  • 31. Data: 2007-04-29 14:50:44
    Temat: Re: GE Money Bank - dlaczego unikac...
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote in message
    news:f125lt$b6r$1@news.onet.pl...

    > Gdyby to była normalna karta kredytowa to jedynie spłata dokonana po dniu
    > wymagalności spłaty do dnia zamknięcia cyklu może być zaliczona z automatu
    > jako nadpłatę kapitału. Jeżeli np. cykl rozliczeniowy kończy się 1 to 2
    > wpłacając jakąś tam kwotę wpłata musi byc zaliczona jako spłata
    > poprzedniego cyklu. Kara może być naliczona jeżeli nie wpłaconoby kwoty
    > minimalnej. A ci ludzie wpłacali na 5 dni przed datą wymagalności spłaty.

    Mówiąc towim przykładem: ci ludzie wpłacali na 5 dni przed zamknięciem cyklu
    rozliczeniowego, a potem mieli pretensje, że bank im tego nie uznawał jak
    spłaty minmalnej.
    Załapałes teraz sens artykułu? Cały artykuł to wielka szmira.

  • 32. Data: 2007-04-29 14:59:09
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Klientka nie ma racji,.
    > Pieniądze nie są księgowane na osobnym koncie.
    > O ile 15-tego danego miesiąca klient miał zadłużenie 1000 zł i 16-tego
    > wpłacił 300 zł, to ma 700 zł zadłużenia i 20-tego dostanie wyciąg na 700 zł
    > zadłużenia, z czego bank oczekuje od niego wpłacenia 20 zł w terminie np 7
    > dni od otrzymania wyciągu.
    > I wpłacenie 300 zł, nie zwalnia go od obowiązku wpłacenia 20 zł w terminie.
    > To jest linia kredytowa, a nie kredyt ratalny.

    "Tam też 15. dnia każdego miesiąca wpłaca ratę, choć jej termin wyznaczony przez
    Money Bank upływa pięć dni później. Tymczasem mimo iż pieniądze przychodzą na konto
    banku przed 20, pani Barbara dostaje kary za... niepłacenie."

    Powinni dokladnie w artykule sprecyzowac czego dotyczyla umowa i harmonogram splat.
    jesli sa to raty z harmonogramem splat, to powinni uwzgledniac wczesniejsze wplywy.
    Jesli produkt typu karta kredytowa, to ty masz racje i powinni po wczesniejszej
    wpalcie gotowki, zachowac jeszcze pieniadze na splate kwoty minimalnej w terminie.

  • 33. Data: 2007-04-29 14:59:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 29.04.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Ale w całości.
    > Spłać tylko część, a potem nie zapłać kwoty minimalnej z wyciagu i zobaczysz
    > co się stanie.

    W sumie racja. Ciekawe tylko, jak ten kredyt był reklamowany.

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 34. Data: 2007-04-29 15:05:45
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > W sumie racja. Ciekawe tylko, jak ten kredyt był reklamowany.

    Na stronach tego banku widze jako kredyty ratalne wlasnie karty kredytowe.
    Tak wiec racja chyba jednak lezy po stronie broniacych banku.

    spłatę zadłużenia rozłożysz w dogodny dla Ciebie sposób - np. możesz spłacać tylko
    minimalną miesięczną kwotę wymaganą przez Bank, a pozostałą część uregulujesz w
    zależności od swoich możliwości,

  • 35. Data: 2007-04-29 15:11:13
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Apr 2007 09:48:13 -0500,
    osoba podpisana: witek <w...@g...pl.invalid>
    napisała:
    [...]
    > Ależ GE wystawił kartę kredytową. Bo tak on działa.

    Możliwe. Ale gdzie w artykule jest zwrot "karta kredytowa" ?

    Gdy pada sformułowanie: "Barbara Ochniowska kupiła z mężem zmywarkę.
    Kredyt wzięli w GE Money Banku." to raczej spodziewałbym jakiegoś
    kredytu ratalnego, a nie karty kredyowej, czy kredytu odnawialnego.

    Dopiero gdy się człowiek wczyta w słowa rzecznika, to można się
    dowiedzieć, że mają rachunek karty kredytowej.

    A jeśli chodzi o niepopisanie nie się rzecznika, to może użyłem złego
    sformułowania. Po prostu gdy już GE trafiło na takich klientów, to IMO
    powinno wyjaśnić to bardziej łopatologicznie. Łącznie z pokazaniem kilku
    "dziwnych przypadków".

    (Pytanie tylko, czy najbardziej zainteresowani by to zrozumieli ...)

    KJ

    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 36. Data: 2007-04-29 15:15:02
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > W sumie racja. Ciekawe tylko, jak ten kredyt był reklamowany.

    Witam w grupie, którzy załapali.
    Reklamowany jest w postaci dostarczonej klientowi karty, z określoną linią
    kredytową, na którą może się zadłużyć i raz w miesiącu na podstawie
    otrzymanego wyciągu ma wpłacić wyliczoną kwotę do dnia określonego na
    wyciągu, zwykle są to dwa tygodnie.

  • 37. Data: 2007-04-29 15:18:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztofsf " <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > wczesniejszej
    > wpalcie gotowki, zachowac jeszcze pieniadze na splate kwoty minimalnej w

    Nie ma żadnego harmonogramu spłat. To jest karta kredytowa, rozliczana w
    cyklu od 20-tego do 20-tego.

  • 38. Data: 2007-04-29 15:26:20
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Nie ma żadnego harmonogramu spłat. To jest karta kredytowa, rozliczana w
    > cyklu od 20-tego do 20-tego.

    Obejzalem oferte banku - wyglada na to, ze masz racje.

    Czy dziennikarz etak slabo zarabiaja, ze nie wydaje im sie kart kredytowych i nie
    wiedza o co chodzi?
    Przeciez autorka chyba ogladala umowe przed napisaniem artykulu?

  • 39. Data: 2007-04-29 15:30:19
    Temat: Pytanie dodatkowe
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Krzysztofsf <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ie
    > wiedza o co chodzi?
    > Przeciez autorka chyba ogladala umowe przed napisaniem artykulu?

    Dlaczego GW wrzucila to na forum "opinie i wiadomosci" zamiast na bardziej do tego
    pasujace forum "Banki" ?

  • 40. Data: 2007-04-29 15:34:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > sformułowania. Po prostu gdy już GE trafiło na takich klientów, to IMO
    > powinno wyjaśnić to bardziej łopatologicznie. Łącznie z pokazaniem kilku

    Sądzę, że tak się to odbyło, ale rzecznik GE nie miał żednego wpływu na to
    co znajdzie się w treści artykułu.
    Jakby napisać artykuł rzetelnie, to wyszłoby na to, że klienci absolutnie
    nie mają pojęcia co podpisali i nie byłoby taniej sensacji.
    A tak zawsze można zmieszać bank z błotem.
    Na miejscu GE zażądałbym sprostowania w Gazecie.