  • 1. Data: 2008-09-19 21:08:26
    Temat: Posłanka Gabriela Masłowka zaprasza do współpracy w obronie złotego !
    Od: "JurekE" <i...@p...onet.pl>

    Apel posłanki Gabrieli Masłowskiej z Lublina do wszystkich Polek i Polaków !

    wygłoszony w sejmie 19 września 2008 roku

    Rodacy !

    Zwracam się z gorącym apelem do Polek i Polaków o podejmowanie wszelkich
    działań mających na celu obronę polskiego złotego przed likwidacją. Własna
    waluta jest jednym z ważnym symboli jedności naszego narodu a prawo do emisji
    pieniądza gotówkowego jest jednym z atrybutów suwerenności państwa. Dobrze
    prowadzona polska polityka pieniężna może, przyczyniając się do szybkiego
    wzrostu gospodarczego w naszym kraju, służyć pomyślności narodu polskiego.

    Z ogromnym smutkiem przyjmuję deklarację premiera Donalda Tuska
    zapowiadającego dążenie do pozbawienia Rzeczpospolitej Polskiej prawa do
    prowadzenie własnej polityki pieniężnej w 2011 roku. Pytam się - dlaczego
    wielu z nas tak łatwo godzi się na pozbawianie naszego państwa jednego z
    ostatnich atrybutów suwerenności ? Czy wolno nam zapomnieć o tym, że dzieje
    narodu to sztafeta pokoleń ?.

    Jesteśmy zobowiązani bronić suwerenności Polski nie tylko dla nas. Powinniśmy
    to czynić z wdzięczności dla tych, którzy za Polskę umierali, którzy dla
    ponosi ofiary, którzy przez 123 lata dążyli do tego aby odzyskać
    niepodległość, aby Polacy mogli sami się rządzić, dla tych, którzy w okresie
    II Rzeczpospolitej powołali do życia złotego i Bank Polski. Współpraca
    międzynarodowa jest rzeczą pożądaną i słuszną. Nie wolno jednak zgadzać się na
    to, by odbywała się ona kosztem faktycznej likwidacji państwa polskiego.

    Niektórzy mówią, że trzeba przekazywać nasze polskie kompetencje w ręce Unii,
    gdyż stanowi to rzekomo ,,inwestycję w lepszą przyszłość naszych dzieci i
    wnuków". Uważam, iż takie stawianie sprawy jest obrażaniem przyszłych pokoleń
    Polaków. Sugeruje się bowiem, że ten przysłowiowy wnuk będzie skrajnym
    kosmopolitą, który nie zechce, aby istniało niepodległe i suwerenne państwo
    polskie.

    Proszę o to aby wszyscy państwo którzy opowiadacie się za przekazaniem
    Narodowego Banku Polskiego w ręce obce odpowiedzieli sobie na pytanie: czy my
    naprawdę chcemy odebrać prawo do prowadzenia własnej polityki pieniężnej
    przyszłym pokoleniom Polaków ?

    W tym roku obchodzimy 90 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości a
    także 90 rocznicę Powstania Wielkopolskiego. Prymas Tysiąclecia kardynał
    Stefan Wyszyński powiedział kiedyś ,,Jest olbrzymią wartością zrozumieć
    znaczenie wolności dla narodu, zrozumieć, jak wielkim jest ona dobrem i
    własnością, że żaden naród nie może zrezygnować ze swoich praw do wolności i z
    własnych zadań, że nie wolno tych praw nikomu oddawać, że obrona ich jest
    obowiązkiem moralnym, a rezygnacja z nich jest zdradą"

    Stanowczo odrzucam jako nacechowane rezygnacją twierdzenie, że nadejdzie taki
    moment, w którym nasza waluta narodowa - polski złoty ulegnie likwidacji. To
    czy taki moment faktycznie nadejdzie zależy bowiem wyłącznie od nas
    wszystkich, od naszej determinacji. Mówi się czasami, że Traktat Akcesyjny
    przesądził już musimy złotego zlikwidować. Absolutnie się z tym nie zgadzam
    Przyszłości nie znamy, możemy ją tylko przewidywać. Poza tym każde prawo
    stanowione można zmienić. Po wtóre nie jest wykluczone, że strefa euro kiedyś
    się rozpadnie.

    Nikomu z nas, zwolenników złotego, nie wolno ani przez moment zwątpić w sens
    naszej walki jak również w ostateczne zwycięstwo. Przypominamy, że Duńczycy i
    Szwedzi w referendach obronili prawo swych krajów do prowadzenia własnej
    polityki pieniężnej.

    Nie walczymy przeciwko komuś ale o coś. Nie chcemy nikomu nic zabierać, chcemy
    tylko bronić tego co nasze, co polskie. W tej działalności potrzebny jest
    każdy komu nasza Ojczyzna nie jest obojętna.

    Bezwzględnie żądam, aby w sprawie ewentualnej likwidacji naszej waluty
    narodowej polskiego złotego oraz co się z tym wiążę likwidacji prawa Polski do
    prowadzenia własnej polityki pieniężnej zostało przeprowadzone referendum.
    Trzeba zadać wszystkim mającym prawo głosowania obywatelom Rzeczpospolitej
    Polskiej pytanie ,,czy opowiada się Pan / Pani za likwidacją polskiego złotego
    i przystąpieniem Polski do strefy euro ?"

    Proponuję, aby działające w naszym kraju partie polityczne podpisały wspólną
    deklarację, że akceptują ideę referendum w tej sprawie i że bez uprzedniej
    zgody wyrażonej przez Naród w drodze odrębnego referendum akcesji Polski do
    Eurlandu być nie może.

    Wyrażam swój zdecydowany sprzeciw wobec koncepcji przystąpienia Polski do
    strefy euro. Przypominam, że skutkiem likwidacji polskiego złotego byłoby
    przekazanie polskich praw suwerennych w dziedzinie polityki pieniężnej z
    Polski za granicę, z Warszawy do Frankfurtu.

    Suwerenność monetarna daje prawo polskiej władzy ustawodawczej do określania
    celów polskiego banku centralnego, instrumentów jego polityki oraz sposobu
    usytuowania polskiej władzy monetarnej w strukturze organów władzy państwowej.

    Ostrzegam, że nie istnieją żadne procedury wychodzenia ze strefy euro !.

    Należy przypomnieć, że wprowadzenie euro traktować trzeba jako ważny krok na
    drodze do budowy Europejskiego Państwa Federalnego, którego budowa może
    odbywać się tylko i wyłącznie na gruzach państw narodowych. W tym sensie
    należy stwierdzić, iż ewentualna likwidacja polskiego złotego stanowiła
    poważny krok w kierunku likwidacji państwa polskiego.

    Zwracam się do wszystkich tych Polaków, którzy pracują w bankach komercyjnych
    i spółdzielczych, biurach maklerskich, Towarzystwach Funduszy Inwestycyjnych,
    Otwartych Funduszach Emerytalnych oraz innych instytucjach finansowych
    działających w naszym kraju i mających kontakt z mediami o odważne
    powstrzymanie się od wszelkich wypowiedzi mających na celu propagowanie
    koncepcji likwidacji naszej waluty narodowej.

    Proszę również polskich dziennikarzy szczególnie tych pracujących w działach
    finansowych rozgłośni radiowych, telewizyjnych i gazet o obiektywne
    informowanie o argumentach zwolenników złotego. Jednocześnie dziękuję tych
    wszystkim osobom które już tak czynią, które na przykład udostępniają łamy
    prasy obrońcom naszej waluty narodowej.

    Apeluję do internautów o promowanie na stronach internetowych argumentów
    przemawiających na rzecz obrony prawa Polski do prowadzenia własnej polityki
    pieniężnej, o zakładanie własnych blogów służących temu celowi, o aktywność na
    wszelkich innych blogach. Proszę uczniów i studentów o pogłębianie swej wiedzy
    z zakresu polityki banku centralnego.

    Wszystkich chętnych do jakiejkolwiek współpracy w tym zakresie proszę o
    kontakt z moim biurem poselskim. Mój adres strony internetowej to:

    www.maslowska.pl

    mail

    g...@o...pl

    http://maslowska.pl/kontakt.php

    Oświadczenie znajduje sie już na stronie sejmu RP

    http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter6.ns ... siazka.pdf

    str..373-375

  • 2. Data: 2008-09-19 21:28:16
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-19 23:08 JurekE napisał/a:
> [...]
    >
    > Zwracam się z gorącym apelem do Polek i Polaków o podejmowanie wszelkich
    > działań mających na celu obronę polskiego złotego przed likwidacją.

    Myślałam, że będzie zł.PL i Euro. A tu się okazuje, że zł.polski chcą
    zlikwidować.
    Nie zgadzam się.

    --
    animka

  • 3. Data: 2008-09-20 09:48:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.09.2008 Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał/a:
    > Myślałam, że będzie zł.PL i Euro. A tu się okazuje, że zł.polski chcą
    > zlikwidować.
    > Nie zgadzam się.

    To ekstra!
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2008-09-20 10:33:50
    Od: "A" <d...@n...pl>

    Użytkownik "JurekE" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > wygłoszony w sejmie 19 września 2008 roku
    >
    > Rodacy !

    > ... nie jest wykluczone, że strefa euro kiedyś

    ano nie jest

    > Ostrzegam, że nie istnieją żadne procedury wychodzenia ze strefy euro !.

    chyba, że się rozpadnie...

> [...]
    > należy stwierdzić, iż ewentualna likwidacja polskiego złotego stanowiła
    > poważny krok w kierunku likwidacji państwa polskiego.

    i tu załkałem nad dolą Niemców, Francuzów i innych euronacji z likwidowanych
    państw
    - tylko, cholera, nie wyglądają na niezadowolonych.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-09-20 12:24:13
    Od: k...@o...pl

    On 20 Wrz, 12:33, "A" <d...@n...pl> wrote:
    załkałem nad dolą Niemców, Francuzów i innych euronacji z
    likwidowanych
    > państw
    > - tylko, cholera, nie wyglądają na niezadowolonych.
    Zapytaj ich - nie zawsze powiedzą, że jest super.

  • 6. Data: 2008-09-20 14:07:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "JurekE" <i...@p...onet.pl> writes:

    > Apel posłanki Gabrieli Masłowskiej z Lublina do wszystkich Polek i Polaków !

    Co za stek bzdur.

    > Własna
    > waluta jest jednym z ważnym symboli jedności naszego narodu a prawo do emisji
    > pieniądza gotówkowego jest jednym z atrybutów suwerenności państwa.

    Narod i panstwo to dwie zupelnie nie zwiazane ze soba sprawy.
    To, co jest dobre dla panstwa, bardzo czesto nie jest dobre dla narodu.

    > Dobrze
    > prowadzona polska polityka pieniężna może, przyczyniając się do szybkiego
    > wzrostu gospodarczego w naszym kraju, służyć pomyślności narodu
    > polskiego.

    Ale tak sie jakos sklada (i w przeszlosci zlozylo sie wielokrotnie),
    ze moze takze dzialac przeciwko narodowi polskiemu.

> [...]
    > ostatnich atrybutów suwerenności ? Czy wolno nam zapomnieć o tym, że dzieje

    Ciagle mieszanie narodu i panstwa to nieomylny znak (mam nadzieje ze
    nieudolnej proby) manipulacji.

> [...]
    > własnych zadań, że nie wolno tych praw nikomu oddawać, że obrona ich jest
    > obowiązkiem moralnym, a rezygnacja z nich jest zdradą"

    I znow uporczywe manipulacje narodem i panstwem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-09-21 23:17:12
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Co za stek bzdur.

    To akurat nie jest bzdurą - ona naprawdę jest z Lublina i pracuje na
    tutejszym Uniwersytecie Przyrodniczym (do niedawna Akademia Rolnicza) :-P

    Przemek

  • 8. Data: 2008-09-22 08:20:18
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    A pisze:

    > ano nie jest

    > chyba, że się rozpadnie...

    Tak samo ostrzegali przed wstąpieniem do UE, że wejść można, ale wyjść
    już nie...

    K.

  • 9. Data: 2008-09-22 09:05:13
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Krystek napisał:

    > Tak samo ostrzegali przed wstąpieniem do UE, że wejść można, ale wyjść
    > już nie...

    Grenlandia wyszła (co prawda jeszcze z EWG a nie z UE). Chyba nie
    jesteśmy gorsi od garstki Eskimosów (przeprszam, Inuitów)? :-P

    Przemek

  • 10. Data: 2008-09-22 10:19:17
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    A pisze:

    > i tu załkałem nad dolą Niemców, Francuzów i innych euronacji z likwidowanych
    > państw
    > - tylko, cholera, nie wyglądają na niezadowolonych.

    To dlaczego referendum choćby w ww. Francji pokazało,
    że większość była przeciwna?

    Wracając do tematu grupy -- przeciętni Niemcy czy Francuzi
    bynajmniej nie są zadowoleni ze zmiany waluty - nie z powodów
    "masłowskich" oczywiście, ale ...