-
1. Data: 2003-04-08 10:18:20
Temat: Pietno dla Multi
Od: k...@g...pl (Konlin)
Witam,
A wlasciwie dwa pietna.
Zauwazylem u siebie ostatnio dziwna blokade na 40 zl. Poniewaz sama
blokada nic mi nie mowila poczekalem na obciazenie. Wchodze w
szczegoly, transakcja internetowa, $10. Ide do oddzialu i mowie ze
chcialbym zlozyc reklamacje. Panienka daje mi czysta kartke. Pytam czy
nie ma jakichs gotowych wnioskow. Nie ma. Nie zebym sobie nie poradzil
ale nie mialem zbytnio czasu, poza tym przygotowanie takiego pisma i
odbicie kilkunastu egzemplarzy to dla banku chyba nie problem. To raz.
Druga zolta kartka za rozpatrywanie reklamacji - 90 dni! Jak
przypomnialo mi sie to co na grupie pisaliscie o Citi ze taki cos
zalatwiaja od reki to mi sie noz w kieszeni otwiera.
Pozdrawiam
Konrad Inglot
--
Best regards,
Konlin mailto:k...@g...pl
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
2. Data: 2003-04-08 10:24:23
Temat: Re: Pietno dla Multi
Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
"Konlin" <k...@g...pl> wrote in message
news:1102325217.20030408121824@go2.pl...
> A wlasciwie dwa pietna.
> Zauwazylem u siebie ostatnio dziwna blokade na 40 zl. Poniewaz sama
> blokada nic mi nie mowila poczekalem na obciazenie. Wchodze w
> szczegoly, transakcja internetowa, $10. Ide do oddzialu i mowie ze
> chcialbym zlozyc reklamacje. Panienka daje mi czysta kartke. Pytam czy
> nie ma jakichs gotowych wnioskow. Nie ma. Nie zebym sobie nie poradzil
> ale nie mialem zbytnio czasu, poza tym przygotowanie takiego pisma i
> odbicie kilkunastu egzemplarzy to dla banku chyba nie problem. To raz.
> Druga zolta kartka za rozpatrywanie reklamacji - 90 dni! Jak
> przypomnialo mi sie to co na grupie pisaliscie o Citi ze taki cos
> zalatwiaja od reki to mi sie noz w kieszeni otwiera.
:))
no to albo kolega jest ewenementem, albo ja
zdecydowanie wolę czystą kartkę, na której mogę sobie w domu na drukarce
przygotować pisemko niż wypełniać ręcznie jakieś formularze w których kilka
razy muszę wpisać numer rachunku, PESEL, adres itp
piszę po prostu swoje dane osobowe i numer rachunku , a w treści informuję,
że to nie moja transakcja i proszę o jak najszybsze wyjaśnienie sprawy -
zdecydowanie do tego nie potrzebuję, a wręcz nie lubię żadnych formularzy
--
pozdrawiam
plusz
-
3. Data: 2003-04-08 10:49:46
Temat: Re: Pietno dla Multi
Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>
Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał:
> Zauwazylem u siebie ostatnio dziwna blokade na 40 zl. Poniewaz sama
> blokada nic mi nie mowila poczekalem na obciazenie. Wchodze w
> szczegoly, transakcja internetowa, $10. Ide do oddzialu i mowie ze
> chcialbym zlozyc reklamacje.
1. a dlaczego nie zadzwoniłeś na multi-linie ?
> Druga zolta kartka za rozpatrywanie reklamacji - 90 dni!
1. to jest maksymalny czas, 2. po przyjęciu reklamacji transakcja jest wycofana,
do czasu jej rozpoznania.
> Jak
> przypomnialo mi sie to co na grupie pisaliscie o Citi ze taki cos
> zalatwiaja od reki to mi sie noz w kieszeni otwiera.
Oj, nie do konca. Nie wiem czy w citi maja jakies druczki reklamacji, bo do
głowy mi nie przyszlo zeby iść składać reklamacje do oddzialu... W citi po
złożeniu reklamacji kwota jest _warunkowo_ anulowana az do momentu rozpoznania
reklamacji. Później zazwyczaj przysyłają formularz z koperta zwrotna
(identycznie jak w multi).
Generalnie w obu bankach jest bardzo podobnie, choc w citi jest to troche lepiej
rozwiazane.
--
Witek
-
4. Data: 2003-04-08 10:52:10
Temat: Re[2]: Pietno dla Multi
Od: k...@g...pl (Konlin)
Hello plusz,
Tuesday, April 8, 2003, 12:24:23 PM, you wrote:
>> Zauwazylem u siebie ostatnio dziwna blokade na 40 zl. Poniewaz sama
>> blokada nic mi nie mowila poczekalem na obciazenie. Wchodze w
>> szczegoly, transakcja internetowa, $10. Ide do oddzialu i mowie ze
>> chcialbym zlozyc reklamacje. Panienka daje mi czysta kartke. Pytam czy
>> nie ma jakichs gotowych wnioskow. Nie ma. Nie zebym sobie nie poradzil
>> ale nie mialem zbytnio czasu, poza tym przygotowanie takiego pisma i
>> odbicie kilkunastu egzemplarzy to dla banku chyba nie problem. To raz.
p> :))
p> no to albo kolega jest ewenementem, albo ja
p> zdecydowanie wolę czystą kartkę, na której mogę sobie w domu na drukarce
p> przygotować pisemko niż wypełniać ręcznie jakieś formularze w których kilka
p> razy muszę wpisać numer rachunku, PESEL, adres itp
p> piszę po prostu swoje dane osobowe i numer rachunku , a w treści informuję,
p> że to nie moja transakcja i proszę o jak najszybsze wyjaśnienie sprawy -
p> zdecydowanie do tego nie potrzebuję, a wręcz nie lubię żadnych formularzy
Jest zdecydowana roznica miedzy tym co obaj napisalismy. Nie mam nic
przeciwko przygotowaniu pisemka w domu, kolorki itp, po prostu full
wypas. Ale ja wpadlem do oddzialu na 2 minuty i myslalem ze wpisze
kwote sporna, imie nazwisko i numer klienta, byc moze cos jeszcze i na
tym koniec. Podobnie jak w przypadku biopaliw lepiej miec wybor niz go
nie miec. I wyglada na to ze MB idzie sladami naszych (p)oslow.
Pzdr
Konrad Inglot
--
Best regards,
Konlin mailto:k...@g...pl
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
5. Data: 2003-04-08 11:11:31
Temat: Re[2]: Pietno dla Multi
Od: k...@g...pl (Konlin)
Hello Witek,
Tuesday, April 8, 2003, 12:49:46 PM, you wrote:
W> 1. a dlaczego nie zadzwoniłeś na multi-linie ?
Ostatecznie zadzwonilem.
>> Druga zolta kartka za rozpatrywanie reklamacji - 90 dni!
W> 1. to jest maksymalny czas, 2. po przyjęciu reklamacji transakcja
W> jest wycofana, do czasu jej rozpoznania.
W takim razie pietno dla operatora ze o tym ani slowem nie wspomnial.
>> Jak
>> przypomnialo mi sie to co na grupie pisaliscie o Citi ze taki cos
>> zalatwiaja od reki to mi sie noz w kieszeni otwiera.
W> Oj, nie do konca. Nie wiem czy w citi maja jakies druczki reklamacji, bo do
W> głowy mi nie przyszlo zeby iść składać reklamacje do oddzialu... W citi po
W> złożeniu reklamacji kwota jest _warunkowo_ anulowana az do momentu rozpoznania
W> reklamacji. Później zazwyczaj przysyłają formularz z koperta zwrotna
W> (identycznie jak w multi).
To juz tak poza konkursem - na czym polega rozpoznawanie takiej
transakcji? Jak bank odroznia te faktycznie moje od fraudow w
przypadku dostepu np. do platnych serwisow? Bo w przypadku sklepu
zawsze jakis tam slad jest w postaci adresu dostawy.
Pzdr
Konrad Inglot
--
Best regards,
Konlin mailto:k...@g...pl
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
6. Data: 2003-04-08 11:32:23
Temat: Re: Pietno dla Multi
Od: k...@g...pl (Konlin)
Hello Witek,
Tuesday, April 8, 2003, 12:49:46 PM, you wrote:
>> Druga zolta kartka za rozpatrywanie reklamacji - 90 dni!
W> 1. to jest maksymalny czas, 2. po przyjęciu reklamacji transakcja
W> jest wycofana, do czasu jej rozpoznania.
Wlasnie sprawdzilem, reklamacje zlozylem wczoraj, dzis transakcja nie
jest wycofana tylko normalnie siedzi w historii. Saldo/dostpne srodki
bez zmian przed i po reklamacji.
pzdr
Konrad
--
Best regards,
Konlin mailto:k...@g...pl
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
7. Data: 2003-04-08 11:49:19
Temat: Re: Pietno dla Multi
Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>
Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał
> Wlasnie sprawdzilem, reklamacje zlozylem wczoraj, dzis transakcja nie
> jest wycofana tylko normalnie siedzi w historii. Saldo/dostpne srodki
> bez zmian przed i po reklamacji.
Dlatego napisałem ze po przyjeciu reklamacji. Właśnie w tym lepszy jest citek,
ze od razu po telefonie jest zwrot (choc w regulaminie jest 48h), a w multi
zazwyczaj w ciagu ok. 2 dni. Druga rzecz w czym lepszy jest citi, to calkowite
wycofanie transakcji=zwrot; w Multi jest blokada ;-// Reszta tak samo.
Z regulaminu:
Posiadacz rachunku powinien zgłosić MultiBankowi każdą niezgodność salda
rachunku, powstałą na skutek uznania lub obciążenia związanego z użytkowaniem
karty, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia otrzymania wyciągu, jednak przed
dniem wymaganej spłaty.
Niezgodność, o której mowa w ust. 1 może być zgłoszona za pośrednictwem
multilinii lub w dowolnej placówce MultiBanku.
Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji, MultiBank blokuje na rachunku
kwotę reklamowanej transakcji wraz z ewentualną prowizją naliczoną na podstawie
reklamowanej transakcji i przystępuje do rozpatrzenia reklamacji. Kwota blokady
nie jest brana pod uwagę przez MultiBank przy naliczaniu odsetek oraz minimalnej
kwoty spłaty.
W przypadku reklamacji transakcji dokonanych przy użyciu karty, MultiBank może
zwrócić się z prośbą o wypełnienie pisemnego oświadczenia określającego
przyczynę reklamacji oraz doręczenie kopii dowodu dokonania transakcji.
Oświadczenie musi być podpisane przez Użytkownika karty, którego karta posłużyła
do dokonania reklamowanej transakcji.
Ps. w przypadku debetówek jest tak samo.