  • 1. Data: 2010-08-01 09:52:25
    Temat: Polbank24 - zabezpieczenia
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

    Witam

    1. Jak zabezpieczony jest system on-line Polbanku? SMSy, token, karty kodów
    itp.? Czy przy logowaniu jest podawany ten sam login/hasło (np. jak w
    mbanku) czy też z tokena (np. EB)?

    2. Czy działanie Polbanku on-line jest podobne do mbanku/multi (czyli
    wszystko w czasie rzeczywistym) czy też EB, gdzie wewnętrzny przelew potrafi
    iść parę godzin?

    3. Czy z konta superoszczędzającego (tego na 5,5%) można ustanowić zlecenia
    z datą przyszłą (jak w EB) czy też wzorem mbanku nie jest to możliwe?
    Rozumiem z TOiP, że liczba przelewów darmowych z superoszczędzającego na
    osobiste jest nielimitowana i darmowa, podobnie jak w EB.

    Po kolejnej obniżce % w EB różnica jest bliska 1,5% na rzecz Polbanku, więc
    mimo iż korzenia Polbanku są jakie są, na bieżące płatności alternatywa może
    być dość interesująca... Stąd byłbym wdzięczny za odpowiedzi.

    Szymon

  • 2. Data: 2010-08-01 10:41:16
    Temat: Re: Polbank24 - zabezpieczenia
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-08-01 11:52, Szymon wrote:
    > Witam
    >
    > 1. Jak zabezpieczony jest system on-line Polbanku? SMSy, token, karty kodów
    > itp.? Czy przy logowaniu jest podawany ten sam login/hasło (np. jak w
    > mbanku) czy też z tokena (np. EB)?

    do autoryzacji SMSy sa jeszcze certyfikaty, ale niewygodne
    logowanie - login i haslo

    > 2. Czy działanie Polbanku on-line jest podobne do mbanku/multi (czyli
    > wszystko w czasie rzeczywistym) czy też EB, gdzie wewnętrzny przelew potrafi
    > iść parę godzin?

    teoreytcznie on-line, ale nie tak jak na altamirze ;)

> [...]
    > Rozumiem z TOiP, że liczba przelewów darmowych z superoszczędzającego na
    > osobiste jest nielimitowana i darmowa, podobnie jak w EB.

    mozna z data przyszlo, byle to byl przelew na >=1 pln

    > Po kolejnej obniżce % w EB różnica jest bliska 1,5% na rzecz Polbanku, więc
    > mimo iż korzenia Polbanku są jakie są, na bieżące płatności alternatywa może
    > być dość interesująca... Stąd byłbym wdzięczny za odpowiedzi.

    masz jeszcze inne alternatywy w postaci meritum, opena, a nawet inteligo
    ;)))
    wazne, ze w polbanku mozesz 3 konta zalozyc, a np w meritum masz
    nieograniczna liczba rachunkw (wazne, ze oprocentowanie jest obecnie
    atrakcyjne od 1000 zl)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 3. Data: 2010-08-01 11:34:19
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    W dniu 2010-08-01 12:41, Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

    > wazne, ze w polbanku mozesz 3 konta zalozyc, a np w meritum masz
    > nieograniczna liczba rachunkw (wazne, ze oprocentowanie jest obecnie
    > atrakcyjne od 1000 zl)

    max 6 rachunków mocno oszczędzających, o ile zgodzisz się na wciągi
    elektryczne ;-)

  • 4. Data: 2010-08-01 11:34:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

> [...]

    > wazne, ze w polbanku mozesz 3 konta zalozyc, a np w meritum masz
    > nieograniczna liczba rachunkw (wazne, ze oprocentowanie jest obecnie

    max 6 rachunków mocno oszczędzających, o ile zgodzisz się na wyciągi
    elektryczne ;-)

  • 5. Data: 2010-08-01 12:02:50
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <p...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:4c554f4c$1@news.home.net.pl...

    > mozna z data przyszlo, byle to byl przelew na >=1 pln

    To dość duże ułatwienie. Teraz sobie ustawiam w EB zlecenie z KO na ROR i z
    ROR w świat. W mbanku tak się nie da niestety, co wymusza konieczność
    "ręcznych" przelewów.

