eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwPlatforma rozwiąże wszystkie problemy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2010-05-05 09:12:32
    Temat: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: TT <t...@o...pl>


    Zapaść kolei

    (...)

    Kolejowy moloch nie potrafi nawet sprzedać swoich nieruchomości
    wycenianych na setki milionów złotych.

    (...)
    http://biznes.onet.pl/zapasc-kolei,18571,3219501,1,p
    rasa-detal

    -----


    Mam pytanie: Czy Platforma pomoże sprzedać te nieruchomości warte setki
    milionów złotych?

    Kolesie już czekają. Wystarczy symboliczna złotówka za jedną nieruchomość!

    Pryszcze, bronić swojej partyjki!


    TT










  • 2. Data: 2010-05-05 09:15:29
    Temat: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Użytkownik "TT" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hrrcq1$v51$1@news.onet.pl...
    > Kolesie już czekają. Wystarczy symboliczna złotówka za jedną nieruchomość!
    >
    > Pryszcze, bronić swojej partyjki!

    Nie działaj na szkodę PiS!!!
    Uszanuj politykę medialną, która skutkuje wzrostem poparcia dla kandydata
    PiS!



  • 3. Data: 2010-05-05 13:40:50
    Temat: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Nie tu leży problem w PKP. Problemem są tak naprawdę ludzie, którym trzeba
    dać pracę, a którzy się w wielu przypadkach do niczego nie nadają
    (pozostałości z PRL), a zwolnić ich nie można (bo związki, bo okres
    przedemerytalny...). Managerowie i zarządzający w PKP są naprawdę na
    najwyższym poziomie, niejedna spółka mogłaby pozazdrościć także organizacji
    przedsiębiorstwa. Ale tak jak mówię - czynnik ludzki jest kluczowy.
    Rozwiązaniem problemu nie będzie oczywiście zwolnienie pracowników, bo wtedy
    ta masa ludzi (kilkadziesiąt tysięcy!!) wyjdzie na ulicę i będzie 100 razy
    gorzej niż w Grecji teraz.
    Problemem jest także to, że przewozy ludzi nie są nigdzie na świecie
    rentowne, do tego z założenia się dopłaca. Tyle, że na świecie zawsze
    dopłaca do tego państwo, a w Polsce przerzuca się ten obowiązek na spółki
    grupy PKP (głównie Cargo) i to co może być bardzo rentowne ciągnie się w
    dół.

    A ten artykuł to typowy populizm, nagonka na całą grupę PKP. Znów jakiś
    niedouczony pismak szuka sensacji i przedstawia durnowate teorie oderwane od
    kontekstu. Takich bandytów medialnych powinno się wieszać za... ucho.

    PO faktycznie chciałoby rozsprzedać nieruchomości kolesiom, ale tylko czekam
    aż te kilkaset (!) związków zawodowych rozpierdoli parlament jak się o tym
    dowie i wywiezie ryżego z bronkiem na taczkach.

    Dombrek



  • 4. Data: 2010-05-05 17:52:20
    Temat: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 5 Maj, 15:40, "Dombrek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie tu leży problem w PKP. Problemem są tak naprawdę ludzie, którym trzeba
    > dać pracę, a którzy się w wielu przypadkach do niczego nie nadają
    > (pozostałości z PRL),
    Nie całkiem tak.
    Są stanowiska, techniczne, gdzie ludzi jest mało.
    Za mało.
    Co gorsza gdzie nie garną się młodzi (a potrzebni sa zdolni technicy,
    nie byle kto).
    Oznacza to coraz większe ryzyko dziury pokoleniowej.

    > Managerowie i zarządzający w PKP są naprawdę na
    > najwyższym poziomie, niejedna spółka mogłaby pozazdrościć także organizacji
    > przedsiębiorstwa.
    Jakoś nie wierzę w te słowa.
    To właśnie od nich zależy obraz kolei w Polsce, od nich i od
    polityków...
    Czasem to niestety jedna i ta sama osoba...

    Gdyby byli to jednak tak doskonali o organizacja przedsiębiorstwa tak
    wspaniała, to obecnych problemów
    by nie było. W każdym razie nie w takim stopniu.

