  • 1. Data: 2009-03-24 14:24:33
    Temat: Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
    Od: xbartx <b...@h...net>

    ... czy tam puszkę "Panny Dory" jak ktoś woli ;)

    http://tinyurl.com/ing-up
    http://preview.tinyurl.com/ing-up

    Na razie ING ostro gdzie niegdzie pojechało np wypłata gotówki w obcych
    bankomatach 5% nie mniej niż 5 PLN - ot można powiedzieć nowość na naszym
    rynku - ciekawe co teraz Konrad zapowie w telewizorni? Darmowe bankomaty
    dla wszystkich, chyba już nie? ;)

    No i ciekawe kto następny? Grupa BRE też nieźle popłynęła, ale mając na
    uwadze konflikt z kredytowy to złego PRu już mają aż nadto. Może Polbank?
    Za kredyty już się wzięli, a w przypadku kont/kart mają duże pole do
    popisu. Getin? Eurobank?
    Alior na razie z % zjechał, dalej chyba nie pójdzie, bo się zaraz nowi
    klienci wyprowadzą a starych na razie nie ma hłe hłe.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2009-03-24 15:38:19
    Temat: Re: Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 15:24, xbartx <b...@h...net> wrote:

    I już się zgrzałem. Podwyżką za linię odnawialną w e-koncie w mBanku.
    Nie dość, że qrwa daję zarobić na odsetkach i to niemało, 200-300
    miesięcznie, to jeszcze od drugiej strony będą cię rypac w dupę. Nie
    dość, ze na kartach kredyt procent cztery razy lombard NBP, to jeszcze
    z flanki wsadzają ci kij w szprychy.
    A najgorsze jest to, że nie ma dokąd się wynieść.

    Dlaczego, qrwa, mamy placić za głupotę, niekompetencję, chciwość i
    brak rozwagi bankowców, najlepiej zarabiającej grupy zawodowej w
    Polsce ? Doprowadzili do strat chłopaki, to niech sobie premię obniżą,
    albo wypieprzą z roboty tych wszystkich krewnych i znajomych królika,
    te wszystkie matki, żony i kochanki, szwagry i bratanki, co to biorą
    szmal za przychodzenie do pracy a nie za pracę.

    Zabrać bankom wszelkie przywileje i tzw. status instytucji zaufania
    publicznego. Niektóre niczym nie różnią się od BKO śp. Grobelnego !

    Przepraszam za język, ale naprawdę się wkurzyłem.

    A ING zostawię sobie na osobny post, bo też mi się trochę zebrało.

  • 3. Data: 2009-03-24 16:23:54
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Mar, 11:38, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Dlaczego, qrwa, mamy placić za głupotę, niekompetencję, chciwość i
    > brak rozwagi bankowców, najlepiej zarabiającej grupy zawodowej w
    > Polsce ?

    Dlatego ze "zwykle produkty/uslugi sie kupuje" oraz dlatego ze "banki
    w PL prowadza racjonalnie biznes to nie musza byc finansowane przez
    Panstwo".

    Dowiedzialem sie tego na pbb 5 lutego, kiedy pisalem o bezoplatowych
    uslugach bankowych w Stanach. :)

  • 4. Data: 2009-03-24 17:29:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Dlatego ze "zwykle produkty/uslugi sie kupuje" oraz dlatego ze "banki
    > w PL prowadza racjonalnie biznes to nie musza byc finansowane przez
    > Panstwo".

    I ja sie z tym calkowicie zgadzam :). Niestety niewielu tak rozsadnych jest
    ;). Wielu mysli, ze jak ktos utraci mozliwosc splacania kredytu to bank
    powinien zostawic go w spokoju, bo sam sobie jest winien, ze go udzielil.
    Jak ktos zarabial kase na opcjach walutowych to bylo ok, ale jak stracil to
    trzeba opcje anulowac, bo bank jest winien, ze je sprzedal. Jak bank nie
    chce przyznac kredytu to trzeba go zmusic, bo wszyscy musza miec rowne
    szanse na konsumpcje... itd...

    MK

  • 5. Data: 2009-03-24 17:47:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 18:29:47 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > ;). Wielu mysli, ze jak ktos utraci mozliwosc splacania kredytu to bank
    > powinien zostawic go w spokoju, bo sam sobie jest winien, ze go udzielil.

    Ale z reguły ludzie nie tracą możliwości spłacania kredytu, tylko bank
    zaczyna robić smrody ludziom którzy sumiennie ów kredyt spłacają. IMHO bank
    nie powinien mieć ABSOLUTNIE NIC do gadania, jeśli raty kredytu są spłacane.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 6. Data: 2009-03-24 17:49:17
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    He he he... "uderz w stol". I jaki krotki czas reakcji! :)

    Ale my tu o narzekaniach z powodu "wypłat gotówki w obcych
    bankomatach 5% nie mniej niż 5 PLN" i pokrewnych, nie o roszczeniowym
    stosunku do kredytow i opcji. O "everyday banking", znaczy sie.

    O kredytach mieszkaniowych w PL to ja sie wole nie wypowiadac, po
    przeczytaniu parunastu wpisow na pbb oczy mi sie zrobily jak spodki i
    stwierdzilem ze moje doswiadczenia z "mortgage" maja sie nijak do tego
    przez co trzeba w Polsce przejsc zeby kupic mieszkanie na kredyt.

  • 7. Data: 2009-03-24 17:58:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    xbartx pisze:
    > No i ciekawe kto następny? Grupa BRE też nieźle popłynęła, ale mając na
    > uwadze konflikt z kredytowy to złego PRu już mają aż nadto.

    Nie przesadzasz z tym złym PR ? Wśród "zwykłych" ludzi mało kto o tym
    wie, a jak ich zapytasz o szczegóły to już nikt nie potrafi czegokolwiek
    w tym temacie powiedzieć.

    mBank ? Bank chyba stoi na tyle kiepsko, że wprowadzenie jakichś opłat
    za konto = ich koniec.

    Multibank ? Nie tak dawno temu wprowadzili całkowitą darmowość kont i co
    niby mają z tego zrezygnować ? Jakby to wyglądało ? :)

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-03-24 18:14:05
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 18:29, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ;). Wielu mysli, ze jak ktos utraci mozliwosc splacania kredytu to bank
    > powinien zostawic go w spokoju, bo sam sobie jest winien, ze go udzielil.

    Nikt tak nie uważa, przynajmniej tu na grupie. Jeśli o mnie chodzi,
    nie spotkałem takiej opinii.

    > Jak ktos zarabial kase na opcjach walutowych to bylo ok, ale jak stracil to
    > trzeba opcje anulowac, bo bank jest winien, ze je sprzedal.

    To właśnie jest sposób myślenia największych zwolenników wolnego rynku
    w Polsce - wysokiego managementu, członków zarządów i rad nadzorczych.
    I tu się z Tobą zgadzam, aczkolwiek z innych powodów - kop w dupę paru
    presesom uprzytomni im, jak się czuje pracownik zwalniany z "powodów
    ekonomicznych".

    Jak bank nie chce przyznac kredytu to trzeba go zmusic, bo wszyscy
    musza miec rowne szanse na konsumpcje... itd...

    Też pierwszy raz słyszę.

    A tak w ogóle, to co mają opcje do podwyżek w detalu ? Co takiego się
    zmienilo w "uwarunkowaniach rynkowych", że mój coroczny haracz za
    linię kredytową wzrósł z 1% do 1,5% ?

  • 9. Data: 2009-03-24 18:17:53
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Mar, 18:47, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    > nie powinien mieć ABSOLUTNIE NIC do gadania, jeśli raty kredytu są spłacane.

    Dobre sobie ! A jak wtedy banki i stojący za nimi bandyci mogliby
    przejmować dobre firmy za pól darmo ? Poczytaj, jakie podchody robili
    bankowi bandyci "zaufania publicznego" w sprawie Olewnika, żeby
    przejąć jego przedsiębiorstwo...

  • 10. Data: 2009-03-24 18:28:23
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Mar, 14:14, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > A tak w ogóle, to co mają opcje do podwyżek w detalu ? Co takiego się
    > zmienilo w "uwarunkowaniach rynkowych", że mój coroczny haracz za
    > linię kredytową wzrósł z 1% do 1,5% ?

    Ja sie rowniez chetnie dowiem, jakie jest racjonalne uzasadnienie
    egzystencji takiej oplaty. Poza oczywistym -- czyli pazernoscia
    banku.

    Czy odsetki za samo uzywanie takiej linii kredytowej nie bylyby
    wystarczajace?

    Obejrzalem sobie niedawno oferte kredytowa dwoch bankow. Czy
    przecietny zjadacz chleba naprawde daje sie zlapac na oferty z
    "najnizszym oprocentowaniem wszechczasow" i np. 5% prowizja za
    "przyznanie'? Czy po prostu nie ma wyboru?