-
1. Data: 2007-09-04 10:27:24
Temat: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: "e-kran" <e...@o...pl>
Opiszę moją piątkową przygodę z PKOB Inteligo, bo warto wiedzieć jak się
wprowadza nowinki techniczne w tym "Elektronicznym do potęgi Enter".
Zalogowałem się do konta po przerwie wakacyjnej. Pierwsza próba nieudana,
błędne hasło, więc drugą próbę robiłem już baaardzo uważnie. Efekt ten sam. Do
trzeciej próby logowania przystąpiłem uzbrojony w wydruk z numerem klienta
(logon) oraz po zrobieniu dokładnego rachunku sumienia, czy hasło aby na pewno
prawidłowo pamiętam. Ostatnia próba została wykonana starannie, klawisze
wstukiwałem bardzo ostrożnie w tempie 1 na sekundę. Oczywiście też błąd
logowania, blokada, konieczny kontakt z bankiem. Już po 2 godzinach miałem
odblokowany dostęp i ustalone hasło jednorazowe. Zalogowałem się, system
wymusił zmianę hasła, wprowadziłem TO SAMO hasło, które miałem uprzednio.
Dlaczego to samo? Bo się ono podoba. System POTWIERDZIŁ komunikatem poprawną
zmianę hasła. Obejrzałem sobie historię rachunku, saldo, i się wylogowałem. Po
kilku godzinach naszła mnie ochota aby sprawdzić, czy wszystko działa. I
sytuacja się powtórzyła co do joty! Oczywiście tym samym udowodniłem sobie,
że się ani razu nie pomyliłem, gdyż niemożliwe jest aby w sumie 6-krotnie
błędnie wpisać doskonale sobie znane hasło. Powtórzyłem więc procedurę
odblokowania hasła i tu przy okazji zwróciłem uwagę na szczegół, który umknął
mi przy pierwszym odblokowywaniu hasła. Pani w infolinii powiedziała, że ma
ono mianowicie mieć długość od 8 do 16 znaków, cyfry + literki. A moje hasło
miało (od dawien dawna zresztą) 20 znaków. Pani w infolinii potwierdziła mi
również, że PKOBP Inteligo wprowadziło ostatnio zmiany w systemie. Ich
skutkiem była jednak dla takiego dziwaka jak ja (20 znakowe hasło, cuda)
utrata dostępu do rachunku i niepotrzebna telefoniczna "bieganina". Gdyby
architekci softu w Inteligo mieli trochę więcej kultury technicznej, powinni
najpierw przeprowadzić dokładną analizę problemu i najpierw wymusić zmianę
hasła wszystkim klientom, którzy nie spełniają kryterium jego długości (8 - 16
znaków). Oni jednak woleli bez ceregieli "ciachnąć" dłuższe hasła do 16 znaków
i mieć problem z głowy. Problem miał jedynie klient ale to już nie problem ;-))
Opisuję to ku przestrodze. Kiedy nie możesz się zalogować do PKOBP Inteligo,
wcale nie oznacza to, że mylisz się TY! Może się okazać, ze to kolejna twórcza
nowinka techniczna "Elektronicznego do potęgi Enter" ;-)
Pozdrawiam
e-kran
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2007-09-04 10:55:49
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: Daniel Rejemr <e...@g...ppll>
e-kran pisze:
> Powtórzyłem więc procedurę
> odblokowania hasła i tu przy okazji zwróciłem uwagę na szczegół, który umknął
> mi przy pierwszym odblokowywaniu hasła. Pani w infolinii powiedziała, że ma
> ono mianowicie mieć długość od 8 do 16 znaków, cyfry + literki. A moje hasło
> miało (od dawien dawna zresztą) 20 znaków. Pani w infolinii potwierdziła mi
> również, że PKOBP Inteligo wprowadziło ostatnio zmiany w systemie. Ich
> skutkiem była jednak dla takiego dziwaka jak ja (20 znakowe hasło, cuda)
> utrata dostępu do rachunku i niepotrzebna telefoniczna "bieganina". Gdyby
> architekci softu w Inteligo mieli trochę więcej kultury technicznej, powinni
> najpierw przeprowadzić dokładną analizę problemu i najpierw wymusić zmianę
> hasła wszystkim klientom, którzy nie spełniają kryterium jego długości (8 - 16
> znaków). Oni jednak woleli bez ceregieli "ciachnąć" dłuższe hasła do 16 znaków
> i mieć problem z głowy. Problem miał jedynie klient ale to już nie problem ;-))
Mialem kiedys identyczna sytuacje w Lukasie, jeszcze na starym systemie.