    >Ale tak jak mówię - czynnik ludzki jest kluczowy.
    Owszem, także ten u góry.


    > Rozwiązaniem problemu nie będzie oczywiście zwolnienie pracowników,
    Jeśli nie zwolnienie to trzeba dać im pracę, Produktywną.
    Przekwalifikować w ramach firmy albo znaleźć sposoby aby byli
    potrzebni.
    Na przykład poprzez zwiększenie pracy przewozowej i zintensyfikowanie
    prac przy bieżącym utrzymaniu linii
    (W PKP PLK chyba nie wiedzą co to znaczy bieżące utrzymanie potrafią
    tylko modernizować co jakiś czas to samo) .
    Jeśli zwolnienia i rozruchów z tym związanych obawia się rząd, niech
    znajdzie pieniądze na więcej dotacji
    dla kolei (np. do PLKi tak aby przewoźnicy, także towarowi, nie
    musieli płacić za dostęp do torów).

    > Problemem jest także to, że przewozy ludzi nie są nigdzie na świecie
    > rentowne, do tego z założenia się dopłaca.
    Oczywiście licząc ogólnie bo pojedyńcze połączenia są czasem bardzo
    dochodowe.
    Wyliczenia całkowitych kosztów jest jednak trudne gdyż trzeba
    uwzględnić całość systemu:
    - sposoby finansowania infrastruktury i jak to sie ma do finansowania
    transportu drogowego/lotniczego.
    - zapanować nad olbrzymią plątaniną biurokratycznych przelewów z
    jednego kąta w drugi kąt.
    - uwzględnić, że ludzie którzy płacą przewoźnikowi za usługę
    transportową w wiekszym stopniu przyczyniają się do PKB kraju niz Ci
    którzy sami prowadzą swój samochód (oczywiście sa tacy co stwierdzą,
    że każdy pasażer to strata)

    >Tyle, że na świecie zawsze
    > dopłaca do tego państwo, a w Polsce przerzuca się ten obowiązek na spółki
    > grupy PKP (głównie Cargo) i to co może być bardzo rentowne ciągnie się w
    > dół.
    Cargo nic nie dopłata teraz.
    Chyba, że uwzględnić nie zapłacone faktury za wynajmowane przez
    przewoźników lokomotywy
    (choć część z nich powinna być tym przewoźnikom przekazana w ramach
    podziału PKP?)
    Koszty dostępu do infrastruktury Cargo ponosi takie same jak inni
    przewoźnicy towarowi w Polsce.

    Ogólnie kolej w Polsce jest maksymalnie zagmatwana.
    Widać to choćby po fakcie, że Przewozy Regionalne muszą wynajmować
    zaplecze techniczne której w ramach ustawy, na mocy której zostały
    wydzielone z grupy PKP, miało zostać im przekazane.


  • 5. Data: 2010-05-05 22:28:00
    Temat: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Za 5 lat nieco się "teren" oczyści (duuuuża część ludzi wyladuje na
    emeryturach). Jeśli PKP przetrwa do tego czasu to jest szansa, że pokaże co
    potrafi. Choć właściwie liczę tylko na Cargo, bo Regionalne raczej się nie
    wygrzebią, IC.. może może...
    Dombrek



  • 6. Data: 2010-05-06 05:51:08
    Temat: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    > Jeśli PKP przetrwa do tego czasu to jest szansa, że pokaże co potrafi.
    > Choć właściwie liczę tylko na Cargo, bo Regionalne raczej się nie
    > wygrzebią, IC.. może może...

    Jak ten wulkan na Islandii jeszcze troche po dymi to cale PKP wyjdzie na
    swoje. Tylko, ze IC i Regionalne maja problem techniczny bo pociagi
    pasazerskie nie moga byc dluzsze od perenow, przy ktorych sie zatrzymuja.
    Taki jest przepis dotyczacy przewozow miedzynarodowych. W tej sytuacji ktos
    tu musi zainwestowac w dworce kolejowe.


