  • 1. Data: 2010-07-05 16:18:18
    Temat: PayPass w automatach biletowych
    Od: MK <m...@i...pl>

    Nowe automaty biletowe ZTM w W-wie sa wyposazone w czytniki paypass.
    Oczywiscie nie moglem sobie odmowic i nie wyprobowac :). Fajnie sie
    zlozylo, ze znajoma osoba chciala wykupic kontrakt 30dniowy, wiec za
    kwote przewyzszajaca dopuszczalne 50PLN. Uzylem nietypowej karty, bo
    Polbanku :). Okazalo sie, ze automat nie zwraca uwagi na sposob
    odczytania danych, nie wymagal wlozenia karty i skorzystania z paska/
    chipa, jak to sugeruja wszystkie ulotki bankow, ale poprosil o podanie
    PINu. Bank tez nie odrzucil domyslnie transakcji przekraczajacej
    50PLN, ale odrzucil w powodu na nieprawidlowy PIN. Niestety nie mam
    innego paypassa zeby potestowac jak to wyglada z innymi kartami, ale
    moze ktos przy okazji poeksperymentuje i sie podzieli
    spostrzezeniami :).

    MK

  • 2. Data: 2010-07-05 17:29:25
    Temat: Re: PayPass w automatach biletowych
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > kwote przewyzszajaca dopuszczalne 50PLN.
    [...]
    > nie wymagal wlozenia karty i skorzystania z paska/
    > chipa, jak to sugeruja wszystkie ulotki bankow, ale poprosil o podanie
    > PINu.

    PayPass i pasek, chip, pin ??
    ja tak nie moge bo nie mam, mam ta wersje mini.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 3. Data: 2010-07-05 17:41:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 5 Jul 2010 09:18:18 -0700 (PDT), MK napisał(a):

> [...]
    > chipa, jak to sugeruja wszystkie ulotki bankow, ale poprosil o podanie
    > PINu. Bank tez nie odrzucil domyslnie transakcji przekraczajacej

    Dlaczego miałby odrzucić? Przy >50PLN jedynie PIN staje się obowiązkowy,
    karta działa normalnie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2010-07-05 17:59:14
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 5 Lip, 19:41, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >  Dlaczego mia by odrzuci ? Przy >50PLN jedynie PIN staje si obowi zkowy,
    > karta dzia a normalnie.

    Jak ja kupowalem karty paypass to komunikacja byla taka
    1/ transakcja do 50pln -> paypass bez pinu
    2/ transakcja powyzej 50 pln -> wymog uzycia stykowego i potwierdzenia
    pinem lub podpisem
    Jak kupowalem Polbankowa dostalem informacje, ze kazda transakcja
    powyzej 50pln jest odrzucana z automatu, bo karty nie mozna uzyc
    stykowo.

    Skoro to sie zmienilo to sprobuje dokonac zakupu w Internecie powyzej
    50pln. Moze takze nie ma limitu 5 transakcji dziennie... bo ze strony
    http://www.paypass.pl/#/bezpieczenstwo informacja ta zniknela...

    MK

  • 5. Data: 2010-07-05 18:16:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 5 Jul 2010 10:59:14 -0700 (PDT), MK napisał(a):

    > 1/ transakcja do 50pln -> paypass bez pinu

    Do 50pln co piąta transakcja powinna być z PIN-em.

> [...]
    > Jak kupowalem Polbankowa dostalem informacje, ze kazda transakcja
    > powyzej 50pln jest odrzucana z automatu, bo karty nie mozna uzyc

    Przyznam, że wspierałem się oficjalną informacją MC. Jak widać banki dużo
    robią po swojemu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2010-07-05 19:00:23
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał:

    > Do 50pln co piąta transakcja powinna być z PIN-em.

    Pierwsza opcja była prawidłowa, tzn. do 50 PLN = bez uwierzytelnienia
    posiadacza. Nie oznacza to jednak, że transakcja będzie offline. Offline
    realizowane są transakcje PayPass M/Chip <50 PLN oraz do limitu środków
    offline na karcie.

    > Przyznam, że wspierałem się oficjalną informacją MC. Jak widać banki dużo
    > robią po swojemu.

    Istniała różnica w przypadku MasterCard PayPass i Maestro PayPass, z czego
    to drugie jakiś czas temu posiadało limit transakcji zbliżeniowych ustawiony
    na 50 PLN. Od jakiegoś czasu Maestro PayPass wdraża się z identycznie
    zdefiniowanymi limitami, jak MasterCard PayPass i powyżej 50 PLN transakcja
    jest realizowana zbliżeniowo, tyle że online i z uwierzytelnieniem
    posiadacza karty.
    Visa stosuje nieco odmienną politykę i z założenia do 50 PLN ma być offline
    i bez uwierzytelnienia posiadacza karty, a stykowa transakcja powyżej tej
    kwoty.

    --
    MG

  • 7. Data: 2010-07-05 19:11:48
    Od: MK <m...@i...pl>

    > Skoro to sie zmienilo to sprobuje dokonac zakupu w Internecie powyzej
    > 50pln.

    Internetowa transakcja na 93pln nie przeszla... Czyli automatyczny
    limit jednak jest...

    MK

  • 8. Data: 2010-07-05 20:50:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Borys Pogoreło wrote:

    > Przyznam, że wspierałem się oficjalną informacją MC. Jak widać banki dużo
    > robią po swojemu.

    Ba,
    ostatnio przeszlo 5 transakcji na amazon mimo, ze zapomnialem uaktualnic
    date waznosci karty.
    nie bylo problemow.

  • 9. Data: 2010-07-08 08:15:57
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 5 Jul 2010 09:18:18 -0700 (PDT), MK napisał(a):

    > Nowe automaty biletowe ZTM w W-wie sa wyposazone w czytniki paypass.
    > Oczywiscie nie moglem sobie odmowic i nie wyprobowac :).

    Znana mi osoba też...

    Kartą paypass AliorBanku udało się bezproblemowo.
    Pokazał się komunikat włóż lub zbliż kartę

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 10. Data: 2010-08-02 08:14:49
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MK <m...@i...pl> writes:

    [...]
    > 50PLN, ale odrzucil w powodu na nieprawidlowy PIN. Niestety nie mam
    > innego paypassa zeby potestowac jak to wyglada z innymi kartami, ale
    > moze ktos przy okazji poeksperymentuje i sie podzieli

    MC Multibanku -> Po zbliżeniu poprosił o PIN. Nie chciał czipa.

    KJ

    Polbank - polski oddział, grecki bank, czeski film