  • 1. Data: 2003-11-28 22:27:06
    Temat: Re: PayPal__jak sciagac kase??? POMOCY
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

    Najtaniej to zapewne bedzie uzyc bankomatu i karty albo tej z PayPal albo
    tej z banku podlaczonego do PayPal zakladajac oczywiscie ze mamy do
    czynienia ze stosunkowo malymi sumami mozliwymi praktycznie do wybrania z
    bankomatu.

    Jedyny koszt wtedy to jakiekolwiek oplaty bankomatowe ktore powinny byc
    stosunkowo niewielkie ale nawet i w tym przypadku mozna postarac sie o karte
    z banku ktory zwraca koszty bankomatow obcych. Wiele popularnych bankow
    internetowych takich jak AmericanBank (pcbanker.com) czy Bank of Internet
    (bofi.com) zwroci miesiecznie przewaznie od $6 do $10 za te male oplaty
    bankow obcych. Jezeli sprzedajesz cos przy uzyciu PayPal to w takim
    przypadku wybranie pieniedzy nawet kilka razy w miesiacu powinno byc
    zupelnie darmowe w ostatecznym rozrachunku w Polsce czy w innym kraju.

    0sa

  • 2. Data: 2003-11-28 23:12:37
    Temat: PayPal__jak sciagac kase??? POMOCY
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Mam tylko jedno pytanko.
    Po jakim kursie będą przeliczane dolary na złotówki w Polsce.
    Jestem prawie pewny że żaden bankomat w Polsce nie wyda mi dolarów.

    patek777

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-11-29 01:10:55
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "patek777" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam tylko jedno pytanko.
    > Po jakim kursie będą przeliczane dolary na złotówki w Polsce.

    Bieżacym z danego dnia?

    > Jestem prawie pewny że żaden bankomat w Polsce nie wyda mi dolarów.

    To chyba jasne - po kursie twojego banku... Ale chyba on ci na PLN
    bezpośrednio nie przeliczy: pewnie na euro

    A tak w ogóle: nie możesz sobie wystawić czeku???

    --
    This night... This night is hot
    Hope it rains. Hope it rains a lot

  • 4. Data: 2003-11-29 05:38:25
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Po jakim kursie będą przeliczane dolary na złotówki w Polsce.
    > Jestem prawie pewny że żaden bankomat w Polsce nie wyda mi dolarów.

    Jezeli potrzebujesz banknoty dolarowe w Polsce to rzeczywiscie masz unikalny
    problem i bankomat tutaj nie pomoze. :)

    Co do przelicznikow na kartach to na tych wydanych w USA przelicznik jest
    zawsze po hurtowej cenie czyli ten sam (w obie strony) jaki dostaniesz z
    reguly w wiekszosci bankow wymieniajac $100 tys. lub wiecej gotowki PLUS
    czesto jakis procent dla banku lub systemu.

    W najgorszym wypadku o i jakim slyszalem to moze to byc gdzies okolo 5%
    prowizji od tranzakcji plus dodatkowe oplaty bankomatowe za uzywanie obcego
    bankomatu od swojego banku i dodatkowo od tego obcego banku. Normalnie, choc
    z wyjatkami, karty ze znaczkiem VISA czy M/C pobieraja co najmniej 1% od
    tranzakcji dla systemow VISA czy M/C. Bank wydajacy moze pobierac z reguly
    nastepne 1, 2 lub 3% ale te oplaty czy prowizje od bankow staly sie
    popularne tylko w ostatnich latach i tutaj z reguly wiecej wiekszych bankow
    je wprowadzila kiedy mniejsze banki moga ich czesciej nie miec. Czesto tez w
    jednym banku mozna znalezc szereg roznych kart gdzie jedne beda mialy wyzsze
    oplaty czy prowizje od innych a inne moga nie miec ich wcale w tym samym
    banku.

    Najlepiej wiec jest postarac sie o taka najzwyklejsza karte bankomatowa (bez
    znaczkow VISA czy M/C) ale pozwalajaca wylacznie na wybieranie pieniedzy w
    bankomatach poprzez jakis system taki jak PLUS, STAR, NYCE czy cos podobnego.

