link do strony, gdzie to przeczytałeś? Bo za Chiny nie
mogłem tego znaleźć.
-
9. Data: 2004-12-04 00:11:20
Temat: Re: PKO BP dostęp elektroniczny
Od: Homer Simpson <z...@g...pl>
Tomasz Nowicki napisał(a):
I tylko jedna karta kodów dostępna - wada! Zwłaszcza, że każda
> operacja prócz stałych zleceń musi być autoryzowana kodem - w
> przeciwieństwie np. do Multi, gdzie przelewy do zdefiniowanych odbiorców nie
> wymagają autoryzacji (poza operacją zdefiniowania odbiorcy ofkoz).
Oj, a o płatnościach się nie słyszało?? To są właśnie przelewy
zdefiniowane, które zatwierdzasz kodem tworząc, a później już nie. Masz
rację podobne to do Inteligo nie tylko z nazwy ;-))