  • 1. Data: 2005-05-18 12:45:34
    Temat: Przelewy zagraniczne przez Internet - który bank?
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Chciałbym się Was poradzić, który bank ma najlepszą ofertę z przelewami
    zagranicznymi? Oczywiście z możliwością robienia tego przez Internet :)
    Często zdarza się, że robię zakupy na amerykańskich aukcjach, a Western
    Union (którym się posługuję jest troszkę drogi :)W którym banku można
    założyć konto przez Internet?

    Z góry bardzo dziękuję za każdą pomoc!

    Z pozdrowieniami,

    JasonKidd

  • 2. Data: 2005-05-18 12:59:52
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 May 2005 14:45:34 +0200, w <d6fdma$3li$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Często zdarza się, że robię zakupy na amerykańskich aukcjach, a Western
    > Union (którym się posługuję jest troszkę drogi :)W którym banku można

    Zapewne Multibank.

  • 3. Data: 2005-05-18 13:17:11
    Od: "Zdzislaw Dyrma" <b...@a...pl>

    Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Często zdarza się, że robię zakupy na amerykańskich aukcjach, a Western
    > Union (którym się posługuję jest troszkę drogi :)W którym banku można

    Do takich wlasnie celow powstaly wirtualne banki. PayPal (niedlugo ma byc
    dostepny rowniez dla nas) czy wspominany juz przeze mnie kilka watkow
    wczesniej Moneybookers ( http://skocz.pl/ssm ) ten ostatni dostepny jest od
    jakiegos czasu po polsku. Sprzedajacy czesto umozliwiaja taka forme
    platnosci.

    pozdrawiam

    dyrma

  • 4. Data: 2005-05-18 13:38:12
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    SWIFTem przez internet można również wysłać kasę z BZWBK

  • 5. Data: 2005-05-18 13:46:19
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Często zdarza się, że robię zakupy na amerykańskich aukcjach, a Western
    > Union (którym się posługuję jest troszkę drogi :)W którym banku można

    Czyli powinienem otworzyć rachunek walutowy?

  • 6. Data: 2005-05-18 13:48:10
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > od
    > jakiegos czasu po polsku. Sprzedajacy czesto umozliwiaja taka forme

    PayPala jeszcze długo nie będzie w Polsce. Co do MoneyBookers to
    większość Amerykanów nie akceptuje tej formy. Znaczna część preferuje
    wspomniany już PayPal. Dlatego potrzebne jest mi konto, z którego będę mógł
    robić przelewy do USA z Internetu.

  • 7. Data: 2005-05-18 13:49:09
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    > SWIFTem przez internet można również wysłać kasę z BZWBK

    A czy mogę założyć w tym banku konto przez Internet (jeśli tak to
    jakie)?

  • 8. Data: 2005-05-18 14:01:24
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d6fhdk$4pf$1@nemesis.news.tpi.pl>, j...@p...onet.pl
    says...

    > A czy mogę założyć w tym banku konto przez Internet (jeśli tak to
    > jakie)?

    Tylko ze przelewy zagraniczne SWIFTEM to oplacaja sie dopiero przy
    wiekszych kwotach. Dodatkowo musialbys wypytywac kazdego kontrachenta ze
    stanow czy ichniejszy bank nie kosi za przelewy przychodzace (co jest
    dosyc popularne w Stanach)

    AP

  • 9. Data: 2005-05-18 14:11:42
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiekszych kwotach. Dodatkowo musialbys wypytywac kazdego kontrachenta ze
    > stanow czy ichniejszy bank nie kosi za przelewy przychodzace (co jest

    Nie wiem, jakie są te "większe kwoty" :) W każdym razie średnio za
    paczuszkę płacę ok. $80-$100. Co w takim wypadku byś polecił? Co wybrać przy
    takich kwotach?

  • 10. Data: 2005-05-18 14:13:15
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 May 2005 15:46:19 +0200, w <d6fh89$3gd$1@nemesis.news.tpi.pl>,

    > Zapewne Multibank.
    >
    > Czyli powinienem otworzyć rachunek walutowy?

    Niekoniecznie, ze zwykłego też można wykonywać przelewy zagraniczne.
    Ale jeżeli przyjmujesz i zlecasz przelewy, to walutowy może być korzystniejszy
    ekonomicznie (brak przewalutowań, przy których bank pobiera prowizję).