  • 1. Data: 2009-04-15 17:25:17
    Temat: Problem z PKO BP i hipoteką
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    Witam,

    kilka lat temu wzięliśmy z żoną kredyt hipoteczny 'remontowy', którego
    zabezpieczeniem jest działka ze stojącym na niej domem (był
    przedmiotem remontu).
    Wysokość kredytu to ok. 1/5 wartości domu (bez wartości działki).
    Ponieważ działka jest b.duża została podzielona administracyjnie na
    kilka mniejszych z zamiarem sprzedaży jednej z nich. Jednak hipoteka
    obejmuje całość.
    Wystąpiłem w styczniu (!!) z wnioskiem o zmianę zabezpieczenia, które
    w połowie marca (!!) zostało rozpatrzone negatywnie z uwagi na
    'niewyprostowany' temat KW po podziale. Trudno wina po mojej stronie,
    ale dlaczego PKOBP rozpatruje sprawę 3 miesiące - obowiązuje ich
    przecież 10 dniowy (wg relacji pracownika) termin udzielania
    odpowiedzi.

    Ponieważ sąd ma bezwładność 'dość dużą' więc czekając na porządek w
    KW, zaproponowałem bankowi przeniesienie zabezpiecznia na inną
    nieruchomość (mieszkanie). Wniosek został przyjęty (a jakże w połowie
    marca), dołożyłem wszelkie niezbędne dokumenty i dziś (znowu po
    miesiącu!!)... odpowiedź negatywna (jutro będę znał uzasadnienie).

    Moje pytanie, gdzie zgłosić skargę na ślimacze tempo rozpatrywania
    sprawy ? Pracownik PKOBP rozkłada ręce ponieważ wnioski rozpatruje
    'centrala' i on może tylko klikać i patrzeć, że sprawa 'w toku' ?

    Czy jest jakaś instytucja, działająca sprawniej i szybciej niż
    wspomniany bank, gdzie można złożyć relację (z dokumentami
    świadczącymi o tempie rozpatrywania sprawy) i która dobierze się
    'centrali' do przysłowiowej d.py ?

    Dziękuję
    Mariusz

    od dłuższego czasu walczę z problemem w PKOBP polegającym na tym, że