Zmienilem haslo na super-extra-hiper-trudne-15znakowe i ze zmiana nie
bylo problemu - system przyjal. Jednak wpisanie go podczas logowania
powodowalo blada loginu/hasla. I co? I pani na infolini powiedziala zeby
wpisac tylko pierwszych (bodajzej) 10 znakow. Pomoglo.
> Opisuję to ku przestrodze. Kiedy nie możesz się zalogować do PKOBP Inteligo,
> wcale nie oznacza to, że mylisz się TY! Może się okazać, ze to kolejna twórcza
> nowinka techniczna "Elektronicznego do potęgi Enter" ;-)
I nie tylko w PKOBP Inteligo.
Pozdrawiam,
daniel
-
3. Data: 2007-09-04 15:12:46
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: Maciej Wilk <m...@o...pl>
e-kran pisze:
> Opiszę moją piątkową przygodę z PKOB Inteligo, bo warto wiedzieć jak się
> wprowadza nowinki techniczne w tym "Elektronicznym do potęgi Enter".
>
> [...]
> Pozdrawiam
> e-kran
>
>
Od tygodnia jestem w dokladnie takiej samej sytuacji, wyglada na to ze
PKO nie zapamietuje tego nowego hasla ... dzisiaj czeka mnie trzecia z
rzedu rozmowa telefoniczna w tej samej sprawie .. bez sensu.
Myslicie ze mozna cos z tym zrobic innego niz zgloszenie tego faktu na
Infolinii??
Pozdrawiam
Maciej Wilk
-
4. Data: 2007-09-04 16:15:05
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: "se" <s...@s...org>
Tak, systemy komputerowe oferowane profesjonalnie są dalekie od doskonałości
szczególnie w Polsce. Widać za mało im płacą. Z drugiej strony nie stosuj
haseł bankowych dłuższych niż 6 znaków bo to nie ma sensu. Sens stosowania
długich haseł jest tylko wtedy, jeśli dany system dopuszcza szybkie i
wielokrotne logowanie, czyli taką systuację że przez stosowanie, najczęściej
oprogramowania do automatycznego logowania, można się w końcu zalogować
próbując po kolei wszystkie możliwe hasła. Jednak banki nie dopuszczają do
tego, bo trzecie podanie złego hasła blokuje dalsze próby.
-
5. Data: 2007-09-04 16:31:39
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: "Slavekk " <s...@g...pl>
e-kran <e...@o...pl> napisał(a):
> Gdyby architekci softu w Inteligo mieli trochę więcej
> kultury technicznej, powinni
> najpierw przeprowadzić dokładną analizę problemu i najpierw
> wymusić zmianę hasła wszystkim klientom, którzy nie spełniają
> kryterium jego długości (8 - 16 > znaków).
Eeeee... to znaczy chciałbyś żeby zadzwonił/zamailował do ciebie pracownik
tej firmy z informacją "znamy pana hasło i ono jest niedobre, proszę je
zmienić"????
