  • 1. Data: 2008-04-21 10:43:24
    Temat: PayPal do tanich transferow miedzynarodowych?
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    Hej!

    Potrzebuje tanio transferowac pieniadze miedzy UK a Polska (w obie strony).
    Operacje nie musza trwac bardzo krotko. Czy PayPal sie do tego nadaje? Na
    stonie PayPal jest slogan, ze za darmo. Hmm... Czy moge wyslac z UK funty na
    polskie konto walutowe, bez przewalutowania, za darmo? Bo jak w gre wchodzi
    przewalutowanie, to kurs jest gorszy od sredniego kantorowego, wiec juz nie
    jest za darmo... Slyszalem opinie osob, ktore twierdza, ze uzywaja za darmo
    PaPal do transferow miedzynarodowych, ale zadna z tych osob nie podala
    szczegolow...

    Dzieki i pozdrawiam!

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2008-04-21 13:42:29
    Od: "greg" <...@...xx>

    http://www.moneybookers.com

  • 3. Data: 2008-04-21 13:59:28
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Slyszalem opinie osob, ktore twierdza, ze uzywaja za darmo
    > PaPal do transferow miedzynarodowych, ale zadna z tych osob nie podala
    > szczegolow...
    >
    > Dzieki i pozdrawiam!

    nie podała szzegółów, gdyż nie brała pod uwagę kursu waluty...

    jeżeli chcesz absolutnie za darmo i (w zasadzie) natychmiastowo przesyłać
    GBP z UK do Polski to polecam konta w Citi;
    jedno zakładasz w polskim Citi (w funtach) a drugie w Citi - UK (prowadzone
    bez opłat)

    w UK wpłacasz funty na konto, wysyłasz (gratis) do Polski na konto funtowe w
    GBP, tutaj podejmusze gotówkę z konta
    i np. wymieniasz w kantorze - taniej się już nie da ;-)

    nie jestem pewien czy w drugą stronę również to działa - analizowałem tylko
    z UK do Polski

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-04-25 15:50:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    greg wrote:

    > http://www.moneybookers.com

    Do tego dodam 2 sprawy:

    1. polecam wypłatę na kartę kredytową citibanku. *Fantastyczne* kursy :).
    Niestety, tylko część środków można w ten sposób wypłacić, ale naprawdę,
    kursy są fantastyczne (ciekawe jeszcze jak długo).

    2. Moneybookers się zorientowało że swojego konta moneybookers używam do
    odbierania płatności związanych z moją firmą (naprawdę, odkrywcze to
    bardzo, biorąc pod uwagę że to jest business konto a nie personal :D ), nb.
    płatności są od dokładnie jednego klienta :).

    W związku z tym zapragnęli żebym płacił prowizję 3.5% i dali do podpisania
    strasznie dziwną umowę, co spowoduje że chyba się rozstaniemy z MB (a tak
    fajnie było :( ).

    p. m.

  • 5. Data: 2008-04-25 22:16:49
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jan-xx" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > twierdza, ze uzywaja za darmo PaPal do transferow miedzynarodowych, ale
    > zadna z tych osob nie podala szczegolow...

    Nie da rady za darmo: nawet jeśli przelewasz w GBP, w polskim paypalu musisz
    wypłacać na konto prowadzone w PLN, a wtedy nie dość, że liczą po drakońskim
    kursie, to jeszcze doliczają "opłatę za przewalutowanie".

    Tak jak kolega radzi: najlepiej założyć konta w Citi PL (PLN+GBP) i Citi UK
    (GBP). Przelewy błyskawiczne (przynajmniej UK->PL), bez opłat i prowizji.
    (Uwaga: zlecając przelew z UK do PL, jako nr konta w PL podaj tylko jego
    ostatnich 10 cyfr. Możesz przelewać na konto w GBP.).

    pozdr.
    k.