  • 1. Data: 2006-09-27 15:50:09
    Temat: POLBANK-dzienne limity transakcji(przelewów)
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    przeglądałem sobie tabele opłat i prowizji w tym nowym banku co go reklamują
    ostatnio( i już jakiś dłuższy czas) i zaciekawiła mnie następująca kwestia
    mianowicie bank sam ustala dla siebie(swoich klientów) limity operacji
    dokonywanych w cigu dnia;dotyczy operacji przelewów miedzybankowych i
    wewnętrznych.jeszcze nigdy z takimi praktykami się nie spotakłem(takie
    limity zawsze sobie sam ustalam w jakich kwotach przelewy są dokonywane).
    Muszę przyznać, że jest to dla mnie sporym zaskoczeniem, bo tym samym takie
    postępowanie uniemożliwia swobodny przepływ kapitału!Zdaje sobie sprawe z
    tego że jest to działanie celowe,aby zatrzymać w swoich ramach jak najdłuzej
    każdy grosz,aby pracował najdłużej dla polbanku. Czy orientujecie się jakie
    przepisy regulują taką praktykę?Czy jest to zgodne z obowiązującym
    prawem?Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów spotkał się z taką praktyką u nas
    w kraju? Jeśli tak to poprosiłbym o ile jest to możliwe o przykład takiej
    instytucji.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2006-09-27 16:09:24
    Temat: Re: POLBANK-dzienne limity transakcji(przelewów)
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*ekn@gazele.pl>

    A nie jest to aby dbałość o Twoje bezpieczeństwo? Dopytaj się, bo takie
    zabezpieczenie powinno się w ciągu chwili zmienić korzystając z infolinii.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2006-09-27 16:13:23
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    > A nie jest to aby dbałość o Twoje bezpieczeństwo? Dopytaj się, bo takie
    > zabezpieczenie powinno się w ciągu chwili zmienić korzystając z infolinii.
    >
    > *piotr'ek*

    Z ty bym się zgodził,że chodzi o dbałość i bezpieczeństwo. Ale skoro jest
    podane w tabeli opłat i prowizji to wychodze z założeni,że są to sztywne
    ramy np jeżeli proadzenie konta kosztuje 3zł/msc(a taka informacja jest tez
    tam zawarta-to tej opłaty zmienić nie można w żaden sposób jest ona
    integralną częścią oferty).

    Michał

  • 4. Data: 2006-09-28 10:28:03
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > dokonywanych w cigu dnia;dotyczy operacji przelewów miedzybankowych i
    > wewnętrznych.jeszcze nigdy z takimi praktykami się nie spotakłem(takie
    itd...

    1. Nie staraj się, proszę, by każda sprawa wymagała ustawy - i tak już
    nie można pierdnąć bez wypełniania formularza o zawartości siarkowodoru
    w spalinach :-)))

    Kwota możliwa do przelania zależy od stopnia zaufania banku do własnego
    systemu - ściślej od opinii decydentów na ten temat.

    Np. Multi czy mBank chyba nie ma limitów ( w granicach, powiedzmy setek
    tysięcy złotych, czy gdybym chciał przelać miliard, nie wiem, na takiej
    sumie nie testowałem).

    Ciekawostką jest Citi - które swego czasu miało w koncie Gold limit
    dzienny 15 tys. zł - dla transakcji via www.

    Millenium ma bodajże 30 tys.

    Inaczej sprawa wygląda, gdy chodzi o transekcję wewnątrz banku - zdaje
    się, że nie które z nich podzielają opinię, że w razie czego operację da
    sie odkręcić - więc można więcej.

    Pzdr: Witek

  • 5. Data: 2006-09-28 14:17:41
    Od: "FW" <f...@g...pl>

    Catbert <c...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Np. Multi czy mBank chyba nie ma limitów ( w granicach, powiedzmy setek
    > tysięcy złotych, czy gdybym chciał przelać miliard, nie wiem, na takiej

    Jest to nic innego, jak zabezpieczenie konta.

