  • 1. Data: 2003-08-19 06:55:11
    Temat: RE: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: w...@w...pl (Wojtek Frabinski)

    > A właśnie, w temacie prawomocności zastrzeżenia minimalnej kwoty przy
    > płatności kartą toczy się co jakiś czas równie burzliwa dyskusja.
    > Ostatnio chyba był temat nawet na pl.soc.prawo. Ale jakoś nic
    > konkretnego dotychcas nie wynikło i opinie są nadal
    > podzielone. Jakiś to
    > taki mocno niepewny temat...

    Fakty sa takie, ze sklep może sobie taka granice ustalic, ale musi być o
    tym wyrazna informacja. O ile dobrze pamietam to w tej sprawie
    wypowiadala się m.in. rzeczniczka Polcardu.

    Co do samej sesnownosci ustalania takiego limitu przez sklepy to obecnie
    prowizja jaka placa sklepy ciagle jest procentowa, bez minimum. Wiec
    logika takiego limitu jest dosc dyskusyjna. O ile mogę zrozumiec
    ustalenie limitu na poziomie 10, maksymalnie 20 zl, kiedy to koszty
    telekomunikacyjne w stosunku do kwoty zakupu jeszcze sa a spore
    potecncjalna strata czasu moze się okazac bardziej kosztowna od
    pozyskania klienta, to limit 50 zl to juz IMO zdecydowana przesada i
    może wynikac z malo racjonalnych przeslanek. Szczegolonie w takim
    miejscu jak biuro podrozy gdzie przeciez nie stuka się jednej transkacji
    za druga.

    --
    Wojciech Frabiński
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2003-08-19 07:07:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    19 Aug 2003 08:55:11 +0200, Wojtek Frabinski pisze:

    > Co do samej sesnownosci ustalania takiego limitu przez sklepy to obecnie
    > prowizja jaka placa sklepy ciagle jest procentowa, bez minimum. Wiec

    Ja tam spodziewam sie minimum już niedługo. Przy płatności 2zł, sklep
    odprowadza do akceptanta jakies 6gr (góra 10). Z tej kwoty akceptant musi
    oddać bankom i organizacji jakieś 2/3 kwoty, czyli około 4gr. Zostaje 2 gr.

    Warto zauważyć że koszty jednej operacji są stałe i (w/g mojej wiedzy)
    powinny wynosić kilkadziesiąt groszy, przyjmijmy że 50. To trochę więcej niż
    zysk z tej transakcji.

    > może wynikac z malo racjonalnych przeslanek. Szczegolonie w takim
    > miejscu jak biuro podrozy gdzie przeciez nie stuka się jednej transkacji
    > za druga.

    Ba! Gdzie jednak transakcji na kwotę niższą niż 50zł to IMHO się nie powinno
    spotykać ;-)

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 3. Data: 2003-08-19 10:27:22
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Wojtek Pięcek napisał(a):

    > Ba! Gdzie jednak transakcji na kwotę niższą niż 50zł to IMHO się nie powinno
    > spotykać ;-)
    jedyne wycieczki jakie kupuje w biurach podrozy to expres narty
    w cenie od 37 do 45 pln
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 4. Data: 2003-08-19 10:28:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) writes:

> [...]
    > powinny wynosić kilkadziesiąt groszy, przyjmijmy że 50. To trochę więcej niż

    Ale te koszty sa inaczej liczone - to sa srednie koszty na 1 transakcje,
    a nie koszty samej transakcji. Jesli zmniejszysz ilosc transakcji
    (wprowadzajac ograniczenie), to automatycznie koszty/transakcje wzrosna,
    i wcale lacznie nie wyjda zauwazalnie mniejsze. Za to zarobisz o te
    2 gr * liczba malych transakcji mniej.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2003-08-19 12:10:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Tue, 19 Aug 2003 12:27:22 +0200, RobertS pisze:

    > jedyne wycieczki jakie kupuje w biurach podrozy to expres narty
    > w cenie od 37 do 45 pln

    A to przepraszam.

  • 6. Data: 2003-08-19 12:13:12
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    19 Aug 2003 12:28:28 +0200, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > (wprowadzajac ograniczenie), to automatycznie koszty/transakcje wzrosna,
    > i wcale lacznie nie wyjda zauwazalnie mniejsze. Za to zarobisz o te

    Zdajesz sobie sprawę że pisałem o kosztach po stronie akłajera?

  • 7. Data: 2003-08-19 22:16:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    > Zdajesz sobie sprawę że pisałem o kosztach po stronie akłajera?

    Nawet mialem wrazenie ze obaj o nich piszemy :-)
    Naturalnie zmniejszenie ilosci transakcji byloby inicjowane przez
    merchanta, ale zakonczyloby sie na acquirerze.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator