  • 1. Data: 2009-11-03 16:55:29
    Temat: POLBANK - ciag dalszy
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,

    W innym watku, tydzien temu, napisalem:

    >No dobra. Wlasnie zalozylem rachunek.
    >Operacja ta trwala prawie 2 godziny. Na szczescie bylem jedynym
    klientem.

    Dzisiaj bylem u nich ponownie, zeby dokonczyc formalnosci.
    No i tydzien temuo zalozylem tylko zwykle konto.
    Dzis chcialem zalozyc 'mocno oszczedzajace', ustanowic pelnomocnictwo,
    i odebrac karte.

    1. W Polbanku mozna zalozyc 'mocno oszczedzajace' na 6,5%, ale tylko do
    5000zl. To co powyzej oprocentowane jest 5%. A powyzej 15000 wchodzi
    podatek ('Belka').
    Tylko ze pracownik nie wiedzial (albo udawal ze nie wie), ze mozna
    otworzyc 3 takie rachunki i wtedy mamy 15000zl na 6,5%.
    O tym na szczescie wiedzialem od innego klienta i zadziwilem pracownika.

    2. Na pytania typu 'koszt sprawdzania salda w bankomatach Polbanku,
    Euronetu i innych, w tym zagranicznych' pracownik nie potrafil
    odpowiedziec. Po sprawdzeniu w internecie - poinformowal mnie tylko o
    bezplatnym sprawdzaniu salda w ichnich bankomatach.

    3. Jak przyszlo do wydania karty... najpierw okazalo sie, ze nie ma
    kolegi, ktory autoryzuje wydawanie. Potem, ze cos jest nie tak z maszyna
    do produkcji kart.
    A w koncu dowiedzialem sie, ze (wbrew wczesniejszym informacjom) POLBANK
    W OGOLE nie oferuje kart debetowych/bankomatowych Mastercard na ktorych
    mi zalezalo (chodzilo mi o wyplacanie rownowartosci 2-3 tys zlotych za
    granica. Wiadomo, ze karta kredytowa sie do tego nie nadaje. Pomijam tez
    fakt, ze nie wydadza mi od reki karty kredytowej z limitem 3000.
    Tak na prawde tylko dlatego (mastercard do wyplat gotowki) zdecydowalem
    sie na otwarcie rachunku w tym banku.

    Czy ktos moglby to potwierdzic:
    POLBANK NIE WYDAJE DEBETOWEK MASTERCARD ?

    4/ I jeszcze jedno - znajoma osoba zakladala wczoraj rachunek w innym
    oddziale. Poszlo szybciej niz mi, ale wieczorem zadzwoniono z Banku, ze
    wplacone pieniadze przez pomylke umieszczono na rachunku
    nieprocentowanym zamiast na 'mocnoosczedzajacym' i zaproszono na
    potwierdzenie dyspozycji korekty. Czy jakos tak.

    Reasumujac - jest gorzej niz moglem sobie wyobrazic.
    TA

  • 2. Data: 2009-11-03 17:14:52
    Temat: Re: POLBANK - ciag dalszy
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...onet.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:
    [...]
    I jeszcze:
    5.
    Mimo, ze rachunek otwieralem dokladnie tydzien temu (we wtorek) wzor
    podpisu nie znalazl sie w systemie i musialem zostac poddany procedurze
    weryfikacji...

    TA

  • 3. Data: 2009-11-03 18:23:16
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > odpowiedziec. Po sprawdzeniu w internecie - poinformowal mnie tylko o
    > bezplatnym sprawdzaniu salda w ichnich bankomatach.

    Także w Euronecie poza placówkami innych banków. W innych bankomatach
    się nie da.
    Uwaga: Operacja "sprawdzenie salda" jest dla Polbanku "operacją przy
    użyciu karty" - trzeba uważać, aby nie wykorzystać przypadkiem dziennego
    limitu operacji (np. jeśli ustawisz sobie limit na 1 operacje dziennie i
    sprawdzisz saldo, to... dupa blada, tego dnia już nie wypłacisz.)

