  • 1. Data: 2004-07-13 21:14:16
    Temat: Przelew do Niemiec
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Witam!
    W przyszłości będę dosyć często robił przelewy na Niemieckie konta i
    chciałbym zapytać o najlepszy sposób.
    1) Polskie konto walutowe. Słyszałem, że w Deutsche Banku nie ma problemów z
    przelewami międzynarodowymi. Ile one kosztują i ile czasu dochodzą.
    2) Czy byłaby możliwość założenia niemieckiego konta? Które banki
    umożliwiają zakładanie kont Polakom?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 2. Data: 2004-07-14 08:25:26
    Temat: Re: Przelew do Niemiec
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przelewami międzynarodowymi. Ile one kosztują i ile czasu dochodzą.
    > 2) Czy byłaby możliwość założenia niemieckiego konta? Które banki

    Albo czy jest jakaś możliwość bezpośredniej wpłaty na konto w jakimkolwiek
    banku (czy można to wykonać na niemieckiej poczcie, albo w niemieckim banku
    i ile to by kosztowało)?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 3. Data: 2004-07-15 14:58:31
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > przelewami międzynarodowymi. Ile one kosztują i ile czasu dochodzą.
    > 2) Czy byłaby możliwość założenia niemieckiego konta? Które banki

    nie wiem, czy słyszałeś o kontroli bankowej ?
    Wg mnie nie za bardzo mozna dowolnie przelewac pieniedzy za granice, trzeba
    miec do tego TYTUŁ :) czyli jasny powód (umowa o wykonanie usługi, faktura
    za towar etc).
    Każdy normalny bank nie ma problemów z takim przelewaniem, np moja firma
    korzysta z (dosc drogiego) BRE Banku.

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-07-15 15:13:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    tura
    > za towar etc).
    > Każdy normalny bank nie ma problemów z takim przelewaniem, np moja firma

    swoją drogą ciekawe, że przy płaceniu kartą
    jakoś obywa się bez takiego cudowania...

    Pix

  • 5. Data: 2004-07-15 16:27:40
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik pix napisał:

    > swoją drogą ciekawe, że przy płaceniu kartą
    > jakoś obywa się bez takiego cudowania...

    To typowe dla polskiego prawa. Jak chcesz kupic aceton lub budapren, to
    musisz napisac oswiadczenie po co Ci to potrzebne. Ale nikt nie
    sprawdza, czy podajesz prawdziwe dane. Taka biurokracja dla biurokracji.

    Bartol

  • 6. Data: 2004-07-15 17:08:49
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> writes:

> [...]
    > to musisz napisac oswiadczenie po co Ci to potrzebne. Ale nikt nie
    > sprawdza, czy podajesz prawdziwe dane. Taka biurokracja dla

    O ile pamiętam cel też możesz podać dowolny a tożsamości sklep nie ma
    prawa sprawdzić ani kwestionować, już nie jestem pewien czy pomysł
    stosowania zapisu 'cel: przygotowanie materiałów pirotechnicznych,
    imię i nazwisko: Osama bin Laden' ktoś stosował czy tylko zapowiadał
    ale zapisem 'cel: odurzanie się, imię i nazwisko: Mariusz Łapiński' to
    ktoś się chwalił jako używanym z powodzeniem.

  • 7. Data: 2004-07-15 17:10:17
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Fotech <w...@p...onet.pl> wrote:

    > nie wiem, czy s??ysza??e?? o kontroli bankowej ?
    > Wg mnie nie za bardzo mozna dowolnie przelewac pieniedzy za granice, trzeba
    > miec do tego TYTU?? :) czyli jasny powód (umowa o wykonanie us??ugi, faktura
    > za towar etc).

    E tam, takie hocki to tylko przy przelewach powyżej 10000 EUR.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 8. Data: 2004-07-15 17:54:44
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > E tam, takie hocki to tylko przy przelewach powyżej 10000 EUR.

    formalnie rzecz biorąc to prawo dewizowe zawiera
    całą długaśną listę ograniczeń i limit 10k jest tylko
    jednym z jej licznych punktów.

    Pix

  • 9. Data: 2004-07-15 18:02:30
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 15 Jul 2004 18:27:40 +0200, Bartol Partol
    <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    >To typowe dla polskiego prawa. Jak chcesz kupic aceton lub budapren, to
    >musisz napisac oswiadczenie po co Ci to potrzebne. Ale nikt nie
    >sprawdza, czy podajesz prawdziwe dane. Taka biurokracja dla biurokracji.

    ba, możesz napisać, że masz zamiar się odurzać. I nie wpłynie to na
    możliwość zakupu.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2004-07-15 18:17:14
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    i jeszcze dwa kwiatki z naszego prawa dewizowego:

    art.26 ust.2:
    "Bank może zażądać dokumentów potwierdzających
    wskazany tytuł, jeżeli kwota przekazu lub rozliczenia nie
    przekracza równowartości 10 000 euro"

    art.27 ust.2:
    "W przypadku gdy przekaz lub rozliczenie jest związane
    z osiągnięciem przez nierezydenta przychodu lub dochodu,
    od którego podatek lub zaliczka na podatek są pobierane
    przez płatnika lub inkasenta będącego rezydentem, dokonanie
    przekazu lub rozliczenia następuje po złożeniu bankowi, przez
    płatnika lub inkasenta, pisemnego oświadczenia o obliczeniu
    i pobraniu podatku lub zaliczki na podatek oraz dowodu wpłaty
    podatku lub zaliczki na podatek właściwemu urzędowi
    skarbowemu, o ile zgodnie z odrębnymi przepisami upłynął
    termin ich płatności."

    Pix