  • 1. Data: 2008-11-30 16:28:33
    Temat: Polityka "limitowa" Citibanku
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    W latach 1998-2004 posiadałem KK Citibank Visa Gold z limitem 28800
    PLN. W 2002 roku, nie proszeni, przysłali mi KK Mc Gold z limitem
    10000 PLN. Obie kart zamknąłem jednocześnie w 2004 roku, uznając, że
    koszt ich utrzymania nie jest ekwiwalentny do uzyskiwanych profitów.
    Ponieaż Pekao utraciło kontrakt z Miles&More, dwa miesiące temu
    złożyłem wniosek o wydanie golda M&M. Po wielu bólach otrzymałem
    kartę, z limitem...6000 PLN, czyli mniej niż mój dochód netto. W
    październiku kupiłem dwa bilety lotnicze i po limicie. Karta leży w
    domu, a używam innych, głupi Citek nie zarabia.
    Wiem, że parę osób na grupie, m.in. Mithos, doświadczyło tego samego
    podejścia. Z czego ono wynika ? W moim przypadku Citibank jest w
    posiadaniu danych dokumentujących moja dziesięcioletnią nienaganną
    historię kredytową - sześć lat u siebie za lata 1998-2004 i dalej z
    BIK. Czym ryzykuje Citibank wydajac znanemu sobie klientowi kartę z
    przyzwoitym limitem ? W przypadku karty lotniczej limit 6000 PLN jest
    po prostu śmieszny, podobnie jak złota karta z takim limitem,
    zwłaszcza za 290,00 PLN roczne. Być może przesadzam, ale poczułem, że
    Citi potraktował mnie jak kolesia w bialych skarpetkach, który będzie
    bajerował "złotą" kartą parkieciary na imprezach disco-polo.
    Gdzieś słyszałem, że Citi popłynęło na kartach. Wydało ich masę tzw.
    "młodym, prężnym, dynamicznym" z korporacji. Ci pokupowali na kredyt
    mieszkania na 130 % LTV, a na ich wyposażenie spruli karty. Teraz mają
    problem z obsługą zadłużenia. Może to jest przyczyna, dla której Citi
    w idiotyczny sposób zraża do siebie dobrych klientów ?
    Co o tym myślicie ?

  • 2. Data: 2008-11-30 16:39:02
    Temat: Re: Polityka "limitowa" Citibanku
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Co o tym myślicie ?

    Polityka banku w tej kwestii jest beznadziejna. Tak jak pisałeś ja
    również mam w Citi KK z limitem mniejszym niż dochód netto (z umowy o
    pracę) i w żaden sposób nie da się go powiększyć. W ostatnich miesiącach
    praktycznie cały czas limit mam wykorzystany w 100% (ostatnio miałem
    dostępne 70 PLN) do tego karta spłacana jest zawsze również w 100%. Nie
    wiem jakich analityków ma Citi, wnioskuje, że marnych.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-11-30 17:22:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:ggufjs$59n$1@news.onet.pl...

> [...]
    > do tego karta spłacana jest zawsze również w 100%. Nie wiem jakich
    > analityków ma Citi, wnioskuje, że marnych.

    Posplacajcie inne zobowiazania, pozamykajcie inne limity to pewnie przyzna
    wyzszy. Ja zawsze znioskuje o konkretny limit i jeszcze jakos ani razu mi
    nie odmowili. Choc kart mialem wiele i we wszystkich kolorach (nie mialem
    chyba tylko BP, Plusa i Elle).

    MK

  • 4. Data: 2008-11-30 17:24:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > ani razu mi nie odmowili. Choc kart mialem wiele i we wszystkich
    > kolorach (nie mialem chyba tylko BP, Plusa i Elle).

    Nie mam kredytów, a limity na KK mam jakoś niespecjalnie wysokie. Tak
    więc mam zamknąć dobrze działające KK z większymi limitami w oczekiwaniu
    na to, że Citi MOŻE wtedy podniesie mi limit ? Nie, dziękuję.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-11-30 17:38:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:ggui9n$fiv$1@news.onet.pl...

    > Nie mam kredytów, a limity na KK mam jakoś niespecjalnie wysokie. Tak więc
    > mam zamknąć dobrze działające KK z większymi limitami w oczekiwaniu na to,
    > że Citi MOŻE wtedy podniesie mi limit ? Nie, dziękuję.

    Nie musisz. Twoja decyzja. Zastanow sie jakby wygladaly te limity gdybys w
    odwrotnej kolejnosci o nie wystepowal. Czy wtedy najwyzszy bylby najwyzszy,
    a najnizszy bylby najnizszy :D.

    MK

  • 6. Data: 2008-11-30 17:41:01
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 30 Lis, 18:24, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > więc mam zamknąć dobrze działające KK z większymi limitami w oczekiwaniu
    > na to, że Citi MOŻE wtedy podniesie mi limit ? Nie, dziękuję.

    Dokładnie tak. Nadto nie wkłada się wszystkich jajek do jednego
    koszyka. Zresztą, w moim przypadku, zamykanie kart z oprocentowaniem
    16% w nadziei że Citi przyzna mi większy limit, bez jakiegokolwiek
    prawnego zobowiązania z ich strony co do przyznania tego limitu,
    zakrawa na kpinę. Proponowałem im taki manewr. Odpowiedzieli, że obok
    karty Citi mogę miec inne, a przenoszenie limitów z innych kart nie
    mieści się w ich filozofii. Ponadto, do cholery, nie tylko ja chcę
    zrobić interes, ale oni również ! Ostatecznie, mogę rzeczywiście
    używac innych kart, a mile sobie kupic bezpośrednio od Lufy. I kto
    wie, czy nie byłby to lepszy biznes niż "złota" karta z limitem 6000za
    290 złociszy rocznie, bez jakichkolwiek ubezpieczeń w standardzi, jak
    przystało na kartę lotniczą, tylko za 6,50 miesięcznie. Moim zdaniem -
    CITI SUCKS !

  • 7. Data: 2008-11-30 17:55:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    szczurwa <s...@g...com> writes:

> [...]
    > złożyłem wniosek o wydanie golda M&M. Po wielu bólach otrzymałem
    > kartę, z limitem...6000 PLN, czyli mniej niż mój dochód netto. W

    A na jakiej podstawie miales wysokie limity poprzednio?

    Mnie sie wydaje, ze citi to tak ma. Ja dostalem (co prawda pare lat
    temu) grubo ponizej dochodow, z koniecznoscia dostarczenia kwitow z
    pracy i wszystko w ramach promocji... hehe.

    Od tego czasu owszem, podniesli limit, ale np. mbank przysyla
    znajomym oferty z wiekszym limitem chyba za piekne oczy, albo na
    podstawie salda, bo wpływów na konto niet.

    MJ

  • 8. Data: 2008-11-30 18:03:33
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 30 Lis, 18:55, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    > znajomym oferty z wiekszym limitem chyba za piekne oczy, albo na
    > podstawie salda, bo wpływów na konto niet.

    Prowadziłem DG, byłem brokerm ubezpieczeniowym. W 1998 roku musiałem
    wykazać dochód z tej działalności w wysokości co najmniej 9000 brutto.
    Nadto posiadałem wówczas dwa limity w ROR - 5000 PBK i 10000 BSK oraz
    kredyt na samochód ~ 2000 miesięcznie raty. Musiałem przedstawić kopię
    PIT-5, aby się wylegitymowac dochodami. Dziwne, ale to wystarczyło,
    nie pamiętam, żeby chcieli coś więcej.

  • 9. Data: 2008-11-30 18:11:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
> [...]
    > 290 złociszy rocznie, bez jakichkolwiek ubezpieczeń w standardzi, jak
    > przystało na kartę lotniczą, tylko za 6,50 miesięcznie. Moim zdaniem -

    A Diners Club nie wydaje jakiejś karty tego typu ?

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2008-11-30 18:28:33
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 30 Lis, 19:11, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > A Diners Club nie wydaje jakiejś karty tego typu ?
    >
    > --
    > Mithos

    Wydaje, ale tam problem jest ten sam, nadto wymagają chyba jakichś
    gigantycznych dochodów. Póki co, aplikantom tyle nie płacą.