  • 1. Data: 2006-02-05 19:35:44
    Temat: Prywatni Detektywi
    Od: "Detektyw Przyboś" <d...@v...pl>

    Witam wszystkich.
    Chciałem zasięgnąć opinii odnośnie działalności prywatnych detektywów w
    naszym kraju. Czy ktoś korzystał z takich usług, czy prywatni detektywi są
    skuteczni, jakie problemy mogą rozwiązać detektywi itp.

    Proszę o taki mały sondaż

    Pozdrawiam
    Detektyw Przyboś

    http://www.detektywprzybos.republika.pl/

  • 2. Data: 2006-02-05 19:51:53
    Temat: Re: Prywatni Detektywi
    Od: "inżynier Nowak" <n...@g...pl>

    Detektyw Przyboś <d...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > naszym kraju. Czy ktoś korzystał z takich usług, czy prywatni detektywi są
    > skuteczni, jakie problemy mogą rozwiązać detektywi itp.

    A detektyw Przyboś to, zasadniczo, zapił, czy tylko mu się grupy pomyliły?

  • 3. Data: 2006-02-06 01:08:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    inżynier Nowak [###n...@g...pl.###] napisał:

    > A detektyw Przyboś to, zasadniczo, zapił, czy tylko mu się grupy
    pomyliły?

    Nie masz racji. Detektyw Przyboś po prostu SPAM-uje grupę i taki jest
    jego z góry powzięty zamiar. Choć czyni to cokolwiek mało udolnie.
    Humor poprawiła mi strona "zakres działania".

    "Ochrona detektywistyczna firm i placówek handlowych przed kradzieżami
    przez zorganizowane grupy przestępcze, pracowników itp." - Normalnie,
    to nazywa się ochrona mienia, ale wówczas obejmuje również
    pojedynczych złodziei nie działających w zorganizowanych grupach. Może
    warto rozszerzyć ofertę :-)

    "Wywiady środowiskowe, gospodarcze, sprawdzanie dla sądów,
    prokuratorów, banków, samorządów, firm itp." Tyle, że prokuraturom nie
    wolno takich zleceń dawać, co wynika z art. 2 Ustawy o usługach
    detektywistycznych. Natomiast sądy nie bardzo mają co zlecać, bo
    ciężar dowodu spoczywa na stronach postępowania, a nie sądach.

    "Doradztwo prawne" i "obsługa prawna firm" oraz ta cała reszta z
    tyłu - nie wiem jak się to ma do udzielania porad prawnych, ale
    generalnie to jednak jest zastrzeżone dla radców prawnych i adwokatów.

    Na stronie "Certyfikaty" nie znajdziesz o dziwo żadnego certyfikatu
    :-) Jest za to licencja i koncesja. Nie wiem czy to wszystkie, jakie
    posiada, ale jeśli tak, to moim zdaniem nasz inicjator bezprawnie
    świadczy usługi w zakresie "ochrona detektywistyczna placówek
    oświatowych przed kradzieżami, rozbojami, rozprowadzaniem narkotyków
    itp." i "ochrona detektywistyczna firm i placówek handlowych przed
    kradzieżami przez zorganizowane grupy przestępcze, pracowników itp."
    bo do tego trzeba koncesji na ochronę mienia, a nie detektywistycznej.
    Fakt użycia słowa "detektywistycznej" nie zmienia tego, że usługa ta
    wyczerpuje opis zawarty w art. 3 usta. o ochronie osób i mienia.

    Nie to, bym się gościa czepiał, bo osobiście nic do niego nie mam. Ale
    wysyłając ten spam moim zdaniem dość poważnie zahacza o czyn
    nieuczciwej konkurencji opisany w art. 16.1.4 ustawy o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji, bowiem jego post sprawa wrażenie neutralnej
    informacji. Przynajmniej ja takie wrażenie odniosłem. Może jestem
    nadwrażliwy.

    A odpowiadając na pytanie inicjatora wątku. I tak właśnie wyglądają
    usługi detektywistyczne w Polsce. Detektyw pyta się potencjalnych
    klientów, co powinien robić. Po roku działalności i to publicznie w
    usnecie. Lekko komiczna sytuacja w mojej ocenie.