    > masz jeszcze inne alternatywy w postaci meritum, opena, a nawet inteligo
    > ;)))

    Meritum i Open nie ma w moim mieście placówek, co wyklucza je na dzień
    dobry. Nadwyżki wrzucam na OF na lokaty, a rachunek jest mi potrzebny do
    bieżących płatności, więc +/- 5000zł miesięcznie. Ale wolę by nawet te 5000
    leżało na dobrym %, szczególnie że w EB płacę za token 24zł/rok, więc przy
    obecnym % powoduje, że nawet mbank powoli zaczyna być lepszą alternatywą.
    Wiem, że w EB można token gsm, jednak nazbyt często zmieniam aparaty by się
    bawić w instalacje jakiegoś tam oprogramowania.

    > wazne, ze w polbanku mozesz 3 konta zalozyc, a np w meritum masz
    > nieograniczna liczba rachunkw (wazne, ze oprocentowanie jest obecnie
    > atrakcyjne od 1000 zl)

    Ze swoimi 5,5% Polbank bije resztę na głowę. Jak długo utrzyma - nie
    wiadomo, ale też nie sądzę, by spadł poniżej 4,5%, by konkurencja mogła być
    brana pod uwagę. Przy czym fakt, iż % od 1zł, darmowe konto, nielimitowane
    przelewy KO-ROR powodują, że w moim przypadku musiałby spaść do 3,5-4%, bym
    rozejrzał się za czymś innym.

  • 6. Data: 2010-08-01 13:07:31
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Szymon pisze:

    > Po kolejnej obniżce % w EB różnica jest bliska 1,5% na rzecz Polbanku, więc
    > mimo iż korzenia Polbanku są jakie są, na bieżące płatności alternatywa może
    > być dość interesująca... Stąd byłbym wdzięczny za odpowiedzi.

    To jeszcze pytanie pomocnicze: Da się otworzyć mocne przez sieć/telefon?

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2010-08-01 13:53:04
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Szymon <wiad_usuń@o2.pl> napisał(a):

    > 3. Czy z konta superoszczędzającego (tego na 5,5%) można ustanowić zlecenia
    > z datą przyszłą (jak w EB) czy też wzorem mbanku nie jest to możliwe?
    > Rozumiem z TOiP, że liczba przelewów darmowych z superoszczędzającego na

    Uwaga! Może się mylę, ale wydaje mi się, ze jest tylko jeden darmowy przelew
    miesięcznie z każdego mocno oszczędzającego na ROR. Każdy następny - 10 zł
    (?). Ale że można mieć 6 kont mocno oszczędzających, więc nie jest źle...
    korzystam i moim zdaniem działa OK, choć trzeba zaakceptować nietypowe dla
    innych banków ograniczenia: nie można robić on-line przelewów nocą i w weekendy.

  • 8. Data: 2010-08-01 14:25:30
    Od: "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl>

    Użytkownik <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Uwaga! Może się mylę, ale wydaje mi się, ze jest tylko jeden darmowy
    > przelew
    > miesięcznie z każdego mocno oszczędzającego na ROR. Każdy następny - 10 zł

    Według mojego rozumienia ich TOiP to 1 wypłata w placówce, kolejne 10zł,
    natomiast 0zł za "opłata za wszystkie przelewy wewnętrzne z Konta Mocno
    Oszczędzającego"

> [...]
    > korzystam i moim zdaniem działa OK, choć trzeba zaakceptować nietypowe dla
    > innych banków ograniczenia: nie można robić on-line przelewów nocą i w

    Rozumieć mam, że przelewy wewnętrzne KO-ROR nie chodzą w weekend? Czy co
    masz na myśli?

  • 9. Data: 2010-08-01 14:40:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    W dniu 2010-08-01 15:07, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > To jeszcze pytanie pomocnicze: Da się otworzyć mocne przez sieć/telefon?

    Nie.

  • 10. Data: 2010-08-01 14:42:53
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    W dniu 2010-08-01 15:53, a...@W...gazeta.pl pisze:

    > Uwaga! Może się mylę, ale wydaje mi się, ze jest tylko jeden darmowy przelew
    > miesięcznie z każdego mocno oszczędzającego na ROR. Każdy następny - 10 zł

    Mylisz się.