  • 1. Data: 2008-12-01 07:51:52
    Temat: Pytanie odnośie KK
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Złożyłem wniosek o KK w AliorBanku, oddzwonili i mam się zjawić w oddziale
    celem podpisania jakiś papierków. Jednak w świetle ostatnich wiadomości o
    podmienianiu regulaminów, i TOiP, a także wprowadzeniu 1% za przelewy z KK
    zaczynam się zastanawiać nad tą kartą. Mam do was kilka pytań:

    1. Jeżeli nie podpiszę tej umowy to Alior zwróci mi zaświadczenie o
    zarobkach (muszę mieć w tym roku KK, a kolejnego zaświadczenia już z pracy
    nie dostanę)

    2. Czy umowę na KK podpisuje się na jakiś określony czas, np. rok? Innymi
    słowy czy mogę w dowolnym momencie zrezygnować z karty i przenieść ją do
    innego banku. (wymyśliłem sobie tak, że jak nie będą chcieli oddać
    zaświadczenia, to podpisze te dokumenty, a po miesiącu albo dwóch przeniosę
    sobie ta kartę do innego banku)

    3. Jaka jest obecnie najlepsza KK (limit około 10k) ? Zależy mi przede
    wszystkim na:
    -niskiej opłacie za KK (ewentualnie niska kwota zwalniająca z opłaty)
    - długim okresie bezodsetkowym (około 55-60 dni)
    - cashback, lub jakieś sensowne zbieranie punktów
    - dobrym podglądem KK w necie, z możliwością
    automatycznej spłaty z KO
    - nie POLBANK!!

    Pozdrawiam i z góry dziękuję z pomoc

  • 2. Data: 2008-12-01 07:58:58
    Temat: Re: Pytanie odnośie KK
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > 1. Jeżeli nie podpiszę tej umowy to Alior zwróci mi zaświadczenie o
    > zarobkach (muszę mieć w tym roku KK, a kolejnego zaświadczenia już z pracy
    > nie dostanę)
    nie liczyłbym na to...

> [...]
    > innego banku. (wymyśliłem sobie tak, że jak nie będą chcieli oddać
    > zaświadczenia, to podpisze te dokumenty, a po miesiącu albo dwóch przeniosę
    umowę podpisujesz na czas nieokreślony, karta ma ważność zazwyczaj 2
    lata, ale w każdym momencie możesz z niej zrezygnować, zastrzec, nie
    chcieć przedłużać...

> [...]
    > - długim okresie bezodsetkowym (około 55-60 dni)
    > - cashback, lub jakieś sensowne zbieranie punktów
    > - dobrym podglądem KK w necie, z możliwością
    Allekarta z BZWBK, jeżeli wystarczy Ci limit do 5kzł to nie musisz
    przynosić do banku zaświadczenia, wystarczy oświadczenie a pracownik
    banku zdzwoni do firmy i sprawdzi czy podałeś prawdziwe dane

    ww karta jest gratis w 1 roku, limit zwolnienia z opłaty to 12kzł/rok,
    za każde wydane 5 zł dostaniesz 1 pkt do wykorzystania w PayBack

    możesz założyć darmowe konto24.pl z którego będziesz spłacał kartę,
    podgląd w necie jest b.przyzwoity

    obecnie jest jakaś promocja i można 100 zł zgarnąć ;-)

    minusy (dla niektórych)
    - karta z chipem,
    - 3D secure,
    - pierwsze 5 sms-ów potwierdzających transakcje bez opłaty, a później
    bank już sobie liczy

    b.aktywnie korzystam z tej karty, ale jeszcze nigdy za nic mnie bank nie
    obciążył więc spokojnie można uniknąć jakichkolwiek opłat ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-12-01 08:25:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Gru, 08:58, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > nie musisz
    > przynosić do banku zaświadczenia, wystarczy oświadczenie a pracownik
    > banku zdzwoni do firmy i sprawdzi czy podałeś prawdziwe dane

    Nie w kazdej firmie udziela takich informacji, jesli przestrzegaja
    ustawy o ochronie danych osobowych.

  • 4. Data: 2008-12-01 08:32:48
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    > minusy (dla niektórych)
    > - karta z chipem,

    To przeżyje

    > - 3D secure,

    Co to jest?? Pierwszy raz się z tym spotkałem

    > - pierwsze 5 sms-ów potwierdzających transakcje bez > opłaty, a później
    > bank już sobie liczy

    SMSy do KK? Spotkałem się z SMSami do przelewów w necie ale do KK? czyli jak
    zapłace w sklepie to przyjdzie mi SMS i bede musiał coś potwierdzać?

  • 5. Data: 2008-12-01 08:39:56
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 01 gru 2008 o 09:32 GMT, Włodziu napisał(a):

    > SMSy do KK? Spotkałem się z SMSami do przelewów w necie ale do KK? czyli jak
    > zapłace w sklepie to przyjdzie mi SMS i bede musiał coś potwierdzać?

    Nie zatwierdzajacych, tylko potwierdzajacych, innymi slowy notyfikujacych,
    powiadamiajacych :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ Two heads are better than one. ]
    [ Ekg: #3781111 ][ -- John Heywood ]

  • 6. Data: 2008-12-01 08:47:27
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > pon, 01 gru 2008 o 09:32 GMT, Włodziu napisał(a):

    > Nie zatwierdzajacych, tylko potwierdzajacych, innymi slowy notyfikujacych,
> [...]

    Acha...a można to wyłączyć, bo to mi niepotrzebne, skoro jest tylko 5
    darmowych?

    Mam jeszcze 2 pytanka:

    1. Co to jest to 3D secure?

    2. Czy w podglądzie w necie widzę poszczególne operacje wykonane KK (np.
    dzisiaj kupie rano bułki w sklepie. Czy zobaczę taką transakcje w podglądzie
    on-line? a jeśli tak to kiedy?)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-12-01 08:56:47
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 01 Dec 2008 09:47:27 +0100, Włodziu napisał(a):

    > Mam jeszcze 2 pytanka:
    >
    > 1. Co to jest to 3D secure?

    Jak ja czegoś nie wiem to Gógla pytam:
    http://www.ecard.pl/faq-3dsecure.htm

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/37573

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2008-12-01 08:56:55
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Acha...a można to wyłączyć, bo to mi niepotrzebne, skoro jest tylko 5
    > darmowych?
    chyba można tego nie włączać, chociaż bank silnie namawia, ja mam i
    korzystam, jakoś mi to nie przeszkadza

    > Mam jeszcze 2 pytanka:
    >
    > 1. Co to jest to 3D secure?
    google.pl - znajdziesz wszystko

    > 2. Czy w podglądzie w necie widzę poszczególne operacje wykonane KK (np.
    > dzisiaj kupie rano bułki w sklepie. Czy zobaczę taką transakcje w
    > podglądzie on-line? a jeśli tak to kiedy?)
    nie, widzisz wszystkie razem = sumę blokad, to nie mBank ;-)
    blokady widać od razu lub na następny dzień (nie ma reguły)

    ps
    a odnośnie oświadczenia, już to przerabiałem:
    jeżeli uprzedzisz pracownika kadr, że z banku x ktoś zadzwoni i wyrazisz
    zgodę na podanie/potwierdzenie danych
    to ustawy to nie łamie

    poza tym jeżeli nie chcesz w ten sposób "naginać" ustawy to zawsze pozostaje
    standardowe zaświadczenie o zarobkach

  • 9. Data: 2008-12-01 09:09:55
    Od: k...@o...pl

    ja się właśnie przymierzam, żeby wziąć ich KK(będę żałować?)
    Kuszą mnie przede wszystkim dobre kursy, poza tym przyda się karta
    innego systemu, innego banku, a tutaj dosyć łatwo uzyskać zwolnienie z
    opłaty rocznej(36 transakcji na rok)
    Spłacac moge nawet z konta z innego banku, żeby się ich systemem za
    bardzo nie denerwować.

    > możesz założyć darmowe konto24.pl z którego będziesz spłacał kartę,
    jeśli konto ma być tylko do tego, to może zwykłe KO w BZWBK wystarczy.

    > b.aktywnie korzystam z tej karty, ale jeszcze nigdy za nic mnie bank nie
    > obciążył więc spokojnie można uniknąć jakichkolwiek opłat ;-)
    trzeba zrezygnować z 3dsecure bo jeśli ktoś sporo w necie płaci to
    opłaty za smskody by go szybko dopadły..Tym sposobem bank "karze" za
    zbyt aktywne korzystanie z karty.

  • 10. Data: 2008-12-01 09:25:42
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    trzeba zrezygnować z 3dsecure bo jeśli ktoś sporo w necie płaci to
    opłaty za smskody by go szybko dopadły..Tym sposobem bank "karze" za

    i to jest totalna głupota...bank powinien dopłacać za te smsy a nie za nie
    kasować ;-(
    w końcu każda taka transakcja to kasa dla banku z tytułu prowizji...

    pozdr.
    RobertS