  • 1. Data: 2007-07-16 22:56:47
    Temat: Przeliczniki dla kart (mini test)
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Jako, że ostatnio nie wyszedł test a potrzebna mi jakaś karta na wyjazd
    najlepiej z ubezpieczeniem podróżnym to wykonałem co następuje:

    Dla wszystkich kart data tr. 07-07-2007 | data księgowania 09-07-2007
    Rajfi MC (mistrzowska) 1,00 GBP = 5,67 PLN
    ING MC 1,00 GBP = 5,64 PLN
    BZWBK VISA (allekarta) 1,00 GBP = 5,82 PLN

    Można chyba pokusić się o hipotezę, że VISA jest dobra do płacenia w
    walucie, w której jest rozliczana no i w walucie domyślnej.
    Bardzo miło zaskoczył mnie Rafji i do niego chyba się udam. Bo różnica
    między zawsze dobrą w przeliczaniu ING jest niewielka, ale sama karta
    nic więcej nie daje w porównaniu do np MC Dookoła Świata lub MC
    Mistrzowska.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 2. Data: 2007-07-18 07:41:04
    Temat: Re: Przeliczniki dla kart (mini test)
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > między zawsze dobrą w przeliczaniu ING jest niewielka, ale sama karta
    > nic więcej nie daje w porównaniu do np MC Dookoła Świata lub MC

    podpinam się pod wątek testowy
    ja wypłacałem ok. miesiąc temu euro w bankomatach i takie miałem wyniki:

    VE Fortis Bank : 5,94%-6,11% więcej w stosunku do fixingu NBP z odpowiednich dni
    (za to bez dodatkowych prowizji)
    VE mBank : 1,62% w stos. do fix NBP (+ stała prowizja 10zł)
    VE Mille : 2,41%-3,44% (+prowizja 2,5% min. 9zł)

    Wniosek: najkorzystniej dla kieszeni jest przewidzieć na początku pobytu ile
    będzie trzeba waluty i wypłacić od razu całą kwotę pierwszego dnia za pomocą VE
    mBanku z delfinkiem.

    pozdr
    zbiggy

  • 3. Data: 2007-07-18 08:04:44
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > będzie trzeba waluty i wypłacić od razu całą kwotę pierwszego dnia za pomocą

    i jeszcze operacje bezgotówkowe kartą BPH - euro było w nich droższe o 1,85%
    (&#963;=0,16%) od fixu NBP z dnia księgowania