  • 1. Data: 2003-01-03 21:59:46
    Temat: Porażka w fortisowej Pl@necie...
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ poczta.onet.pl>

    Dzisiaj zapragnąłem zlecić przelew ok. 22.30 z datą przyszłą, tj. na
    poniedziałek 06.01.2003. Wpisałem datę realizacji przelewu - 06.01.2003. I
    co ?
    Ano, pieniądze zeszły od razu z konta. Pani w infolinii zaczęła bajdurzyć,
    że teraz to planeta jest online, przelewy wychodzą od razu jak się zleca w
    piątek po 21.00. Na zadane pytanie co się dzieje jak zleciłbym dzisiaj na
    13.01, też poniedziałek, zaczęła się motać. Już napisałem wiadomość, ale
    chyba jeszcze będę pisał reklamację pisemną. Wg mnie nie jest to do końca
    zgodne z przepisami, bo ja wyraźnie zleciłem przelew na 06.01.2003, a bank
    zabrał mi pieniądz już dziasiaj.

    Teraz prośba. Jakim art. z (chyba) Prawa Bankowego mogę się podeprzeć w
    reklamacji. Bo czuję, że to granda, ale nie mogę wyczaić w PB artykułu. No
    chyba że nie mam racji, ale co by było, gdyby ktoś zlecił w sobotę przelew
    na 20kPLN na pon. i zdjęło by mu już w sobotę kasę - co z odsetkami za te
    dwa dni. Robi się znacząca sumka.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2003-01-03 23:25:07
    Temat: Re: Porażka w fortisowej Pl@necie...
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Janoush" <janusz_a223a @ poczta.onet.pl> napisał

    > Dzisiaj zapragnąłem zlecić przelew ok. 22.30 z datą przyszłą, tj. na
    > poniedziałek 06.01.2003. Wpisałem datę realizacji przelewu - 06.01.2003. I
    > co ?
    > Ano, pieniądze zeszły od razu z konta.

    W citi jest dokladnie tak samo* ;-)

    *w piatek po 22.00

  • 3. Data: 2003-01-04 16:04:09
    Temat: Lubię infolinię w fortisie [było: Porażka w fortisowej Pl@necie...]
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Janoush wrote in news:av50s2$fn$1@news.tpi.pl:

    > Dzisiaj zapragnąłem zlecić przelew ok. 22.30 z datą przyszłą, tj.
    > na poniedziałek 06.01.2003. Wpisałem datę realizacji przelewu -
    > 06.01.2003. I co ?
    > Ano, pieniądze zeszły od razu z konta.

    Zauważ że zeszły z konta z datą przyszłą. Więc odsetki się policzą.

    A tak poza tym, a bardziej w temacie, jestem bardzo miło zaskoczony
    infolinią Fortis-u. Miałem problem z przelewami, kilka minut rozmowy z
    pierwszym wylosowanym konsultantem pomogło dojść do tego że jest to
    problem polskich liter w danych przelewu, w wypadku używania
    angielskiej wersji IE.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {A152F2BC-AF44-4DB3-8DD3-4F90F2FF4688}

  • 4. Data: 2003-01-04 16:23:39
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Witek"

    > W citi jest dokladnie tak samo* ;-)
    >
    > *w piatek po 22.00

    chyba w planecie nie jest tak zle jak w citi czy w WBK ;-))

    - mam w planecie zlecenia stale ustawione na 6 co misiac -faktycznie juz
    dzis 4 widze, ze sa zaksiegowane ALE Z DATA 6 - czyli odsetki do 6 sie licza

    - natomiast w BZWBK mam zlecenie stale na 5 co miesiac z klauzulą, ze jak
    wypadnie w dzien wolny to wykonują przed tym dniem - 3 stycznia nie wykonali
    i forsa nie poszla do innego banku. Dzis widze ze zlecenie przelewu juz jest
    wykonane z datą 4 stycznia - a do innego banku pojdzie oczywiscie w
    poniedzialek 6 i to juz jest granda.
    Poniewaz ten bank samowolnie zmienil tryb wykonywania zlecen wiec ich
    pozegnam!
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-01-04 17:01:34
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał

    > chyba w planecie nie jest tak zle jak w citi czy w WBK ;-))

    Absolutnie tak ;-)

    > - mam w planecie zlecenia stale ustawione na 6 co misiac -faktycznie juz
    > dzis 4 widze, ze sa zaksiegowane ALE Z DATA 6 - czyli odsetki do 6 sie
    licza

    W citi tak samo. Powoduje, ta dolegliwosc, ze nie mozna odwolac przelewu ;-/
    Przynajmniej przez inet.

> [...]
    jest
    > wykonane z datą 4 stycznia - a do innego banku pojdzie oczywiscie w

    Ale konsekwencji takiego "opoznienia" nie ma !, gdyz niedziela jest dniem
    wolnym od pracy, a zatem termin platnosci wypada w poniedzialek.

    > Poniewaz ten bank samowolnie zmienil tryb wykonywania zlecen wiec ich
    > pozegnam!

    Ja juz pozegnalem sie (jeszcze w starym roku) z citi i bzwbk :D

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 6. Data: 2003-01-04 17:08:57
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Witek"

    > Ale konsekwencji takiego "opoznienia" nie ma !, gdyz niedziela jest dniem
    > wolnym od pracy, a zatem termin platnosci wypada w poniedzialek.

    a 2 dni odsetkowe? poza tym to przelew do Fortis na moj rachunek z ktorego
    robie wszystkie operacje i tam chce miec forse, a dawne WBK zostalo mi sie z
    przyzwyczajenia - kiedys zalozylem zeby dostac KK bez zbednych papierkow ;-)

    > Ja juz pozegnalem sie (jeszcze w starym roku) z citi i bzwbk :D

    citi tez pozegnalem ale bzwbk zegnam w poniedzialek!
    *** blad ***

  • 7. Data: 2003-01-04 17:30:27
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > przyzwyczajenia - kiedys zalozylem zeby dostac KK bez zbednych papierkow
    ;-)

    Chiba, ze tak ;-)) Jak bys nie kombinowal ;-) tylko przelewal bezposrednio
    do fortisa problem by nie istnial :D

    > citi tez pozegnalem ale bzwbk zegnam w poniedzialek!

    Polecam ;-) -mile uczucie :D

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 8. Data: 2003-01-06 01:53:16
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > A tak poza tym, a bardziej w temacie, jestem bardzo miło zaskoczony
    > infolinią Fortis-u. Miałem problem z przelewami, kilka

    Potwierdzam - infolinia Fortisowa jest bardzo dobra. Oddzwaniaja zaraz
    itp. itd.
    Taki przywilej - jak maja malo klientow :)

  • 9. Data: 2003-01-06 08:13:12
    Od: s...@o...pl

    > - mam w planecie zlecenia stale ustawione na 6 co misiac -faktycznie juz
    > dzis 4 widze, ze sa zaksiegowane ALE Z DATA 6 - czyli odsetki do 6 sie licza

    zlecenia stałe może tak - ale przelewy faktycznie schodzą zaraz po naciśnięciu
    potwierdzenia a nie dzień później. Autor głównej wiadomości ma rację, coś jest
    nie w porządku

  • 10. Data: 2003-01-06 09:43:51
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał
    >
    > W citi tak samo. Powoduje, ta dolegliwosc, ze nie mozna odwolac przelewu
    ;-/
    > Przynajmniej przez inet.

    W Planecie w moim przypadku nawet przez Infolinię. :(

    Janusz