    W innych bankach przelew internetowy jest zabezpieczony tokenem, SMSem, kodem
    jednorazowym, itp.
    Polbank nie ma żadnych takich, choć najsłabszych zabezpieczeń, więc by całe
    pieniądze nie wyparowały z konta, położono nacisk na limity przelewów.
    Na dobrą sprawę, lepsze takie zabezpieczenie, niż żadne.

    Podobnie elementem zabezpieczeń dostępu internetowego jest tabela prowizji.
    Jeden przelew z konta oszczędnościowego w miesiącu kosztuje aż 3 zł (lub 4 zł
    &#8211; nie pamiętam dokładnie), natomiast kto nie chce internetu, w oddziale
    pieniądze wypłaci bez żadnej prowizji.
    W pozostałych bankach jest odwrotnie, gdyż każą sobie słono płacić za pojęcie
    gotówki w oddziale. No, ale pozostałe banki mają lepsze lub gorsze (ale
    zapewniające choć minimum bezpieczeństwa!) internetowe systemy obsługi konta.

    > Ciekawostką jest Citi - które swego czasu miało w koncie Gold limit
    > dzienny 15 tys. zł - dla transakcji via www.

    Do ogródka Citi też można wrzucić duży kamień. :-D
    Ale chyba się sporo zmieniło na lepsze od jakiegoś czasu.

  • 6. Data: 2006-09-29 06:01:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2006 14:17:41 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: FW <f...@g...pl>
    napisała:
    [...]
    > Podobnie elementem zabezpieczeń dostępu internetowego jest tabela prowizji.
    > Jeden przelew z konta oszczędnościowego w miesiącu kosztuje aż 3 zł (lub 4 zł

    Sorry, ale argument jest bez sensu. Jeśli ktoś dobirze Ci się do konta to
    będzie miał gdzieś, czy wyprowadzi ci 1 MPLN czy 1 MPLN +3 .

    KJ

    COBOL:
    Completely Over and Beyond reason Or Logic.

  • 7. Data: 2006-09-29 06:42:52
    Od: "FW" <f...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Sorry, ale argument jest bez sensu. Jeśli ktoś dobirze Ci się do konta to
    > będzie miał gdzieś, czy wyprowadzi ci 1 MPLN czy 1 MPLN +3 .

    A gdyby przelew przez internet kosztował 100 zł?

    Cóż za różnica, czy ktoś ukradnie 1 mln zł, czy 1 mln + 100 zł.

    3 zł za przelew ma zniechęcać do uruchamiania bankowości internetowej, którą
    bank ma tylko w celach marketingowo propagandowych, bo do użytku to się ona
    nie nadaje.

    Dostęp internetowy do konta? Oczywiście, jest (i w rankingach punkt zaliczony
    ).
    Ale sam bank internet odradza, ustalając 3 zł za przelew (w kasie bezpieczna
    wypłata za darmo).

    P.S.
    Czasem sensu trzeba się doszukiwać między wierszami albo wśród tego, co
    napisano tym najmniejszym drukiem. ;-)

  • 8. Data: 2006-09-29 07:49:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    FW wrote:
    [..]

    > A gdyby przelew przez internet kosztował 100 zł?
    >
    > Cóż za różnica, czy ktoś ukradnie 1 mln zł, czy 1 mln + 100 zł.

    Dokładnie tak.
    > 3 zł za przelew ma zniechęcać do uruchamiania bankowości internetowej, którą
    > bank ma tylko w celach marketingowo propagandowych, bo do użytku to się ona
    > nie nadaje.

    Niektórzy lubią mieć podgląd na to co się na koncie dzieje, wiesz ? I
    mogą nawet jednego przelewu nie zrobić.

> [...]
    > ).
    > Ale sam bank internet odradza, ustalając 3 zł za przelew (w kasie bezpieczna

    "Odradzałby internet" gdyby za jego uruchomienie/używanie była opłata.
    To że jakaś konkretna operacja jest płatna, jeszcze o niczym nie przesądza.

    KJ