  • 1. Data: 2009-10-13 20:08:16
    Temat: ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?
    Od: Michal <m...@n...org>

    Witam

    Przekonajcie mnie, dlaczego to jest zły pomysł? Może przeniosę KK z Citi
    do mbanku i pozostanę wierny tylko jemu ;) Łatwiejsza spłata (bo
    automatyczna), łatwiejsze kontrolowanie zadłużenia i w ogóle. Wiadomo-
    Citi ma mnóstwo plusów dodatnich i kilka plusów ujemnych. Chcę posiadać
    tylko jedną KK + kartę debetową. Pomijam opłaty, bo nie zakładam ich
    istnienia (Citi mnie zwolniło, w mbanku łatwo się zwolnić ilością
    transakcij)

    Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły
    pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-10-13 20:15:26
    Temat: Re: ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal wrote:

    > Przekonajcie mnie, dlaczego to jest zły pomysł? Może przeniosę KK z Citi
    > do mbanku i pozostanę wierny tylko jemu ;) Łatwiejsza spłata (bo
    > automatyczna),

    W Citi też możesz mieć automatyczną, i to nawet prosto z Twojego
    rachunku w mBanku. O poleceniu zapłaty słyszałeś?

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2009-10-13 20:16:23
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Michal <m...@n...org> writes:

    > Witam
    >

    > Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły
    > pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

    Rarczej ror +kredyt w jednym banku to zły pomysł.
    Chodzi o to, ze w razie wątpliwości (tranzakcja w Chinach) bank Ci
    zabiera kasę z roru i ty możesz próbować ją odzyskać (owszem, jest
    powództwo przeciwegzekucyjne i inne takie). I tyle.
    To nie jest taka zasada sztywno obowiązująca, tylko po prostu trzeba
    sobie zdawać sprawę z zagrożeń.

    KJ

    --
    A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
    -- Lillian Day

  • 4. Data: 2009-10-13 20:20:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal pisze:
    > Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły
    > pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

    To dobry pomysł. Jak tak robię "od zawsze".

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-10-13 20:21:09
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > zabiera kasę z roru i ty możesz próbować ją odzyskać (owszem, jest
    > powództwo przeciwegzekucyjne i inne takie). I tyle.

    ? W przypadku KK + ROR w jednym banku nadal nikt nam z ROR nic nie zabiera.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-10-13 21:20:03
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Kamil Jońca pisze:
    > Chodzi o to, ze w razie wątpliwości (tranzakcja w Chinach) bank Ci
    > zabiera kasę z roru i ty możesz próbować ją odzyskać (owszem, jest
    > powództwo przeciwegzekucyjne i inne takie).

    To nie TPSA. Na czas reklamacji spłata jest zawieszana.

    --
    Raf

  • 7. Data: 2009-10-13 21:28:51
    Od: Michal <m...@n...org>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > W Citi też możesz mieć automatyczną, i to nawet prosto z Twojego
    > rachunku w mBanku. O poleceniu zapłaty słyszałeś?

    Wyciąg z wyciągu :P :

    spłata zadłużenia na karcie
    - przelew bankowy na rachunek podany na wyciągu
    - CitiPhone - zlecenie telefoniczne, jeśli masz konto osobiste w naszym
    banku
    - Citibank Online - bezpłatny przelew internetowy, jeśli masz konto
    osobiste w naszym banku
    - gotówką w bankomatach z opcją depozytową

    Nawet mi nie przyszło do głowy. To może przedzwonię i zamówię PZ...
    Pobierają w Citibanku jakąś opłatę za to?

    --
    Michał

  • 8. Data: 2009-10-13 21:40:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To nie TPSA. Na czas reklamacji spłata jest zawieszana.

    ??? a nie przypadkiem spłać, a po rozpatrzonej reklamacji oddamy kasę?

    staram się nie mieć kk tam gdzie ror, ale sztywno się tej reguły nie
    trzymam...pamiętam zapis w regulaminie którejś z kart, że w przypadku
    braku spłaty bank może zaspokoić swoje roszczenia z innych rachunków
    posiadanych przez klienta w banku (czytaj roru, KO lub lokaty po jej
    zakończeniu)

    a teraz sytuacja hipotetyczna: jadę na 2 tygodniu do Hiszpanii albo do
    Moskwy czy innego Rio, płacę kartą w lokalu...tam kopiują mi dane i w
    ciągu następnych kilku dni poważnie czyszczą konto karty - nie mam
    dostępu do netu wiem niekoniecznie wiem co się dzieje

    po przyjeździe do kraju SZOK, xx tys. złotych zadłużenia, do którego się
    oczywiście nie przyznaję, reklamacje, bank twierdzi, że to moja wina itd...

    w takim wypadku naprawdę wolałbym nie mieć konta z większą kasą w banku,
    w którym miałem ww. kartę, bo bank mógłby się jakoś niefajnie zachować i
    pozbawić mnie (nawet czasowo) moich pieniędzy a konto spłaty
    zadłużenia...natomiast ile trwają sprawy w naszych sądach i jaką pozycję
    w sporze ma bank a jaką konsument to już chyba wszyscy wiemy ;-/

    to oczywiście przejaskrawiona i hipotetyczna sytuacja, ale słyszałem już
    o takich historiach

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2009-10-13 21:47:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
> [...]
    > zadłużenia...natomiast ile trwają sprawy w naszych sądach i jaką pozycję
    > w sporze ma bank a jaką konsument to już chyba wszyscy wiemy ;-/

    Przecież to jest KK więc bank może zabrać kwotę minimalną. Nawet jeśli
    reklamacji nie uzna. Poza tym przed czym to chroni ? Masz inne rachunki,
    bank tak czy inaczej do nich dotrze. Natomiast całkowite zignorowanie
    sprawy może komuś zrujnować historię kredytową tak, że już przez
    najbliższe kilka/naście lat żadnego normalnego produktu kredytowego nie
    dostaniesz.

    Oczywiście pomijam sens posiadania KK z limitem 100k PLN dla osoby,
    która zarabia 3k PLN/miesiąc. Tak to faktycznie lepiej nie mieć karty
    tam gdzie ma się jakieś pieniądze.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-10-13 22:10:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przecież to jest KK więc bank może zabrać kwotę minimalną. Nawet jeśli
    > reklamacji nie uzna.
    > Poza tym przed czym to chroni ? Masz inne rachunki,
    > bank tak czy inaczej do nich dotrze.

    chodzi o to, aby mieć z czego żyć w czasie ewentualnego sporu z bankiem...

    ww. znacznie łatwiej ściągnąć kasę z konta w tym samym banku niż z
    rachunku w innym

    --
    pozdrawiam
    RobertS