  • 1. Data: 2010-08-07 08:25:13
    Temat: Polbank - przelewy z datą przyszłą
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

    Mam pytanko o przelewy z datą przyszłą w Polbanku. Zleciłem na poniedziałek,
    9 sierpnia kwotę z Mocno Oszczędzającego na ROR i z ROR w świat. Dziś, tj 7
    sierpnia wchodzę sobie do Polbank24, a tam widzę, że przelew MC-->ROR
    wykonano. Data ostatniej zmiany: 9.08, choć jest to stan na 7.08.
    jednocześnie z ROR pieniadze nie wyszły. Pierwszy raz się spotykam z czymś
    takim... Mógłby mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić co zrobić, by z MC-->ROR i
    ROR-->świat poszło tego samego dnia? O ile to w ogóle możliwe.

    Co ciekawe w liście transakcji na rachunku nie ma operacji MC-->ROR, jednak
    w dostępnych środkach kwota jest już uwzględniona ta, która miała przejść w
    poniedziałek. Oczywiście saldo MC odpowiednio zostało pomniejszone. Sytuacja
    jest dla mnie o tyle niepokojąca, że ROR ma 0%, a MC 5,5, więc 2 dni dla
    dużej kwoty to już całkim spore grosiki...

    Szymon

  • 2. Data: 2010-08-07 09:14:12
    Temat: Re: Polbank - przelewy z datą przyszłą
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Polbank tak ma.
    Jak dzisiaj robisz przelew z Mocnego na ROR to masz cos takiego:
    Transakcja zostanie zainicjowana dla kolejnej daty roboczej
    (09/08/2010).
    ale kasa z konta schodzi i pojawia się na ROR i nawet można ją z
    bankomatu wypłacić a odsetki na mocnych nadal się naliczą :)

    Damian

  • 3. Data: 2010-08-07 09:50:16
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Damian Niusy pisze:
> [...]
    > ale kasa z konta schodzi i pojawia się na ROR i nawet można ją z
    > bankomatu wypłacić a odsetki na mocnych nadal się naliczą :)

    Czyli jak te wypłacone pieniądze wpłacę we wpłatomacie, to mam
    oscylator? :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-08-07 10:44:42
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:i3ja8o$19n$2@inews.gazeta.pl...

    > Czyli jak te wypłacone pieniądze wpłacę we wpłatomacie, to mam
    > oscylator? :-)

    Jak w innym banku to tak tylko jaki z tego bedziesz miał zysk co ?

  • 5. Data: 2010-08-07 10:57:18
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

    Użytkownik "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale kasa z konta schodzi i pojawia się na ROR i nawet można ją z
    > bankomatu wypłacić a odsetki na mocnych nadal się naliczą :)

    Czyli rozumiem, że jak zlecę w poniedziałek MO-->ROR, aby poszło w czwartek
    to wszystko zagra jak trzeba, bo nie ma po drodze dni wolnych. A jeśli zlecę
    we wtorek by poszło w poniedziałek to zejdzie w piątek czy w sobotę?
    faktycznie kwota odsetek nie uwzględnia tego przelewu, natomiast nie jestem
    pewien czy dziś się dokonał czy wczoraj. Według historii jeszcze go nie ma,
    według operacji ostatnia jest z 9.08.
    Rozumieć mam, że przy dłuższych weekendach to i 4 dni liczą % od kwoty,
    której już nie ma na MO?

  • 6. Data: 2010-08-07 11:07:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Damian Niusy pisze:

    > Jak w innym banku to tak tylko jaki z tego bedziesz miał zysk co ?

    Liczy się idea. :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2010-08-07 12:38:45
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    > Rozumieć mam, że przy dłuższych weekendach to i 4 dni liczą % od
    > kwoty, której już nie ma na MO?

    Podstawę do naliczania i dopisywania odsetek za sobotę, niedzielę
    i dni ustawowo wolne od pracy stanowi saldo Rachunku Mocno
    Oszczędzającego na koniec Dnia Roboczego poprzedzającego ten
    dzień (dni). Odsetki za soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od
    pracy są dopisywane na Rachunek Mocno Oszczędzający po zakończeniu
    najbliższego Dnia Roboczego następującego po tym dniu.

    Np. w sobotę pojawiają się odsetki za piątek, a w poniedziałek
    około 22 -23 pojawiają się odsetki za sobotę niedzielę i
    poniedziałek. Odsetki za poniedziałek obliczane są od łączej kwoty
    rachunku + odsetki

    Tak było u mnie
    Data księgowania Data transakcji
    21/07/2010 22/07/2010
    20/07/2010 21/07/2010
    19/07/2010 20/07/2010
    19/07/2010 19/07/2010
    19/07/2010 19/07/2010
    16/07/2010 17/07/2010

  • 8. Data: 2010-08-07 12:39:55
    Od: "Damian Niusy" <b...@p...onet.pl>

    > Liczy się idea. :-)

    W sumie tak :)
    A jaki bank byś do tego wykorzystał polbank + mbank czy jakiś inny
    ?

  • 9. Data: 2010-08-07 13:35:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Damian Niusy pisze:

    > W sumie tak :)
    > A jaki bank byś do tego wykorzystał polbank + mbank czy jakiś inny ?

    Nie wiem, jakiś z możliwie wysokim oprocentowaniem rachunku, działającym
    księgowaniem w soboty i możliwie niską opłatą za kartę (no chyba, że
    kartę "i tak" mam do innych celów).
    Mbank się chyba nadaje, ale opromilowanie na eMaxie jest niskie, a
    wykorzystanie eMax Plusa jest ograniczone liczbą wypłat w miesiącu (choć
    w sumie to na 4 weekendy wystarczy). Z Aliorem chyba byłoby mniej
    zachodu niż z mBankiem. Dobry byłby Eurobank, ale nie wiem jak z
    księgowaniem w soboty...

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2010-08-07 13:37:36
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Damian Niusy pisze:

> [...]
    > około 22 -23 pojawiają się odsetki za sobotę niedzielę i
    > poniedziałek. Odsetki za poniedziałek obliczane są od łączej kwoty

    Czyli w dni wolne nie ma kapitalizacji. Ten niuans jakoś mi do tej pory
    umknął... :-O

    --
    MiCHA