  • 1. Data: 2002-07-03 10:43:46
    Temat: Panstwowe jest do d....
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Parkiet
    Niewiele ponad 55 milionów złotych otrzyma Skarb Państwa od giełdowych
    spółek z tytułu dywidend. Jest to o 60 procent mniej niż rok wcześniej i
    ponad 80 procent mniej niż dwa lata temu. Dla porównania, UniCredito
    Italiano, inwestor strategiczny banku Pekao, zainkasował dywidendę w
    wysokości ponad 334 milionów złotych. (s.3)

    ale niech mnie ktos oswieci - czy panstwowi urzednicy (ale bez naciskow
    przeroznych partyjnych swin) nie potrafiliby zrobic tego samego? Moim
    zdaniem - daliby rade...

    Ech.. A w tej Polsce takie zlodziejstwo, ze wlos sie jezy na glowie - i nie
    ma zadnrego, zeby to ukrocic :(((

    --

    -----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-07-03 11:06:41
    Temat: Re: Panstwowe jest do d....
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    AMRA napisał(a):

    > Ech.. A w tej Polsce takie zlodziejstwo, ze wlos sie jezy na glowie - i nie
    > ma zadnrego, zeby to ukrocic :(((
    jest! leper ;)))
    --
    roberts
    begin 1 wirus.exe

  • 3. Data: 2002-07-04 06:34:48
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

> [...]
    >
    > ale niech mnie ktos oswieci - czy panstwowi urzednicy (ale bez naciskow
    > przeroznych partyjnych swin) nie potrafiliby zrobic tego samego? Moim

    Tylko ze urzednicy panstwowi, panstwo, nie jest od tego by
    robic biznes, lecz by ustalac sprawiedliwe, optymalne reguly
    do prowadzenia biznesu przez firmy prywatne.
    A odnosnie bankow. Gdy na poczatku lat 90-tych banki
    byly panstwowe, to ich kondycja byla fatalna - wiele
    bankow upadlo (co nie oznacza bynajmniej by zarzadzajacy
    na tym cos tracili), mnostwo "nieudanych" kredytow,
    finansowanych przez podatnika.
    Obecnie banki sa sprywatyzowane i maja sie niezle -
    zatrudniaja ludzi, generuja zyski, placa podatki.

    Banki teraz otrzymuja jakies tam dysidendy (niestety
    nadal sa czesciowo panstwowe) oraz kupe szmalu w
    postaci podatkow - czego przedtem, gdy nie bylo
    dochodu, nie bylo.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 4. Data: 2002-07-04 06:55:46
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    .

    > Banki teraz otrzymuja jakies tam dysidendy (niestety
    > nadal sa czesciowo panstwowe) oraz kupe szmalu w
    > postaci podatkow - czego przedtem, gdy nie bylo
    > dochodu, nie bylo.

    Oczywiscie nie banki - lecz panstwo od bankow.

  • 5. Data: 2002-07-04 08:12:13
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]
    > zdaniem - daliby rade...
    >
    > Ech.. A w tej Polsce takie zlodziejstwo, ze wlos sie jezy na glowie - i

    Złodziejstwo też, ale problem w tym że prezesi firm państwowych pochodzą z
    kluczy politycznych a nie kompetencyjnych. A politycy są "wyszkoleni"
    głównie w robieniu rozmaitych przewałów i wyciąganiu z tych firm kasy np na
    działalność partii do których należą (albo z którym sympatyzują).
    Poza tym sukces firmy to nie tylko szefostwo, ale i kompetencje i motywacje
    pracowników niższych szczebli, a w firmach państwowych te kompetencje są
    zazwyczaj mierne (ci lepsi odeszli do firm prywatnych gdzie dostają lepsze
    zarobki za wydajniejszą pracę), no i motywacja marna.

  • 6. Data: 2002-07-04 08:24:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" (.............)
> [...]
    > finansowanych przez podatnika.
    > Obecnie banki sa sprywatyzowane i maja sie niezle -
    > zatrudniaja ludzi, generuja zyski, placa podatki.

    1. podaj przyklad kilku z tych "wielu bankow panstwowych" ktore upadly
    2. prywatne banki nie maja nietrafionych kredytow i nie upadaja ;-))))))))
    i moze nie zwalniaja ludzi ;-)))))))))))

    ty kolego nadajesz sie do pisania scenariuszy reklamowek ;-))
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-07-04 09:22:10
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > zazwyczaj mierne (ci lepsi odeszli do firm prywatnych gdzie dostają lepsze
    > zarobki za wydajniejszą pracę), no i motywacja marna.

    Wydaje mi sie, ze jesli na stanowisko prezesa bylby _uczciwy_, czyli jawny
    konkurs + odpowiedzialnosc tegoz pozniej tak jak jest np w KH przekretow
    byloby mniej

  • 8. Data: 2002-07-04 10:30:41
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    > Użytkownik "WOJSAL" (.............)
    > 1. podaj przyklad kilku z tych "wielu bankow panstwowych" ktore upadly

    Nazw nie pamietam - zajrzyj jednak do gazet
    z poczatku lat 90-tych a bedziesz mial znacznie
    wiecej informacji o bankach, ktore padly
    niz teraz.

    > 2. prywatne banki nie maja nietrafionych kredytow i nie upadaja ;-))))))))
    > i moze nie zwalniaja ludzi ;-)))))))))))

    Oczywiscie ze zwalniaja, zatrudniaja ludzi - przeciez bank to
    przedsiebiorstwo ktore ma generowac zysk (czasami
    dywidende), a nie instytucja charytatywna.
    Nietrafione kredyty bywaja - tylko ze nie obciazaja
    one podatnika, a tylko wlasciciela.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 9. Data: 2002-07-04 10:35:01
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    > Wydaje mi sie, ze jesli na stanowisko prezesa bylby _uczciwy_, czyli jawny
    > konkurs + odpowiedzialnosc tegoz pozniej tak jak jest np w KH przekretow
    > byloby mniej

    Trudno jest jednoznacznie, precyzyjnie podac kryterium.

    Natomiast jak najbardziej powinna byc odpowiedzialnosc prezesa.
    Gdyby tak prezydent, premier, minister finansow ponosil odpowiedzialnosc za
    wynik finansowy ...
    Ech, rozmarzylem sie...

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 10. Data: 2002-07-04 10:40:32
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nazw nie pamietam - zajrzyj jednak do gazet
    > z poczatku lat 90-tych a bedziesz mial znacznie
    > wiecej informacji o bankach, ktore padly
    > niz teraz.

    Ekehm - to padaly prywatne.
    Jakos nie slyszalem, zeby upadaly te powstale z wydzielenia NBP

> [...]
    > przedsiebiorstwo ktore ma generowac zysk (czasami
    > dywidende), a nie instytucja charytatywna.
    > Nietrafione kredyty bywaja - tylko ze nie obciazaja

    Noooo. Czy ja wiem? Jak sie nie powiedzie to nie obniza oprocentowania
    kredytow. Czyli ludzie dostana drozej. A ze ludzie to podatnicy... ;))