  • 1. Data: 2009-04-15 09:20:50
    Temat: Rachunek Sezam Student w BPH
    Od: "Józef Gołaś" <j...@N...gazeta.pl>

    witam

    od 2 lat mam rachunek sezam student w BPh - był on bezpłatny zawsze żadnej
    opłaty i tak ma być dopóki będę studentem

    no i tu zonk

    w dniu 21-01-2009 (dopiero teraz zobaczyłem) - pojawia się operacja

    opłata za rachunek Sezam Student -0,40

    czy ktoś wie co to jest za co to i dlaczego

    żadnego serwisu sms nie mam (tylko hasła sms owe przychodzą) za co mnie
    skroili 0,40.

    Nie chce mi sie leciec do oddziału bo kwota ś\mieszna ale za co to lepiej
    wiedzieć

  • 2. Data: 2009-04-15 09:59:43
    Temat: Re: Rachunek Sezam Student w BPH
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Józef Gołaś" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skroili 0,40.
    > Nie chce mi sie leciec do oddziału bo kwota ś\mieszna ale za co to lepiej

    Od 1 maja zmienia się TOiP. Właśnie jestem przy lekturze przesłanego mi
    wyciągu z TOiP. Pierwsza rzecz którą zauważyłem, to że w pkt. 2 Polecenie
    Przelewu w ppkt. 2.1 mamy "Przelewy wewnętrzne na rachunki własne Klientów
    i na rachunki obce (z zastrzeżeniem ppkt 2.2)", ale ppkt 2.2 nigdzie nie
    ma. Jest od razu 2.3. Opieram się na tej TOiP, którą otrzymałem pocztą.

    Zresztą w TOiP jest więcej - jak widzę - takich kruczków, że brakuje
    pozycji. Nie ma przykładowo I.1.1.1 (a jest I.1.1.2). Jest I.5.3, ale nie
    ma 5.1 i 5.2. W dziale kart płatniczych jest 1, 2 3, oraz 7 i 9. Przy
    kredytowych (dział III) mamy 7, 13, 14 i 17.

    No więc zaglądam do TOiP na ich stronie, a tam - ppkt 2.2 - 6 zł za przelew
    wewnętrzny na rachunek z działalności gospodarczej. Lektura pozostałych
    wyciętych w wyciągu informacji też nie nastraja optymistycznie. Wycięto
    informację o "ubezpieczeniu" karty 4,50 zł/m-c przy braku 2 transakcji daną
    kartą, choć w wyciągu pozostawiono informację, że za obsługę karty jest
    pobierane, jeśli wykonamy 4 transakcje dowolną kartą - co może po prostu
    ludzi zmylić. Wycięto informacje o tym, że pobierają 75 zł za wycofanie się
    przez klienta z umowy o kartę w ciągu ustawowego 14 dni (podobno to koszt
    wydania karty - pkt II.10), ale z pkt. II.1 wynika, że 75 zł, to prowizja
    za wydanie karty. Czyli bank na wydawaniu kart by nie zarabiał
    (filantropi), czy po prostu oszukują i biorą sobie prowizję tak, czy tak.

    Moim zdaniem warto zacząć się rozglądać za innym tańszym bankiem, bo BPH
    zaczyna kombinować. A byłem tam kilkanaście lat. Jednak to zaczyna się
    robić niebezpieczne. Wychodzi na to, ze należało by zacząć na nowo co
    chwilę analizować ich kruczki prawne.

    Opłatę za hasła wprowadzili już dawno. Traktuj to jako opłatę za przelew,
    bo na jedno wychodzi. Dla srebrnego 5 pierwszych jest darmowych po prostu.
    Również i w nowej TOiP na to samo wychodzi.

  • 3. Data: 2009-04-15 10:14:06
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 15 Kwi, 11:59, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zaczyna kombinować. A byłem tam kilkanaście lat. Jednak to zaczyna się
    > robić niebezpieczne. Wychodzi na to, ze należało by zacząć na nowo co

    Przeszedlem do nich z PBK -- tez sporo lat temu.
    Rok temu, po zakonczeniu fuzji z pekalo, gdy przez pierwszy kwartal
    samodzielnych decyzji nic nie zmienili w TOiP - odszedlem - i widze,
    ze slusznie.
    Okres przedfuzyjny przebolalem, poniewaz dobrze sie czulem w tym banku
    na tym koncie i zakladalem, ze nic nie moga zmienic na korzysc klienta
    (czytaj, dostosowac oferte do rynku) z powodu ubezwlasnowolnienia
    przez pekalo. Dlatego zamiast odejsc wtedy, jedynie zmienilem oddzial
    na niepodlegajacy fuzji.

  • 4. Data: 2009-04-15 13:56:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > (czytaj, dostosowac oferte do rynku) z powodu ubezwlasnowolnienia
    > przez pekalo. Dlatego zamiast odejsc wtedy, jedynie zmienilem oddzial

    No właśnie mnie ogólnie też w BPH było dobrze. Różnie bywało, ale jak sie
    czyta, co w innych bankach wyrabiają, to odchodziła chęć do przenosin Od
    czasów pokątnego wprowadzenia ubezpieczenia do kart kilka lat temu
    zachowywali się w miarę przyzwoicie. Ale teraz ewidentnie zaczynają
    kombinować.

  • 5. Data: 2009-04-15 14:57:48
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > i na rachunki obce (z zastrzeżeniem ppkt 2.2)", ale ppkt 2.2 nigdzie nie
    > ma. Jest od razu 2.3. Opieram się na tej TOiP, którą otrzymałem pocztą.

    Robert sam napisałeś że to wyciag , imo zawiera te pozycje które uległy
    zmianie

    pozd
    as

  • 6. Data: 2009-04-15 18:43:36
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Józef Gołaś wrote:

    > w dniu 21-01-2009 (dopiero teraz zobaczyłem) - pojawia się operacja
    >
    > opłata za rachunek Sezam Student -0,40

    a nie skonczyles przypadkiem w tym miesiacu 26 lat ?
    kiedys ta oferta dzialala do 26 roku zycia, po czym rachunek
    sie przeksztalcal w zwykly sezam

  • 7. Data: 2009-04-16 14:05:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Robert sam napisałeś że to wyciąg , imo zawiera te pozycje które uległy

    Wiem, że to wyciąg i zaznaczyłem to. Ale ten wyciąg jest - moim zdaniem -
    tak skonstruowany, że może prowadzać w błąd. I tu upatruję problemu, a nie
    w tym, że tam niektórych rzeczy brakuje.