  • 1. Data: 2007-10-29 18:11:58
    Temat: Przejscie na Eur w 2012-2015 i oprocentowanie.
    Od: "Mel Udall" <j...@o...pl>

    Witam!

    Kredyt prawdopodobnie wezme w PLN.
    Jakie bedzie jego oprocentowanie po przejsciu Polski na EUR?

    Pozdrawiam
    Mel Udall

  • 2. Data: 2007-10-29 19:26:55
    Temat: Re: Przejscie na Eur w 2012-2015 i oprocentowanie.
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Mel Udall" <j...@o...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Kredyt prawdopodobnie wezme w PLN. Jakie bedzie jego oprocentowanie po
    > przejsciu Polski na EUR?
    >
    > Pozdrawiam
    > Mel Udall

    Pewnie masz zapisane np. WIBOR6M=marza, to bedziesz mial EURIBOR=marza. Ale
    nie wydaje mi sie zeby Polska przyjela EUR tak szybko. Wystarczy, ze nie
    bedzie spelniac jednego kryterium i zadnego EUR nie dostanie. Wystarczy
    zobaczyc co sie dzieje, umacniajacy sie PLN doprowadzi szybko do
    ograniczenia eksportu, a tym samy do spowolnienia gospodarczego, budownictwo
    wyhamuje, bo zrodlo tanich pieniedzy na swiecie wysycha dla takich
    inwestycji, stad kredyty na cele mieszkaniowe beda coraz drozsze niezaleznie
    od waluty. Takze nalezy oczekiwac coraz wiekszej dziury budzetowej w
    nadchodzacych latach, a tym samym i EUR oddala sie, bo przy spadajacym PKB
    trudniej bedzie ograniczac wydatki. Na razie jest euforia na PLN, ale taki
    stan czesto szybko moze sie zmienic w panike, jezeli w gospodarce bedzie
    coraz gorzej.
    Bierz w PLN, bo ryzyko odreagowania rosnie, a chyba masz dochody tez PLN,
    takze bedziesz spal spokojnie. Zapewnienia analitykow o nieustannym
    umacnianiu sie PLN sa tylko zapewnieniami i wrozeniem z fusow.

  • 3. Data: 2007-10-29 20:00:13
    Od: "Mel Udall" <j...@o...pl>

    Witam!

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie masz zapisane np. WIBOR6M=marza,

    Bedzie WIBOR3M+0,5% marza

    > to bedziesz mial EURIBOR=marza.

    To spoko - na dzisiaj 5,18->4,60.

> [...]
    > takze bedziesz spal spokojnie. Zapewnienia analitykow o nieustannym
    > umacnianiu sie PLN sa tylko zapewnieniami i wrozeniem z fusow.

    CHF sa jak dla mnie na dzisiaj zbyt niebezpieczne.
    Ostatnia transza w VI.2008 - jesli tendencja CHF sie utrzyma, mogloby
    zabraknac mi kilkadziesiat tysiecy do wykonczenia domu.
    Znajac moje szczescie, to bylaby najgporsza opcja - do VI.2008 CHF spada do
    1,80-1,90, potem rosnie do 2,50 ;)

    Pozdrawiam
    Mel Udall