    > Czy ktos moglby to potwierdzic:
    > POLBANK NIE WYDAJE DEBETOWEK MASTERCARD ?

    Chyba faktycznie nie wydaje. Ale za to wydaje Visę. Jakaś różnica?

    > Reasumujac - jest gorzej niz moglem sobie wyobrazic.

    Witamy w Polbanku! Poczekaj aż spróbujesz zrobić przelew przez
    Internet... :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2009-11-03 18:59:30
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Chyba faktycznie nie wydaje. Ale za to wydaje Visę. Jakaś różnica?

    Jedź do pobliskich Niemiec i spróbuj zapłacić Visą - zobaczysz różnicę.

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2009-11-03 19:33:44
    Od: "Damian Niusy" <b...@i...pl>

    > Witamy w Polbanku! Poczekaj aż spróbujesz zrobić przelew przez
    > Internet... :-)

    Dokładnie, radzę mieć telefon przy sobie :)

  • 6. Data: 2009-11-03 20:37:50
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Grzexs pisze:

    > Jedź do pobliskich Niemiec i spróbuj zapłacić Visą - zobaczysz różnicę.

    Zapłacić? Mowa była o wypłatach w bankomacie. Nie spotkałem w Niemczech
    bankomatu, który nie obsługiwałby Visy...

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-11-03 21:10:34
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Zapłacić? Mowa była o wypłatach w bankomacie. Nie spotkałem w Niemczech
    > bankomatu, który nie obsługiwałby Visy...

    Hmmm... A z moich obserwacji wynika, że takie bankomaty nie są zbyt
    rozpowszechnione. Zwykle tamtejsze maszyny obsługują GeldKarte, EC i
    Maestro. A nawet jak jest nalepka Visa, to niekoniecznie oznacza to Visa
    Electron. No chyba, że w przeciągu ostatniego roku coś wreszcie drgnęło.
    --
    Grzexs

  • 8. Data: 2009-11-03 21:13:58
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Grzexs pisze:

    > Jedź do pobliskich Niemiec i spróbuj zapłacić Visą - zobaczysz różnicę.

    A Maestro to niby zapłacisz?

  • 9. Data: 2009-11-03 21:22:50
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Damian Niusy" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie, radzę mieć telefon przy sobie :)

    Bzdury tu piszecie!
    Kilkakrotnie byłem w Niemczech i płaciłem oraz wypłacałem z bankomatu euro
    przy pomocy VE Polbanku. Porównywałem kursy po przyjeździe Oświadczam Wam
    autorytatywnie, że żadna inna karta nawet nie dorównuje tej z Polbanku.
    Nawet VE Mbanku, przy bezpłatnym korzystaniu z bankomatów za granicą, była w
    tyle. Oczywiście, że nie wszędzie można nią płacić, tak jak napisał
    poprzednik.
    Przelewy działają nieźle, nieraz korzystałem.
    Pozdrawiam
    Waldek

  • 10. Data: 2009-11-03 21:37:15
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-03 22:22, waldek wrote:
    > U?ytkownik "Damian Niusy" <b...@i...pl> napisa^(3) w wiadomo?ci

    > Bzdury tu piszecie!

    Eeee, nie tak ostro ! Zasady logiki mówią, że aby w sposób logicznie
    umotywowany stwierdzić,że coś zachodzi zawsze, trzeba przeprowadzić
    dowód. W przeciwną stronę (że coś nie zachodzi zawsze) wystarczy
    jeden przykład - "dowód z demonstracji".

    Zatem, jeżeli nawet komuś coś *do tej pory zawsze działało*, to taka
    sytuacja tylko uprawdopodobnia hipotezę, że wszystko zawsze działa.
    Jeśli jednak komuś coś nie zadziałało choćby raz - z hipotezy
    zostaja wióry.
    A o ile pamiętam, nie tak dawno ktoś opisywał, jak to PB upewniał
    się telefonicznie, czy aby na pewno ma realizować przelew... :-P

    witrak()