    > Dombrek



  • 7. Data: 2010-05-06 06:29:58
    Temat: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Jak ten wulkan na Islandii jeszcze troche po dymi to cale PKP wyjdzie na
    > swoje. Tylko, ze IC i Regionalne maja problem techniczny bo pociagi
    > pasazerskie nie moga byc dluzsze od perenow, przy ktorych sie zatrzymuja.
    > Taki jest przepis dotyczacy przewozow miedzynarodowych. W tej sytuacji
    > ktos tu musi zainwestowac w dworce kolejowe.

    Myślę, że to nie będzie problem, bo IC i tak ma to gdzieś, w którym miejscu
    się zatrzyma. Ostatnio jechałem IC i przez 10 minut pani zapowiadała na
    dworcu, w których sektorach peronu zatrzymują się poszczególne wagony -
    ludzie się grzecznie ustawili, a tłum był niezły. Ale pociąg postanowił
    zatrzymać się wcześniej, duuuużo wcześniej, i wszyscy ludzie z bagażami
    musieli zapieprzać przez peron do właściwego wagonu. Pomijam numerację
    wagonów, bo ona nigdy rozsądna nie jest i np. wagon nr 17 znajduje się za nr
    13, ale przed nr 4.
    Ja w przewozy pasażerskie zwątpiłem i wolę samochód (choć nie popracuję i
    muszę cackać się za kółkiem), ale liczę że Cargo sie wygrzebie i odetnie od
    niepotrzebnych obciążeń. No chyba, że znów sprzedamy się Niemcom (DB
    Schenker ma chrapkę na Cargo, bo wtedy przy jego wielkości cała Europa
    byłaby jego) lub Rosjanom.
    Dombrek



  • 8. Data: 2010-05-06 10:08:35
    Temat: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    > Myślę, że to nie będzie problem, bo IC i tak ma to gdzieś, w którym
    > miejscu się zatrzyma. Ostatnio jechałem IC i przez 10 minut pani
    > zapowiadała na dworcu, w których sektorach peronu zatrzymują się
    > poszczególne wagony - ludzie się grzecznie ustawili, a tłum był niezły.
    > Ale pociąg postanowił zatrzymać się wcześniej, duuuużo wcześniej, i
    > wszyscy ludzie z bagażami musieli zapieprzać przez peron do właściwego
    > wagonu. Pomijam numerację wagonów, bo ona nigdy rozsądna nie jest i np.
    > wagon nr 17 znajduje się za nr 13, ale przed nr 4.

    Slyszalem, ze niezle zarobili na tych co nie mieli czasu czekac na
    wznowienie lotow z Warszawy. Po tym sporze z Regionalnymi wrocila dyskusja
    nad sensem podzialu PKP na iles firm, ktore dalej trzeba dotowac bo nikt nie
    chce inwestowac ich w modernizacje.

    > Ja w przewozy pasażerskie zwątpiłem i wolę samochód (choć nie popracuję i
    > muszę cackać się za kółkiem), ale liczę że Cargo sie wygrzebie i odetnie
    > od niepotrzebnych obciążeń. No chyba, że znów sprzedamy się Niemcom (DB
    > Schenker ma chrapkę na Cargo, bo wtedy przy jego wielkości cała Europa
    > byłaby jego) lub Rosjanom.

    Nasze Ministerstwo Skarbu nigdy niczego nie sprzeda Niemcom ani Rosjanom.
    Dlatego musimy dokladac do Poczty i wielu innych deficytowych firm.

    Leszek

    > Dombrek



  • 9. Data: 2010-05-06 10:23:12
    Temat: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości
    news:4be29526$0$19161$65785112@news.neostrada.pl...
    ...
    Zasłyszane od kolegi (dyżurny ruchu):
    - jak wyjdę ze swojej kanciapy i zrobię krok w lewo to znajduję się na
    terenie innej spółki PKP
    - przy przekraczaniu przejazdów kolejowych zachowuję większą ostrożność niż
    10 lat temu bo budki z napisem "Bombardier" nie służą poprawie
    bezpieczeństwa a rejestracji zdarzeń generowanych przez pracowników PKP.

    --
    marfi

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1