  • 1. Data: 2004-09-21 09:26:15
    Temat: Prawo Bankowe
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl>

    Witam,

    Orientuje się może ktoś, gdzie w Prawie Bankowym jest zapis, że rachunku ROR
    nie wolno wykorzystywać do rozliczeń z tytułu prowadzonej działalności
    gospodarczej? Przejrzałem całą ustawę ze strony http://isip.sejm.gov.pl a
    potem jeszcze raz ze strony http://www.nbp.pl i nie znalazłem. A jak się w
    googlach wpisze 'Prawo Bankowe' to znajduje ustawę (niby tą samą z 1997), w
    której jest taki zapis w Art.50 pkt. 3. Stąd wnoszę, że była jakaś
    nowelizacja. Czy zatem ten zapis zniknął?
    Tak, wiem, że w Polsce czasem jakieś zapisy znikają z ustaw w trakcie
    procesu legislacyjnego :) ale nie o to mi teraz chodzi.

    Jak ktoś się orientuje to bardzo proszę o info.

    Dzięki

    ---

    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 2. Data: 2004-09-21 09:36:09
    Temat: Re: Prawo Bankowe
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    PshemeK wrote:
> [...]
    > Tak, wiem, że w Polsce czasem jakieś zapisy znikają z ustaw w trakcie
    > procesu legislacyjnego :) ale nie o to mi teraz chodzi.

    mam tekst jednolity z IV 2004 (po zmianach z marca 2004 Dz.U. nr 64 poz 594) i
    tam nadal art.50p.3 wyglada tak jak dawniej - cos zle sprawdzasz
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-09-21 10:11:36
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2004 11:26:15 +0200, PshemeK naskrobał(a):

> [...]
    > procesu legislacyjnego :) ale nie o to mi teraz chodzi.
    >
    > Jak ktoś się orientuje to bardzo proszę o info.

    zabawne też nie mam - nawet sprawdziłem w sejmowych i ustawa prawo bankowe
    tekst jednolity mająca status -obowiązująca- nie posiada art 50 p3 :)

    Inna sprawa, że prawo bankowe nie reguluje postępowania klientów banków a
    tylko zasady prowadzenia działalności bankowej - art 1 tejże ustawy. Tak
    wiec nawet jakby pisało jak byk: "ROR nie może być wykorzystywany do DG" to
    jest to problem banków tak to zorganizować aby klient nie mógł tego robić -
    jeżeli klint to zrobi to ustawa bankowa może jedynie karać bank natomiast
    bank ewentualnie karać za nieprzestrzeganie umowy RORu (np wypowiedzeniem
    umowy).
    Co innego jakby to pisało w ustawie prawo działalności gospodarczej
    względnie KSH wzglednie UoPDoF.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-09-21 10:33:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) wrote:

    > zabawne też nie mam - nawet sprawdziłem w sejmowych i ustawa prawo
    > bankowe tekst jednolity mająca status -obowiązująca- nie posiada art
    > 50 p3 :)

    sprawdzilem jeszcze raz - 1 kwietnia weszła zmiana (Dz.U. z 2004 r. Nr 91, poz.
    870.)
    i 3 rodzial zmienil sie bardzo.
    Faktycznie powyzszego zapisu juz nie ma a Art 50 ma 2 punkty
    Bank ma możliwość w regulaminie zostawic stare brzemienie bo teraz zapis jest
    taki:
    "1. Posiadacz rachunku bankowego dysponuje swobodnie środkami pieniężnymi
    zgromadzonymi na rachunku. W umowie z bankiem mogą być zawarte postanowienia
    ograniczające swobodę dysponowania tymi środkami."

    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-09-21 11:52:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2004 12:33:40 +0200, blad naskrobał(a):

    czyli nic sie nie zmienia :)