  • 1. Data: 2009-09-27 18:29:35
    Temat: Pekao SA i NESTE
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    witam
    dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA róznica w
    kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana jest po kilku
    dniach?
    płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie ma
    żadnych zwrotów od banku
    5-6 dni opóźnienia to sporo
    pzdr
    GL

  • 2. Data: 2009-09-27 21:06:41
    Temat: Re: Pekao SA i NESTE
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA
    > róznica w kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana
    > jest po kilku dniach?

    Bo tak

    > płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości
    > paliwa nie ma żadnych zwrotów od banku

    Nieprawda.
    Nawet przy karcie tego samego banku jest raz tak raz tak

    > 5-6 dni opóźnienia to sporo

    ale nie wieczność

    Sławek

  • 3. Data: 2009-09-28 07:03:45
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "glang" news:h9obi6$m7m$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > witam

    Czołem!

    > dlaczego tankując na stacji paliw NESTE i płacąc kartą PeKaO SA róznica w
    > kwocie zadeklarowanej a faktycznego tankowania zwracana jest po kilku
    > dniach?

    Zauważyłem pewną normę - jeżeli od jednego do drugiego tankowania nie minął
    okres, chyba 14 dniu to automatycznie na koncie masz blokowane tyle za ile
    rzeczywiście zatankowałeś (ING, mBank, Getin). Po zrobieniu sobie dłuższej
    przerwy w zalewaniu baku na Neste na koncie miałem przyblokowane tyle ile
    zadeklarowałem, dopiero przy rozliczeniu transakcji zabrali sobie z konta
    tyle ile w rzeczywistości zapłaciłem za paliwo.

    > płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie
    ma
    > żadnych zwrotów od banku

    Jaki bank jeżeli można spytać?

    > 5-6 dni opóźnienia to sporo

    Zmień bank - nie będziesz się denerwował :)
    U mnie rekord ściągania za paliwo z neste to max. 3 dni robocze od
    tankowania - było wtedy płacone niemiecką kartą.
    Standardowo w przypadku ww. banków kasa była ściągania najczęściej na drugi
    dzień, max. 2 dni po tankowaniu.

  • 4. Data: 2009-09-28 07:12:20
    Od: otrov <o...@w...pl>

    glang pisze:
> [...]
    > dniach?
    > płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa

    Rozwiązania:

    1. Płać kartą innego banku.
    2. Wyrób kartę kredytową (będziesz miał wtedy gdzieś opóźnienia).

    o.

    PS. Ja płaciłem aliorem i citi (kk w obu wypadkach) i nigdy nie miałem
    pobrane więcej niż zatankowałem. Może dlatego, że zawsze po tankowaniu
    brałem paragon (wymaga ponownego wsunięcia karty - może wtedy jest
    robiona przy okazji korekta obciążenia?).

  • 5. Data: 2009-09-28 09:02:02
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "otrov" news:h9pnld$ig6$1@news.wp.pl

> [...]
    > brałem paragon (wymaga ponownego wsunięcia karty - może wtedy jest
    > robiona przy okazji korekta obciążenia?).

    Nie ma reguły :) Też zawszę biorę paragon i raz jest blokada na taką kwotę
    jaką zadeklarowałem a czasem jest zablokowane tyle za ile rzeczywiście
    zalałem bak.

  • 6. Data: 2009-09-28 11:34:01
    Od: "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl>

    glang <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > dniach?
    > płacąc kartą innego banku zawsze pobierana jest kwota wartości paliwa nie
    Chyba pozostaje Ci sie cieszyc, ze bank sam Ci zwraca, ja jak pamietam,
    mialem tak, ze musialem pisac do banku o zwrot - placilem karta maestro pekao
    ze 2 razy w sytuacjach awaryjnych. Ten bank tak chyba ma - obciazenia karty
    (rowniez wyplaty z obcych bankomatow) ksieguje w momencie zrobienia blokady,
    tam nie ma blokad jak np. w mBanku po prostu. W wiekszosci wypadkow (np.
    wyplaty z bankomatow) kwota jest taka sama i nie jest to problem. Za drugim
    razem na Neste jak musialem uzyc karty pekao po prostu zrobilem jakbym
    tankowal za gotowke - wpisalem kwote taka, zeby na pewno nie nalac do pelna -
    ze 100 PLN. A i tak obciazenie bylo na 99,99 :-), wiec o grosz sie musialem
    upomniec. Fakt ze zwrot byl w ciagu kilku dni - ale nie jest to tak jak chyba
    powinno.

    Pozdrawiam
    Michal M

  • 7. Data: 2009-09-28 12:41:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > ze 2 razy w sytuacjach awaryjnych. Ten bank tak chyba ma - obciazenia karty
    > (rowniez wyplaty z obcych bankomatow) ksieguje w momencie zrobienia

    To raczej niemozliwe, blokady bardzo czesto nie koncza sie zadnym
    obciazeniem, czesto tez sumy sa rozne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2009-09-28 13:48:46
    Od: "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > To raczej niemozliwe, blokady bardzo czesto nie koncza sie zadnym
    > obciazeniem, czesto tez sumy sa rozne.
    Gdybym nie miał konta w pekao sa, to bym się z tobą zgodził. Ale w przypadku
    tego banku nie wiem jak wytłumaczyc pojawianie się transakcji w historii
    praktycznie tego samego dnia co transakcja - i to niezaleznie czy to bankomat
    wlasny (to rozumiem) czy tez obcy lub platnosc w sklepie.
    Tak bylo na pewno ponad roku temu - ostatnio sutuacje z Neste (obciazenie na
    zadeklarowana kwote) i potem zwrot roznicy mialem w maju 2008. Czy cos sie
    zmienilo - nie wiem, bo juz nie uzywam tego.
    Natomisast post inijatora watku sugeruje ze zmienilo sie tyle, ze zracaja
    automatycznie. Ale wychodzi ze obciazaja z data blokady a nie transakcji.

    Pozdrawiam
    Michal M

  • 9. Data: 2009-09-28 14:57:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl> writes:

> [...]

    > automatycznie. Ale wychodzi ze obciazaja z data blokady a nie transakcji.
    ^^^^^^^^^^^^^^

    Ale rozumiesz ze piszesz o dwoch niezaleznych od siebie sprawach?

    Jedna sprawa jest ksiegowanie _z_data_ transakcji (= blokady) zamiast
    z data obciazenia, i to niektore banki praktykuja, mimo pewnych
    problemow, z jakimi sie to wiaze (np. mozliwa wczesniejsza data
    transakcji niz blokady). Jest to IMHO jakies tam oszukiwanie klientow.

    Czyms zupelnie innym jest ksiegowanie _w_momencie_ transakcji (=
    blokady), i tego raczej nie da sie robic (pomijajac specjalne uklady
    dwustronne), gdyz wiele blokad nie musi wcale konczyc sie rozliczeniem,
    albo sumy moga sie roznic itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2009-09-28 17:00:44
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Bo tak

    to się wysiliłeś. no ale tacy pacjenci też potrzebni :)

    > Nieprawda.
    > Nawet przy karcie tego samego banku jest raz tak raz tak

    tankuję na NESTE od wielu lat i nigdy mi się to nie zdarzyło. tylko PeKaO SA

    > ale nie wieczność

    masz rację nie wieczność ale trzeba pilnować a jak człowiek przyzwyczajony
    do innego standardu to cięzko się przyzwyczaić do gorszego :)

    pzdr
    GL