    Niewiele bankow oferuje te karty poniewaz nie sa one zbyt zyskowne dla
    bankow ale szukajac mozna znalezc je. Czasami banki automatycznie daja te
    zwykle karty ze znaczkiem VISA czy M/C nie wspominajac o tych innych ale
    wystarczy popytac sie i czesto okazuje sie ze otrzymanie takiej
    niereklamowanej karty tez jest mozliwe. Z reguly karty te nie maja zadnych
    prowizji lub oplat od wymiany walut i dostaje sie w nich zawsze optymalnie
    najlepszy kurs (ten sam w obie strony co normalnie dostepny jest tylko w
    wiekszych tranzakcjach co najmniej $100 tys. lub wiecej).

    Ja sprawdzilem to kiedys kiedy potrzebowalem wyplacac miesieczne wyplaty
    osobom w Polsce. Co zrobilem to otworzylem kilka zupelnie darmowych kont pod
    nazwa Eureka bodajze w jakiejs promocji wtedy w Bank of Internet (bofi.com)
    i rozchodzilo mi sie wtedy glownie wlasnie o pozyskanie darmowych kont z
    kartami przy jak najmniejszyc lub zadnych oplatach. Karty dzialaly w
    systemach PLUS i STAR a dodatkowa zaleta tych kont bylo to ze nietylko nie
    bylo zadnych oplat czy prowizji bankomatowych od tego banku wydajacego te
    karty ale dodatkowo jakiekolwiek koszty bankow obcych byly automatycznie
    pokrywane do wysokosci $10 miesiecznie co w praktyce sprawilo ze na moje
    potrzeby pokrywalo to zupelnie koszty bankomatow obcych gdziekolwiek.

    Sprawdzane takze w Niemczech gdzie tez ostateczny koszt wyplaty w
    bankomatach byl tez praktycznie zero bez zadnych prowizji czy oplat i
    wymiana pieniedzy po tym samym optymalnym kursie normalnie dostepnym tylko w
    wiekszych tranzakcjach.

    0sa

  • 5. Data: 2003-11-29 11:21:12
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Dziękuję za informacje.

    Jako że jestem teraz Polsce mam ograniczone możliwosci w zakładaniu kont w
    USA.
    Nie jestem nawet pewny czy mozna otworzyc konto w USA przez Internet.

    Jedyne konta jakie przywiozłem z USA to w CITIBANK i drugie w polskim banku
    na Greenpoincie, ktory od niedawna pozwala na przeprowadzanie tranzakcji
    przez Internet.

    Podłacze to konto do PayPal'a i spróbuje wybierac pieniadze na karte w
    Polsce.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 6. Data: 2003-11-29 14:36:55
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "patek777" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > przez Internet.
    >
    > Podłacze to konto do PayPal'a i spróbuje wybierac pieniadze na karte w

    A po co ty w ogóle chcesz te pieniądze z PayPala wypłacić w Polsce.
    Nie wracasz za ocean?
    Bo jak wracasz, to płać w Polsce swoją kartą kredytową, a pieniądze z
    PayPala wykorzystaj po powrocie.

  • 7. Data: 2003-11-29 15:22:33
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Moge sobie wystawić czek ale wtedy w Polsce płace za jego realizcje 79 zł
    plus w USA z konta zabierają mi 10 $.

    l.in.man...

  • 8. Data: 2003-11-29 17:58:39
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

    Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bieżacym z danego dnia?

    > To chyba jasne - po kursie twojego banku... Ale chyba on ci na PLN
    > bezpośrednio nie przeliczy: pewnie na euro

    Biorac pod uwage ze to jest karta PayPal albo karta z jednego bankow
    amerykanskicho podlaczonych do PayPal to zawsze przelicznik jest
    bezposrednio z dowolnej waluty na swiecie.

    0sa

  • 9. Data: 2003-11-29 18:06:28
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > przez Internet.
    >
    > Podłacze to konto do PayPal'a i spróbuje wybierac pieniadze na karte w

    Powodzenia, w twoim przypadku posiadajac PayPal i konta w USA ktore mozesz
    podpiac do PayPal w kazdej chwili nie powinienes miec wiekszych problemow z
    transferem pieniedzy.

    0sa

  • 10. Data: 2003-11-29 19:30:47
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    > Moge sobie wystawić czek ale wtedy w Polsce płace za jego realizcje 79 zł
    > plus w USA z konta zabierają mi 10 $.

    Czemu 79 zł.
    Peako s.a ze przyjęcie czeku do inkasa bierze 0.25% min 10 zł.
    Zawsze w ten sposób realizowałem czeki do $1000, bo wtedy wychodzi 10 zł
    jakby nie liczyć.