  • 1. Data: 2013-02-22 19:20:44
    Temat: Projekt BIG DATA - Alior mi to wszystko ładnie wytłumaczył, więc nie ma się czego bać ;)
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Jak dla mnie mleko się już rozlało i teraz piękne PeReLowe zapewnienia
    już na mnie przynajmniej nie podziałają. Słyszałem z jakim entuzjazmem i
    wrodzonym emejzingiem wypowiadał się Pan Wice i zdanie swoje mam, więc
    powoli zwijam żagiel ;)
    Olgierd na początku wpisu też ciekawie przypomina jak to zaraz po
    narodzinach Aliora było:

    <http://www.olgierd.bblog.pl/
    wpis,niedlugo;wszyscy;beda;mieli;zajawke;na;ciastecz
    ka,92140.html>

    ===
    Dziękuję za przesłaną wiadomość.

    Uprzejmie informuję, że w związku z wypowiedzią wiceprezesa Zarządu Alior
    Banku wyemitowaną w TVN CNBC 14 lutego br, dotyczącą koncepcji ,,BIG
    DATA", pojawiły się komentarze, świadczące o nieprawidłowej interpretacji
    tej wypowiedzi.

    Zapewniamy, że Alior Bank nigdy nie zamierzał dzielić się z kimkolwiek
    danymi na temat klientów bez ich zgody. W swojej wypowiedzi wiceprezes
    wyraźnie podkreślił, że wszelkie dane, dotyczące klientów, bank zamierza
    wykorzystywać wyłącznie za ich wyraźną zgodą. Spekulacje, które pojawiły
    się na ten temat w Internecie, są zatem nieuzasadnione i wynikają z
    nieporozumienia.

    Alior Bank, tak jak każda licząca się na rynku firma, jest zainteresowany
    badaniem możliwości analizy danych w ramach nowej dziedziny ,,BIG DATA",
    która znajduje się dopiero w fazie koncepcyjnej, nie tylko w Polsce, ale
    i na świecie. Bank określa możliwości wykorzystania innowacyjnych
    sposobów przetwarzania danych, np. uwzględniających informacje z serwisów
    społecznościowych, aby zaproponować klientom lepsze rozwiązania, takie
    jak zupełnie nowe, uproszczone procesy oceny zdolności kredytowej, a w
    przyszłości również bardziej spersonalizowane produkty bankowe.
    Zaznaczamy, że będzie to dotyczyć tylko i wyłącznie klientów, którzy sami
    zdecydują się na udostępnienie bankowi swoich danych i wyrażą zgodę na
    ich przetwarzanie.
    Alior Bank nie podjął jeszcze żadnej decyzji dotyczącej wprowadzenia
    jakichkolwiek rozwiązań w oparciu o koncepcję ,,BIG DATA". Bank nie
    wyklucza jednak, że w przyszłości zaproponuje nowoczesne narzędzia do
    analizy danych, których wyłącznym celem będzie zwiększenie satysfakcji
    klientów z usług banku.
    Co ważne, ostateczna decyzja w sprawie korzystania z nowych rozwiązań
    opartych o koncepcję ,,BIG DATA", które Bank może ewentualnie udostępnić w
    przyszłości, zawsze będzie należała do klientów, którzy będą mieli pełną
    swobodę w podjęciu takiej decyzji.

    Do Pana dyspozycji pozostaje także Infolinia Banku, czynna całą dobę pod
    numerem (12) 19 502. (Koszt połączenia dostępny na stronie Banku:
    http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/informacje_o_bank
    u/kontakt)
    Zapraszam również do wizyty w Oddziale Banku.

    Pozdrawiam,
    xxx

    Konsultant
    Zespół infolinii
    Departament
    Obsługi Zdalnej
    ===

    PS ta bik dejta musi być strasznie wielka skoro nawet jej nazwę trzeba
    pisać dużymi literami :)

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2013-02-22 20:18:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 22 Feb 2013 18:20:44 +0000, xbartx napisał(a):

    > Słyszałem z jakim entuzjazmem i wrodzonym emejzingiem wypowiadał się Pan
    > Wice i zdanie swoje mam, więc powoli zwijam żagiel

    No niestety, Alior z poważnego banku dla poważnych ludzi powoli zmienia
    się w jakąś łapaczkę fejsbókowych opowiastek od klientów, którzy mogą
    tysiaka czy dwa wpłacić im na 2 dni w miesiącu.
    Jesienią skasowałem rachunek, a teraz -- nie czekam nawet na rozwój
    wypadków -- spłacam kredytówkę i też mówię im "farewell".

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 3. Data: 2013-02-23 02:06:05
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-02-22 20:18, Olgierd pisze:

> [...]
    > Jesienią skasowałem rachunek, a teraz -- nie czekam nawet na rozwój
    > wypadków -- spłacam kredytówkę i też mówię im "farewell".

    He he. O ile Tatuś Alior czarował "kulturą" to Synek raczej bardziej
    nastawiony był/jest na "pryszczatą klientele" ;)

    Żeby "oddać sprawiedliwość" to powiem że owszem, skorzystałem z 4
    miesięcznej lokaty w Syncu, ale na tym zakończyłem przygodę z w/w bankiem.
    Jeśli mBąk przyjmie podobną "politykę rozwoju" to pewnie też mu zrobię papa
    pomimo ze mam tam konto prawie od początku istnienia.
    - pomijam że obecnie bez jakiegokolwiek plastiku ;)

  • 4. Data: 2013-02-23 10:26:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > społecznościowych, aby zaproponować klientom lepsze rozwiązania, takie
    > jak zupełnie nowe, uproszczone procesy oceny zdolności kredytowej

    Za jakiś czas liczba lajków z fejsa będzie liczona w BIK.
    P.G.