    No i już na dobitkę. Nie chciało mi się czytać tych wszystkich
    opowiadań, ale niektóre z nich są cokolwiek nieprzemyślane. Od
    odzyskiwania autobusów należących do klienta, to jest komornik, a nie
    detektyw. A blokowanie bram wjazdowych i latanie z bronią wokół bazy
    transportowej bardzo silnie zahacza o paragraf. Jeśli nawet w ten
    sposób to się odbyło - choć wątpię - to raczej publicznie bym się tym
    nie chwalił. Koncepcja porwania Franka z obcego państwa i dowiezienia
    go przed polski wymiar sprawiedliwości powaliła mnie całkowicie i
    poniechałem dalszej lektury.

    No i zupełnie nie rozumiem, czemu na zdjęciu nasz detektyw pozuje ze
    sztucerem. To nie strona o łowiectwie, tylko usługach
    detektywistycznych. Ale to już drobiazg.

  • 4. Data: 2006-02-06 02:21:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > No i zupełnie nie rozumiem, czemu na zdjęciu nasz detektyw pozuje ze
    > sztucerem. To nie strona o łowiectwie, tylko usługach
    > detektywistycznych. Ale to już drobiazg.

    A ja się pytam czemu on tym kijem wymachuje przed blokiem mieszkalnym!

  • 5. Data: 2006-02-06 06:31:10
    Od: Azazel <a...@p...fm>

    witek napisał(a):
    > Robert Tomasik wrote:
    > A ja się pytam czemu on tym kijem wymachuje przed blokiem mieszkalnym!
    dość niegramatycznie napisane to wszystko
    pozdrawiam
    A.

  • 6. Data: 2006-02-06 16:35:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    witek [###w...@g...pl.spam.invalid.###] napisał:

    > A ja się pytam czemu on tym kijem wymachuje przed blokiem
    mieszkalnym!

    Teraz się przyjrzałem bliżej. Fotka mało czytelna, ale to w ogóle
    chyba jakaś dziwna broń. Po pierwsza wygląda nie na sztucer, tylko
    gładkolufową. Poza tym ten celownik jakoś dziwnie ku tyłowi
    przemieszczony. W karabinku wyborowym celownik optyczny kończy się
    mniej więcej nad prawą dłonią (przy normalnym uchwycie), a tu jakieś 5
    cm jest ku tyłowi, a dłoń poza kabłąkiem, więc normalnie była by
    jeszcze ku przodowi przesunięta. Na tyle, na ile ja się na tym znam,
    to nie bardzo by się dało z tej broni strzelać.

  • 7. Data: 2006-02-06 16:56:24
    Od: "inżynier Nowak" <n...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze ku przodowi przesunięta. Na tyle, na ile ja się na tym znam,
    > to nie bardzo by się dało z tej broni strzelać.

    Się czepiacie obrazka ;-)
    Za to "opowiadania" są takie więcej przepiękne. Szczególnie sobie
    upodobałem "Detektywa w szponach namiętności".
    I chyba złożę zamówienie, bo chciałbym przeczytać kolejne: "Detektyw i
    metamorfy, czyli tajemnica płci trolla jkoliny"

  • 8. Data: 2006-02-06 16:58:40
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-02-06 17:56- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    inżynier Nowak, gdy pisał(a):

> [...]
    > I chyba złożę zamówienie, bo chciałbym przeczytać kolejne: "Detektyw i
    > metamorfy, czyli tajemnica płci trolla jkoliny"

    A ja bym chętnie przeczytał utwór pod tytułem "Detektyw w mrokach
    Londynu: dlaczego w PRLu nie bankrutowały banki?"

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 9. Data: 2006-02-06 17:14:39
    Od: "Detektyw Przyboś" <d...@v...pl>

    Lepiej żartować niż chorować.

    A teraz do rzeczy. Co sądzicie o prywatnych detektywach. Czy ktoś korzystał
    z takich usług?

    Pozdrawiam wszystkich

    Detektyw Przyboś

  • 10. Data: 2006-02-06 19:00:16
    Od: Azazel <j...@g...w.pl>

    -------- Treść oryginalnej wiadomości --------

    > Lepiej żartować niż chorować.
    >
    > A teraz do rzeczy. Co sądzicie o prywatnych detektywach. Czy ktoś korzystał
> [...]

    ja na ten przykład od jednego detektywa wynajmowałem mieszkanie. może
    być? dodam iz rzeczony detektyw kantował Urząd Skarbowy przy okazji
    wynajmu. do dzisiaj jestem wcząśnięty jego brakiem moralności
    Pozdrawiam
    A.