-
1. Data: 2005-12-21 10:09:08
Temat: Raiffeisen - regulamin i moje wątpliwości.
Od: Tomasz <t...@p...fm>
1. Martwi mnie zapis § 15 ust. 2...
Czy mam rozumieć, że jeśli podpisu nie będzie, albo będzie zupełnie inny
niż mój to i tak będzie to transakcja za którą muszę zapłacić i nie
podlega reklamacji?
2. Martwi mnie również zapis § 36 ust. 5 pkt 2...
Czy mam rozumieć, że Bank w ogóle nie odpowiada za transakcje
internetowe?... Czyli spisanie (jawnego) numeru karty (np. w sklepie) i
opłacenie (przez złodzieja) kartą swoich zakupów "zrealizowane na
odległość bez fizycznego przedstawienia Karty" odbiera mi prawo do
zakończonych pozytywnie roszczeń reklamacyjnych?...
http://www.raiffeisen.pl/63a89fec287df655cc9d64cf59b
b5f02
§ 15
1. Akceptacja Transakcji dokonanej przy użyciu Karty następuje poprzez:
1) okazanie Karty i złożenie przez Użytkownika Karty podpisu, zgodnego
z podpisem na Karcie, na dowodzie dokonania Transakcji
wystawionym przez Akceptanta Karty, lub
2) wprowadzenie Numeru PIN w przypadku realizacji wypłaty gotówki w
bankomacie oraz w przypadku realizacji Transakcji w punktach
wyposażonych w urządzenia do weryfikacji Numeru PIN, lub
3) podanie numeru Karty, daty ważności Karty i opcjonalnie kodu
CVV2/CVC2 przy Transakcjach realizowanych telefonicznie, za
pośrednictwem poczty, telefonu lub poprzez Internet.
2. Brak podpisu na dowodzie dokonania Transakcji lub złożenie innego
podpisu niż wzór podpisu, o którym mowa w § 5 ust. 2 i w § 8 ust. 6 na
Karcie, nie zwalnia Użytkownika Karty z odpowiedzialności za
zrealizowaną Transakcję.
----------------------------------------------------
------------------
Przy okazji:
§ 5 ust. 2: "Podpis Wnioskodawcy złożony na Wniosku jest wzorem podpisu
stosowanym dla celów realizacji Umowy Karty. Podpis na Karcie powinien
być zgodny z podpisem złożonym na Wniosku. Podpis na Wniosku jest
traktowany jako ostatni wzór podpisu Klienta złożony w Banku.
Wnioskodawca zobowiązany jest do potwierdzenia swojej tożsamości poprzez
okazanie dowodu osobistego lub paszportu z kartą pobytu."
§ 8 ust. 6: "Użytkownik Karty dodatkowej składa na Wniosku/Formularzu,
stanowiącym załącznik do Umowy Karty, wzór podpisu. Brak podpisu
Użytkownika Karty dodatkowej skutkuje odmową wydania Karty dodatkowej."
----------------------------------------------------
------------------
§ 36
5. Bank nie odpowiada, bez względu na kwotę, za Transakcje:
1) do których doszło przed zgłoszeniem utraty Karty, z winy Użytkownika
Karty, w szczególności, gdy Użytkownik Karty nie dopełnił
obowiązków, o których mowa w § 28 ust. 4 lub w § 35 ust. 1, lub
2) zrealizowane na odległość bez fizycznego przedstawienia Karty, w tym
w szczególności zrealizowane za pośrednictwem telefonu,
Internetu lub poczty, lub
3) potwierdzone prawidłowo wprowadzonym Numerem PIN, przy braku
zachowania należytej staranności przez Klienta, przy użyciu Karty ,
lub
4) do których doszło po zgłoszeniu utraty Karty, z winy umyślnej
Użytkownika Karty, lub
5) zrealizowane w sprzeczności z postanowieniami § 12 ust. 3.
-
2. Data: 2005-12-21 11:40:16
Temat: Re: Raiffeisen - regulamin i moje wątpliwości.
Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>
Tomasz wrote:
> 1. Martwi mnie zapis § 15 ust. 2...
> Czy mam rozumieć, że jeśli podpisu nie będzie, albo będzie zupełnie
> inny niż mój to i tak będzie to transakcja za którą muszę zapłacić i
> nie podlega reklamacji?
Reklamować możesz wszystko, a bank wprowadził taki zapis aby mógł w ogóle
obciążyć posiadacza. Ale w przypadku wątpliwości musi udowodnić, że
dokonałeś tej transakcji. Bank rozliczając transakcję dokonaną przy użyciu
POSa nie wie czy podpis jest prawidłowy, ani nawet czy jest. Wtedy dopierą
żąda dokumentu obciążeniowego od akceptanta i jeśli tam nie ma podpisu lub
podpis jest podrobiony, to jest przawdopodobne, że to nie ty płaciłeś.
> 2. Martwi mnie również zapis § 36 ust. 5 pkt 2...
> Czy mam rozumieć, że Bank w ogóle nie odpowiada za transakcje
> internetowe?...
Bank nie odpowiada. Zazwyczaj odpowiada akceptant lub agent rozliczeniowy.
--
Dawid
-
3. Data: 2006-01-04 14:51:21
Temat: Re: Raiffeisen - regulamin i moje wątpliwości. - PIĘTNUJĘ TEN BANK!
Od: Tomasz <t...@p...fm>
Dawid Kulbicki wrote:
> Tomasz wrote:
>
>> 1. Martwi mnie zapis § 15 ust. 2...
>
>
> Reklamować możesz wszystko, a bank wprowadził taki zapis aby mógł w
> ogóle obciążyć posiadacza. Ale w przypadku wątpliwości musi udowodnić,
> że dokonałeś tej transakcji. Bank rozliczając transakcję dokonaną przy
> użyciu POSa nie wie czy podpis jest prawidłowy, ani nawet czy jest.
> Wtedy dopierą żąda dokumentu obciążeniowego od akceptanta i jeśli tam
> nie ma podpisu lub podpis jest podrobiony, to jest przawdopodobne, że to
> nie ty płaciłeś.
Nie masz racji.
Przeczytaj dokładnie zapis i poproś o wykładnię Banku.
"nie zwalnia z odpowiedzialności za dokonaną transakcję"
Zgodnie z otrzymaną wykładnią Banku transakcja taka może ale nie musi
być uznana na korzyść klienta. Cytuję: "Jeśli do transakcji doszło z
winy klienta (...) nie zostanie uznana. W przypadku zgłoszenia faktu
kradzieży karty przed dokonaniem reklamowanej transakcji (...) klient
nie poniesie szkody (...) o ile dopełnił obowiązków o których mowa (...)."
>
>> 2. Martwi mnie również zapis § 36 ust. 5 pkt 2...
>> Czy mam rozumieć, że Bank w ogóle nie odpowiada za transakcje
>> internetowe?...
>
>
> Bank nie odpowiada. Zazwyczaj odpowiada akceptant lub agent rozliczeniowy.
Dostałem pisemną wykładnię: odpowiedzialność spoczywa na kliencie.
Tomek