  • 31. Data: 2006-12-07 12:10:28
    Temat: Re: karty z chipem
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Samotnik napisał(a):

    > Niby tak. Ja tam jeszcze wierzę w limity transakcji, które sobie
    > nagminnie ustawiam na niskim poziomie.

    To też jest bardzo dobry pomysł. Nie robię codziennie zakupów na 5000,
    więc limit na poziomie 500zł (lub niższy/wyższy - w zależności od tego,
    jakie kto ma potrzeby) powinien wystarczyć. A przed większymi zakupami
    zawsze można go tymczasowo zwiększyć. W ten sposób dochodzi jeszcze
    jeden stopień zabezpieczenia - złodziej nie dość, że musiałby ukraść
    kartę, poznać pin, to jeszcze musiałby dostać się do systemu
    transakcyjnego. Co prawda nie wszystkie banki umożliwiają wygodną zmianę
    limitów/przelewy między kontami, ale zawsze można takich banków unikać...

    Nie ma co się łudzić - jeśli sami nie będziemy dbali o bezpieczeństwo
    własnych pieniędzy, to nikt za nas tego nie zrobi. Najsłabszym ogniwem
    wszelkich zabezpieczeń i tak zawsze jest człowiek.

    ch.

  • 32. Data: 2006-12-07 12:13:47
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Tak to mówisz, jakby jakikolwiek bank wydawał w Polsce karty z czipem
    > BEZ PASKA.

    Zawsze można skasować dane na pasku - tyle, że wtedy nie zapłacimy w
    wielu miejscach, które jeszcze nie obsługują czipa, ale jest to jakaś
    opcja dla paranoików. ;)

    ch.

  • 33. Data: 2006-12-07 12:47:56
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana RobertS <r...@x...pl> napisała:

    >wszystkich a przede wszystkim przeciwnikow kart z chipem,
    >otoz do 2010 roku, wszystkie karty beda w nie wyposazone, a od 2008 roku
    >wszystkie banki beda musialy wdrozyc technologie EMV...

    Rozumiem że wydawane od 2010 roku?
    Bo jakoś nie widzę tego, żeby np. mBank od nowego roku zaczął wydawać
    karty z chipem, a wydaje karty ważne 3 lata.
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    mail-to(rot13): | - Jam częścią tej siły
    a...@r...bet | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 34. Data: 2006-12-07 14:59:57
    Od: d...@o...pl (Dario)

    Dalczego socjalistyczne? A ze lobby bankowe sie nie zgodzą, to wiadomo.
    Tak naprawdę to wszyscy tylko doplacamy do banków.
    Przecież za transakcję kartę zawsze ktoś placi - jak nie uzytkownik karty =
    towlasciciel sklepu/apteki/restauracji./

  • 35. Data: 2006-12-07 15:00:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

    > Przy transakcji z PINem? :)

    Nie. Bez pinu.
    Zresztę tez bez różnicy.
    Mnie interesuje jak szybko dostanę kasę i nieważne czy z pinem czy siatkówką
    oka.

  • 36. Data: 2006-12-07 15:32:37
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Dario napisał(a):
> [...]
    > Przecież za transakcję kartę zawsze ktoś placi - jak nie uzytkownik karty =
    > towlasciciel sklepu/apteki/restauracji./

    Państwo socjalistyczne musi nadzorować swych obywateli - gdzie są i co
    robią, ile płacą i skąd na to mają - karty są w tym pomocne.

    Podobnie jak centrale GSM mają terminale do podłączania podsłuchów, tak
    technika kartowa też coś takiego będzie miała (lub już ma).

    Centrów auoryzacyjnych jest kilka, a nie tysiąc - można nad tym zapanować.

  • 37. Data: 2006-12-07 15:32:43
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 7 Dec 2006 09:00:08 -0600, witek napisał(a):

    > Nie. Bez pinu.
    > Zresztę tez bez różnicy.
    > Mnie interesuje jak szybko dostanę kasę i nieważne czy z pinem czy siatkówką

    No i gdyby tak było - OK... Ale obecnie banki mówią "wypchaj się" - więc
    trudno się dziwić temu jak "lubiane" są karty wymuszające wprowadzanie pinu
    :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 38. Data: 2006-12-07 17:34:42
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Dario wrote:
> [...]
    > Przecież za transakcję kartę zawsze ktoś placi - jak nie uzytkownik karty =
    > towlasciciel sklepu/apteki/restauracji./

    A gotówka jest za darmo. A PWPW jest organizacją charytatywną. ;)

    ch.

  • 39. Data: 2006-12-07 19:10:15
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "RobertS" news:el70bj$hhc$1@node4.news.atman.pl

    > przekonacie sie czy powrot do gotowki?
    > niedlugo dostepne beda u nas karty V Pay (bez paska magnetycznego)

    Witaj Robercie!
    Nie jestem specem od płatności kartowych (jednak bardzo je lubię i jeżeli
    mam tylko okazję to korzystam z możliwości uregulowania należności
    przysłowiowym plastikiem) dlatego twoje pytanie o "przekonanie się" do chipa
    dość mocno mnie zainteresowało.
    Mianowicie do czego tak na prawdę miałbym się przekonywać? Rozumiem, że moje
    pytanie może się wydać śmieszne/lamerskie bądź też po prostu głupie, ale czy
    chipowe plastiki jakoś znacząco różnią się od kart z paskiem magnetycznym po
    za tym, że wszystkie transakcje nimi dokonywane będą potwierdzanie PINem a
    nie podpisem (w przypadku kart VISA).

    Czy są jeszcze jakieś różnice pomiędzy kartami chipowymi a magnetycznymi,
    których należy się w jakimś stopniu obawiać?

    Pozdrawiam.

  • 40. Data: 2006-12-07 19:28:18
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    http://biznes.onet.pl/13,1377242,prasa.html