  • 1. Data: 2007-08-17 08:45:29
    Temat: Płaci Pan w dolarach czy złotówkach (KK)? Dziwne pytanie sprzedawcy.
    Od: grzechu <g...@g...com>

    Wczoraj, stacja BP, płatnośc Kartą Citibank Mastercard. Karta
    przeciagnieta przez terminal po czym jego pytanie- płatnośc w dolarach
    czy zlotówkach? Dziwne. Pani obsługującą mówi, ze od kilku dni dla
    niektórych kart jest wybór zapłaty w innej walucie.
    A dlaczego w dolarach a nie np.w euro? Przeciez to karta mastrecarda
    rozliczana w euro.

  • 2. Data: 2007-08-17 08:59:36
    Temat: Re: Płaci Pan w dolarach czy złotówkach (KK)? Dziwne pytanie spr
    Od: " " <y...@N...gazeta.pl>

    akurat w CITI MC też jest rozliczana przez USD.

  • 3. Data: 2007-08-17 12:03:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "grzechu" <g...@g...com> wrote in message
    .com...
> [...]
    >niektórych kart jest wybór zapłaty w innej walucie.
    >A dlaczego w dolarach a nie np.w euro? Przeciez to karta mastrecarda

    Niektóre terminale maja możliwość wyboru waluty obciążenia.
    Ot po prostu wymyślili. Natomiasst skąd wymyśliliście, że mastercard jest
    rozliczany w euro to absolutnie nie mogę zrozumieć.

  • 4. Data: 2007-08-17 16:10:54
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Niektóre terminale maja możliwość wyboru waluty obciążenia.
    > Ot po prostu wymyślili. Natomiasst skąd wymyśliliście, że mastercard jest
    > rozliczany w euro to absolutnie nie mogę zrozumieć.

    Poważnie ?
    Nie jest to czasem tylko 'kalkulator walutowy' czyli podgląd w jakiejś
    cywilizowanej walucie dla obcokrajowca aby był pewien ile płaci ?
    Ja pamiętaj jak przez mgłę że bodaj WBK miał coś takiego - mogę się mylić...

    TomekD

  • 5. Data: 2007-08-17 17:11:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Nie jest to czasem tylko 'kalkulator walutowy' czyli podgląd w jakiejś
    > cywilizowanej walucie dla obcokrajowca aby był pewien ile płaci ?

    Nie.

    http://www.visaeurope.com/merchant/operationsandsecu
    rity/rulesandregulations/currencyconversion.jsp

    transakcja leci w "twojej walucie", jest przeliczana na miejscu, a nie przez
    bank.

  • 6. Data: 2007-08-18 20:02:18
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2007 07:03:17 -0500, "witek" <w...@g...pl.invalid>
    wklepał(-a):

    >Niektóre terminale maja możliwość wyboru waluty obciążenia.
    >Ot po prostu wymyślili. Natomiasst skąd wymyśliliście, że mastercard jest
    >rozliczany w euro to absolutnie nie mogę zrozumieć.

    Może tamten MC nie, ale są takie rozliczane w Euro, choćby w BPH.

  • 7. Data: 2007-08-18 23:03:30
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dnia Fri, 17 Aug 2007 07:03:17 -0500, "witek"
    > <w...@g...pl.invalid>
    > wklepał(-a):

    > Może tamten MC nie, ale są takie rozliczane w Euro, choćby w BPH.

    ja nie twierdzę, że nie ma.
    ja się pytam skąd ktoś wytrzasnął, że VISA rozlicza w USD, a MC w Euro?

    To, że większość tak ma wcele nie oznacza, że tak jest.