  • 1. Data: 2010-03-22 17:46:55
    Temat: PZ a zamknięcie konta
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Krótko: czy istnienie w ramach konta (rachunku) bankowego polecenia
    zapłaty może uniemożliwić zamknięcie tego rachunku? Znajoma chciała
    ostatnio zamknąć rachunek (tzn. wszystko, oddając karty, rozwiązać
    wszystkie umowy), ale pan z obsługi stwierdził, że nie może tego
    uczynić, dopóki nie zostanie zamknięte/zlikwidowane polecenie zapłaty.
    Zamknięte przez firmę zewnętrzną, na rzecz której jest ta płatność.
    Jeżeli ma to znaczenie: bank Millennium (firma na rzecz której jest PZ
    to jeden z operatorów komórkowych).

    Pozdrawiam
    pwz

  • 2. Data: 2010-03-22 17:55:02
    Temat: Re: PZ a zamknięcie konta
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez firmę zewnętrzną, na rzecz której jest ta płatność.
    > Jeżeli ma to znaczenie: bank Millennium (firma na rzecz której jest PZ to

    Hehe... przypomina mi to Multi. Dlaczego znajoma nie podpisala na miejscu
    formularza odwolania DD?
    O ile nie ma w umowie lub regulaminie, ze z aktywnym DD nie mozna zamknac
    konta to dzialanie banku jest bezprawne. Dodatkowo wypowiedznie umowy
    rachunku oznacza wypowiedzenie wszystkich uslug do niego przypisanych, bo
    przeciez bez rachunku nie moga istniec.

    MK

  • 3. Data: 2010-03-22 17:56:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pwz wrote:
> [...]
    > Zamknięte przez firmę zewnętrzną, na rzecz której jest ta płatność.
    > Jeżeli ma to znaczenie: bank Millennium (firma na rzecz której jest PZ

    ee tam
    znowu jakis niedoszkolony młokos.
    Składasz mu na blacie wypowiedzenie umowy i wychodzisz.

  • 4. Data: 2010-03-22 18:02:36
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    pwz pisze:

    > Krótko: czy istnienie w ramach konta (rachunku) bankowego polecenia
    > zapłaty może uniemożliwić zamknięcie tego rachunku?

    Formalnie nie. Technicznie może być tak, że "system nie pozwala", ale po
    pierwsze to jest problem banku, a po drugie przecież PZ można w każdej
    chwili odwołać.

> [...]
    > uczynić, dopóki nie zostanie zamknięte/zlikwidowane polecenie zapłaty.
    > Zamknięte przez firmę zewnętrzną, na rzecz której jest ta płatność.

    Bzdura. PZ ustanawia/odwołuje nie wierzyciel, tylko właściciel konta. Na
    jakiej niby podstawie wierzyciel mógłby wydawać bankowi dyspozycje,
    dotyczące cudzego konta?

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2010-03-22 20:35:19
    Od: Czarek <...@...pl>

    witek wrote:
    > ee tam
    > znowu jakis niedoszkolony młokos.
    > Składasz mu na blacie wypowiedzenie umowy i wychodzisz.

    Biorąc wcześniej potwierdzenie złożenia wypowiedzenia... w tej teorii
    jest tylko jedna luka: jak znam banki, nikt Ci nie przystawi pieczątki
    na wypowiedzeniu, którego nie chcą przyjąć z powodu jakiegoś tam
    widzi-mi-się. I co wtedy zrobisz? Zakładam, że wersji "zrobię awanturę
    (naczelnikowi)" chcemy uniknąć, bo po pierwsze szkoda nerwów, a po
    drugie często szkoda też czasu.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 6. Data: 2010-03-22 20:43:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czarek wrote:

> [...]
    > jest tylko jedna luka: jak znam banki, nikt Ci nie przystawi pieczątki
    > na wypowiedzeniu, którego nie chcą przyjąć z powodu jakiegoś tam

    Wyślę poleconym.

  • 7. Data: 2010-03-22 21:09:41
    Od: Czarek <...@...pl>

    witek wrote:
    > Wyślę poleconym.

    Słusznie, tylko co Ci z tego, jeśli bank nie przyjmie takiego
    wypowiedzenia (po podpis niezgodny, bo wzór wypowiedzenia nie ten, bo
    jest PZ na rachunku który chcesz zamknąć, bo tysiąc pińcet innych
    wydumanych powodów)? Ja wiem że Ty "jesteś w prawie", tylko czy warto
    kopać się z koniem? Szczególnie, że czeka Cię zapewne droga sądowa,
    która zajmie w takim przypadku o wiele więcej czasu niż formalności
    potrzebne do rezygnacji z PZ?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 8. Data: 2010-03-22 21:19:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czarek wrote:

> [...]
    > kopać się z koniem? Szczególnie, że czeka Cię zapewne droga sądowa,
    > która zajmie w takim przypadku o wiele więcej czasu niż formalności

    "inne" wydumany powody mnie nie interesują.
    Umowę o prowadzenie konta wypowiedziałem skutecznie, a co sobie bank
    potem z tym zrobi mnie nie interesuje.

    jak bardzo będzie się upierał to faktycznie wyląduje w sądzie i tyle.
    dopłaci jeszcze do prawnika.

  • 9. Data: 2010-03-22 21:20:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czarek wrote:

> [...]
    > kopać się z koniem? Szczególnie, że czeka Cię zapewne droga sądowa,
    > która zajmie w takim przypadku o wiele więcej czasu niż formalności

    "inne" wydumane powody mnie nie interesują.

  • 10. Data: 2010-03-23 06:37:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 18:46:55 +0100, pwz napisał(a):

    > Witam!
    > ale pan z obsługi stwierdził, że nie może tego
    > uczynić, dopóki nie zostanie zamknięte/zlikwidowane polecenie zapłaty.

    W Pekao SA bezproblemowo na jednym druczku zamknięcia rachunku są punkty,
    ze wypowiada się i zamyka PZ itd itd

    Wierzyciel nie został poinformowany, ale gdy chciał ściągnąc należność nie
    udało mu się i poinformował dłużnika, że nie wziął kasy z PZ i trzeba
    rachunek zapłacić inaczej.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://grupy.3mam.net/kodeks_pord.php