Coś tą twoją kulturą techniczna nieteges...;-))
Slawek
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2007-09-04 16:44:58
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 4 Sep 2007 16:31:39 +0000 (UTC),
osoba podpisana: Slavekk <s...@g...pl>
napisała:
> e-kran <e...@o...pl> napisał(a):
>
>> Gdyby architekci softu w Inteligo mieli trochę więcej
>> kultury technicznej, powinni
>> najpierw przeprowadzić dokładną analizę problemu i najpierw
>> wymusić zmianę hasła wszystkim klientom, którzy nie spełniają
>> kryterium jego długości (8 - 16 > znaków).
>
>
> Eeeee... to znaczy chciałbyś żeby zadzwonił/zamailował do ciebie pracownik
> tej firmy z informacją "znamy pana hasło i ono jest niedobre, proszę je
> zmienić"????
Słucham ? Wystarczy wymusić zmianę hasła (powiedzmy co 60 dni), i nie
przyjmować takiego które "nie spełnia warunków" (Choć faktycznie
stwierdzenie przedpiścy mogło być niefortunne)
> Coś tą twoją kulturą techniczna nieteges...;-))
Co Ty nie powiesz.
KJ
--
Nie oddawaj Polski oszołomom http://www.skubi.net/nieoddaj.html
EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal
-
7. Data: 2007-09-04 17:43:52
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
On Tue, 04 Sep 2007 12:55:49 +0200, Daniel Rejemr
<e...@g...ppll> wrote:
>Mialem kiedys identyczna sytuacje w Lukasie, jeszcze na starym systemie.
>Zmienilem haslo na super-extra-hiper-trudne-15znakowe i ze zmiana nie
>bylo problemu - system przyjal. Jednak wpisanie go podczas logowania
>powodowalo blada loginu/hasla. I co? I pani na infolini powiedziala zeby
>wpisac tylko pierwszych (bodajzej) 10 znakow. Pomoglo.
8 znaków. I do tego jeszcze LB za odzyskiwanie kasował. Po reklamacji
oddali, partacze. Jak można napisać soft, który pozwala zdefiniować
hasło, którego potem nie da się użyć? (znaczy technicznie to wiem, jak
to zrobić, ale ciekaw jestem jaka myśl przyświecała architektowi)
--
Jarek Andrzejewski
-
8. Data: 2007-09-04 18:07:36
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>
> ....
> Opisuję to ku przestrodze. Kiedy nie możesz się zalogować do PKOBP Inteligo,
> wcale nie oznacza to, że mylisz się TY! Może się okazać, ze to kolejna twórcza
> nowinka techniczna "Elektronicznego do potęgi Enter" ;-)
U nich w ogóle coś to PKO_Inteligo dziwnie działa,
zamknąłem konto w połowie lipca, ale wciąż mogę się zalogować,
usunąć zdefiniowane płatności oraz co najciekawsze mam dostęp
do menu karty kodów czyli mogę zamawiać/aktytwować kart z hasłami,
ciekawe po ile chodzą na Allegro ;)
-
9. Data: 2007-09-04 18:24:12
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
Kamil Jońca wrote:
> Słucham ? Wystarczy wymusić zmianę hasła (powiedzmy co 60 dni), i nie
> przyjmować takiego które "nie spełnia warunków" (Choć faktycznie
> stwierdzenie przedpiścy mogło być niefortunne)
Miałeś kiedys coś wspólnego z administrowaniem systemem z milionem kont
i milionem hasel?
jakbyś miał to byś tak durnej propozycji jak zmianę hasła co 60 dni
nawet nie wyciągał na wierzch.
-
10. Data: 2007-09-04 18:59:08
Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 04 Sep 2007 13:24:12 -0500,
osoba podpisana: witek <w...@g...pl.invalid>
napisała:
> jakbyś miał to byś tak durnej propozycji jak zmianę hasła co 60 dni
> nawet nie wyciągał na wierzch.
Rozumiem, że Ty miałeś i że wynikiem przemyśleń było zostawienie
klientów samym sobie ?
BZWBK na przykład robi to partiami ZTCW.
KJ
--
Nie oddawaj Polski oszołomom http://www.skubi.net/nieoddaj.html
EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified