-
1. Data: 2011-01-03 22:19:56
Temat: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Od: "Papkin" <s...@s...net>
Calkiem nie dawno dowiedzialem sie ze moge wystapic do banku o anulowanie danej
transakcji kartowej wykonanej przez moja karte.
Jak wyglada taka procedura od strony klienta i banku? Postawmy sie w przypadku
sprzedajacego towary. Kupuje ziomal TV 50" za 4000zl. Pozniej idzie do banku i
mowi ze sprzedali mu wadliwy towar bla bla bla a bank wystepuje do akceptanta
kart z ktorym wspolracuje sklep RTV np polcard czy e-card i blokuje mu 4000 tj
zabiera/kradnie bo taka jest klauzula w umowe sklep RTV - akceptant.
Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i
troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?
A co w przypadku uslugi, np dresiarz kupuje przez internet jakis drozszy
program (klucze i licencje) a nastepnie w banku klamie ze ich nie dostal na
maila albo ze program nie dziala i chce odzyskac kase. Bank sciaga z akceptanta
kase a ten ze sklepu z oprogramowaniem (przez blokade z dziennego utargu np).
Jak moze bronic sie poszkodowany sklep czy sprzedawca? Czy klamiacy (o nie
wykonaniu uslugi lub o rzekomej wadliwosci sprzetu - np mogl tez sam uszkodzic
TV i oszukiwac bank ze sprzedano mu wadliwy).
Robiac przelew zadnego chargeback nie ma, nie wiem dlaczego taki zwyczaj jest
praktykowany u wystawcow kart i kto tu jest sedzi i kto rozstrzyga gdzie jest
prawda, czy mozna sie gdzies odwolac/poskarzyc itp - moze ktos wie?
dzieki
-
2. Data: 2011-01-04 07:37:09
Temat: Re: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Mon, 3 Jan 2011 23:19:56 +0100, "Papkin" <s...@s...net>
wrote:
>Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i
>troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?
Nie sądzę, żeby bank wzruszył się historią o problemach nie
działającego TV. Do sprzedaży doszło i nie ma powodów na anulowanie
płatności.
To czy towar jest zgodny z umową to sprawa między sprzedawcą a
konsumentem, a bank nie jest stroną.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
(Testuję internetową kartę BZWBK)
-
3. Data: 2011-01-04 09:30:52
Temat: Re: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:mdj5i69ctua091lh135gc8ec0c6oeov9a8@4ax.com...
> On Mon, 3 Jan 2011 23:19:56 +0100, "Papkin" <s...@s...net>
> wrote:
>
>>Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra
>>historyjka i
>>troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?
>
> Nie sądzę, żeby bank wzruszył się historią o problemach nie
> działającego TV. Do sprzedaży doszło i nie ma powodów na anulowanie
> płatności.
> To czy towar jest zgodny z umową to sprawa między sprzedawcą a
> konsumentem, a bank nie jest stroną.
Ale tu faktycznie ktoś niedawno pisał, że w krajach cywilizowanych klient
jak jest niezadowolony np. z usług biura turystycznego (że jakość (standard)
niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę od
banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie
stosowana) niż występowanie do biura turystycznego.
P.G.
-
4. Data: 2011-01-04 09:35:12
Temat: Re: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>
On 3 Sty, 23:19, "Papkin" <s...@s...net> wrote:
> Calkiem nie dawno dowiedzialem sie ze moge wystapic do banku o anulowanie danej
> transakcji kartowej wykonanej przez moja karte.
>
> Jak wyglada taka procedura od strony klienta i banku? Postawmy sie w przypadku
> sprzedajacego towary. Kupuje ziomal TV 50" za 4000zl. Pozniej idzie do banku i
> mowi ze sprzedali mu wadliwy towar bla bla bla a bank wystepuje do akceptanta
> kart z ktorym wspolracuje sklep RTV np polcard czy e-card i blokuje mu 4000 tj
> zabiera/kradnie bo taka jest klauzula w umowe sklep RTV - akceptant.
>
> Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i
> troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?
>
> A co w przypadku uslugi, np dresiarz kupuje przez internet jakis drozszy
> program (klucze i licencje) a nastepnie w banku klamie ze ich nie dostal na
> maila albo ze program nie dziala i chce odzyskac kase. Bank sciaga z akceptanta
> kase a ten ze sklepu z oprogramowaniem (przez blokade z dziennego utargu np).
>
> Jak moze bronic sie poszkodowany sklep czy sprzedawca? Czy klamiacy (o nie
> wykonaniu uslugi lub o rzekomej wadliwosci sprzetu - np mogl tez sam uszkodzic
> TV i oszukiwac bank ze sprzedano mu wadliwy).
>
> Robiac przelew zadnego chargeback nie ma, nie wiem dlaczego taki zwyczaj jest
> praktykowany u wystawcow kart i kto tu jest sedzi i kto rozstrzyga gdzie jest
> prawda, czy mozna sie gdzies odwolac/poskarzyc itp - moze ktos wie?
>
> dzieki
Trochę nie na temat ale warto zauważyć pozytywna politykę informacyjna
nt. chargebacku przez BZ WBK.
Bank w miarę jasno informuje w jakich sytuacjach uznaje chargeback.
http://blog.bzwbk.pl/?s=chargeback
-
5. Data: 2011-01-04 09:39:55
Temat: Re: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Od: "Sinus " <s...@N...gazeta.pl>
Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):
> Ale tu faktycznie ktoś niedawno pisał, że w krajach cywilizowanych klient
> jak jest niezadowolony np. z usług biura turystycznego (że jakość
(standard)
> niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę od
> banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie
> stosowana) niż występowanie do biura turystycznego.
Ale klient zawsze musi udowodnić niezgodność towaru z umową.
Najłatwiej jest zrobić chargeback gdy np. biuro czy linie lotnicze
bankrutują - dlatego karta kredytowa to najmądrzejszy sposób zapłaty za
usługi turystyczne i nie tylko.
--
Sinus
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2011-01-04 09:52:47
Temat: Re: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Tue, 4 Jan 2011 09:39:55 +0000 (UTC), "Sinus "
<s...@N...gazeta.pl> wrote:
>Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):
>> Ale tu faktycznie ktoś niedawno pisał, że w krajach cywilizowanych klient
>> jak jest niezadowolony np. z usług biura turystycznego (że jakość
>(standard)
>> niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę od
>> banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie
>> stosowana) niż występowanie do biura turystycznego.
>
>Ale klient zawsze musi udowodnić niezgodność towaru z umową.
to nie wystarczy. Przecież sprzedawca może reklamację uwzględnić i
wtedy klient nie ma podstaw, aby odstąpić od umowy.
>Najłatwiej jest zrobić chargeback gdy np. biuro czy linie lotnicze
>bankrutują - dlatego karta kredytowa to najmądrzejszy sposób zapłaty za
>usługi turystyczne i nie tylko.
tak, ale wtedy klient w ogóle nie dostał tego, za co zapłacił -
sprzedawca nie wypełnił swojej części umowy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
(Testuję internetową kartę BZWBK)
-
7. Data: 2011-01-04 10:00:53
Temat: Re: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Tue, 04 Jan 2011 09:39:55 +0000, Sinus napisał(a):
>> niezgodna z umową) to jeśli płacił kartą to bez trudu odzyskuje gotówkę
>> od banku i że to jest znacznie łatwiejsza droga (i dlatego powszechnie
>> stosowana) niż występowanie do biura turystycznego.
>
> Ale klient zawsze musi udowodnić niezgodność towaru z umową.
Chargeback nie ma nic wspólnego z ową (ustawową) niezgodnością towaru z
umową.
--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl