  • 1. Data: 2008-11-06 08:40:03
    Temat: Polscy inwestorzy utopili 15 mln dol. w papierach Lehmana
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    Polscy inwestorzy utopili 15 mln dol. w toksycznych papierach Lehmana
    sprzedawanych przez Citi Handlowy

    "W noty strukturyzowane Lehman Brothers za posrednictwem banku zainwestowalo
    ok. 200 klientów. Laczna wartosc inwestycji jest nizsza niz 15 mln dol. W
    trakcie sprzedazy obligacji zakonczonej w kwietniu br. bank Lehman Brothers
    otrzymywal bardzo wysoki rating inwestycyjny "A" (wyzszy niz ma Polska).
    Sprawa Lehman Brothers nie ma wplywu na stabilnosc i wyniki finansowe
    banku" - zakomunikowal Citi Handlowy.

    http://wiadomosci.onet.pl/1858031,10,1,1,,item.html

  • 2. Data: 2008-11-06 10:38:08
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Sprawa Lehman Brothers nie ma wplywu na stabilnosc i wyniki finansowe
    > banku" - zakomunikowal Citi Handlowy.

    a ja mam nadzieję, że ta sprawa będzie miała wpływ na wyniki finansowe
    Citka, i to duży wpływ. Bank rekomendował swoim klientom zakup papierów LB a
    oni stracili bezpowrotnie swoje oszczędności. Myślicie, że oddał im chociaż
    kasę za pobraną prowizję od swoich "profesjonalnych" rekomendacji i samej
    transacji? :)))))))))))))) na pewno... przecież mówi, że dba o swoich
    klientów.

    --
    pozdr
    P.

  • 3. Data: 2008-11-06 11:41:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gg" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chociaż kasę za pobraną prowizję od swoich "profesjonalnych" rekomendacji
    > i samej transacji? :)))))))))))))) na pewno... przecież mówi, że dba o

    A czemu ma im cokolwioek zwracać. Jeśli ktoś zdecydował się inwestować w
    ryzykowne instrumenty to jego problem. Zwracać Bank może jesli nie dotrzymał
    warunków umowy- a podejrzewam że w tych umowach nie było zapisu ze jak
    wtopia to im bank zwróci.
    A czy zwracaja wszystkim którzy utopili w funduszach?
    Jak ktos chce inwestować swoje pieniądze niech czyta dokładnie umowy gdzie
    będą one inwestowane.
    Idąc Twoim tokiem myślenia powinniśmy domagac się od totolotka zwrotu kasy
    za zakłady jesli nic nie wygramy.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2008-11-06 11:49:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    kris schrieb:
    > U?ytkownik "gg" <g...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>

    > A czemu ma im cokolwioek zwraca?. Je?li kto? zdecydowa? si? inwestowa? w
    > ryzykowne instrumenty to jego problem. Zwraca? Bank mo?e jesli nie dotrzyma?
    > warunk?w umowy- a podejrzewam ?e w tych umowach nie by?o zapisu ze jak
    > wtopia to im bank zwr?ci.
    > A czy zwracaja wszystkim kt?rzy utopili w funduszach?
    > Jak ktos chce inwestowa? swoje pieni?dze niech czyta dok?adnie umowy gdzie
    > b?d? one inwestowane.
    > Id?c Twoim tokiem my?lenia powinni?my domagac si? od totolotka zwrotu kasy
> [...]

    Z mala roznica - w reklamach totka nikt nie mowi, ze "wygrana jest
    pewna" i "pieniedzy sie nie straci".

    A ze akwizytorzy Citi sa niewyszkoleni i sprzedaja klientom bajki, to
    problem Citi (a raczej klientow, ktorzy wtopili pieniadze).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2008-11-06 11:58:04
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > A czemu ma im cokolwioek zwracać. Jeśli ktoś zdecydował się inwestować w
    > ryzykowne instrumenty to jego problem.

    a temu:

    "Dziennik" odnalazł przedsiębiorcę, któremu Citi złożył propozycję takiej
    inwestycji.
    Mężczyzna zgłosił się do banku w lutym. Poprosił, aby jego pieniądze, w
    sumie ponad 700 tys. złotych były inwestowane konserwatywnie, bez ryzyka
    uszczuplenia kapitału. Bankowcy Citi Handlowego zaproponowali przedsiębiorcy
    ulokowanie pieniędzy w papiery wartościowe. Część, 100 tys. zł - w obligacje
    strukturyzowane Lehman Brothers."

    to się nazywa profesjonalizm? - wpuścili pacjenta w kanał żeby skasować jak
    najwyższą prowizję

    --
    pozdr
    P.

  • 6. Data: 2008-11-06 13:02:50
    Od: "BartBK" <b...@v...j23pl>

    "gg" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > zł - w obligacje strukturyzowane Lehman Brothers."
    >
    > to się nazywa profesjonalizm? - wpuścili pacjenta w kanał żeby skasować

    Wiesz, wtedy to Leman miał rating wyższy niż Polska ;) Jak chciał inwestować
    konserwatywnie, to mógł kupić ziemię albo nieruchomości, na pewno by nie
    stracił ;)
    Szczerze mówiąc nie licząc gry na krótko to ostatnio długoterminowo można
    było wtopić prawie na wszystkim ;)

  • 7. Data: 2008-11-06 13:03:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zł - w obligacje strukturyzowane Lehman Brothers."
    >
    > to się nazywa profesjonalizm? - wpuścili pacjenta w kanał żeby skasować

    Skoro gosciu inwestował 700tys to powinin poczytać umowę. a sytuacja moze
    byc taką ze teraz jak wtopił to opowiada ze chciał aby środki "były
    inwestowane konserwatywnie, bez ryzyka uszczuplenia kapitału" Ale
    ostatecznie zainwestował w papiery ryzykowne i pewnie podpisał stosowną
    umowe.
    700tys to kupa szmalu wiec przed zainwestowaniem takiej kwoty warto
    poczytac co się podpisuje- chyba że ktoś lubi dreszczyk emocji.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2008-11-06 13:24:13
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Był taki przypadek kilka lat temu w Stanach, że P&G - "biedni nieznający się na
    finansach producenci mydła" - pozwał Ernst&Young (?)
    za wadliwą rekomendację na olbrzymie kwoty i wygrał.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-11-06 13:26:15
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    "BartBK" <b...@v...j23pl> wrote in message

    > Szczerze mówiąc nie licząc gry na krótko to ostatnio długoterminowo można
    > było wtopić prawie na wszystkim ;)

    A to prawda, na ziemi i nieruchomosciach zreszta tez (stracic).
    Duch

  • 10. Data: 2008-11-06 13:27:28
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Niezłą inwestycją wydawały się być mieszkania w Berlinie.
    JaC

    -----