  • 1. Data: 2002-10-15 07:12:30
    Temat: Raty w GE Capital Bank (rzeczywiste oprocentowanie)
    Od: m...@p...pl (McMac)

    Wczoraj nabywalem sobie pewien sprzecik droga zakupu na raty. Korzystajac z
    okazji chcialem podreczyc panienke z okienka o rzeczywiste oprocentowanie tegoz
    kredytu. Jak sie spodziewalem, pojecie to bylo panience calkowicie obce.
    Poinformowala mnie jedynie, ze oprocentowanie kredytu wynosi:
    "16% w skali roku, do tego 9% prowizji, razem: 25%" :)))))

    Na szczescie na drugiej stronie umowu kredytowej widniala rzeczywista stopa
    procentowa: 60%. W sumie chyba nie tak zle? :))) Bank: GE Capital Bank; sprzedaz
    ratalna w Euro AGD.

    A tak na serio: bank oferuje promocje: "90 dni bez odsetek". Dziala to na
    zasadzie 90 dniowego grace periodu. Jak dla mnie idealnie: potraktuje to jak
    rozlozenie na trzy raty 0%.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 2. Data: 2002-10-15 07:20:55
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > zasadzie 90 dniowego grace periodu. Jak dla mnie idealnie: potraktuje to jak
    A czy nie mogłes iść do "normalnego" banku, wziąść kredyt gotówkowy z
    rzeczywistą roczną stopa oprocentowania mniejszą niz 30 % i kupic towar za
    gotówkę. ja bym tak zrobił.

  • 3. Data: 2002-10-15 13:30:56
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zasadzie 90 dniowego grace periodu. Jak dla mnie idealnie: potraktuje to

    GE oferuje równiez kredyt: 10 rat po 10% ceny towaru, bez wplaty wstepnej i
    bez odsetek. I to w RTV Euro AGD. Czyli chyba tam gdzie kupowales?
    Nie lepiej skorzystac z tego?

    --
    kriskel

  • 4. Data: 2002-10-15 13:36:30
    Od: o...@p...onet.pl

    > GE oferuje równiez kredyt: 10 rat po 10% ceny towaru, bez wplaty wstepnej i
    > bez odsetek. I to w RTV Euro AGD. Czyli chyba tam gdzie kupowales?
> [...]

    bez wplaty wstepnej i bez odsetek ale z prowizja rowna 10%, czyli w efekcie 11
    rat po 10%, no chyba ze panie mnie straszliwie oklamala, i dodatkowo trzeba
    miec zaswiadczenie o zarobkach, a przypadku o ktorym pisal zalozyciel tego
    watku - nie.

    Pozdrawiam,
    OnLee

  • 5. Data: 2002-10-16 06:39:53
    Od: t...@p...onet.pl

    > Strasznie Cię pani okłamała. Nie ma prowizji. Płacisz równowartość towaru w
    > 10 ratach po 10% każda.
    >
    > Pzdr
    > kriskel
    Jeżeli tak, to koszt tego kredytu jest zerowy. To jest chyba niemozliwe. Czy
    jestes absolutnie pewien, że pożyczając K PLN zwracam dokładnie K PLN. Gdyby
    jednak było to prawdą to nikomu nie opłaca się kupowac za gotówkę tylko wziąść
    ten wspaniały kredyt ratalny. Pozdrowienia.

  • 6. Data: 2002-10-16 06:50:27
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 15 Oct 2002 14:30:56 +0100, "kriskel" <k...@p...onet.pl> wrote:

    >GE oferuje równiez kredyt: 10 rat po 10% ceny towaru, bez wplaty wstepnej i
    >bez odsetek. I to w RTV Euro AGD. Czyli chyba tam gdzie kupowales?
    >Nie lepiej skorzystac z tego?

    A czy to nie dotyczy tylko wybranych artykulow?
    W kazdym razie chcialem wziac sprzet na trzy raty. W ten sposob mam 90 dniowy
    kredyt bez odsetek, a zaplacic moge w dowolnym terminie. Jak dla mnie oferta
    idealna.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 7. Data: 2002-10-16 06:52:52
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 15 Oct 2002 09:20:55 +0200, t...@p...onet.pl wrote:

    >A czy nie mogłes iść do "normalnego" banku, wziąść kredyt gotówkowy z
    >rzeczywistą roczną stopa oprocentowania mniejszą niz 30 % i kupic towar za
    >gotówkę. ja bym tak zrobił.

    I zalatwil wszystko w pol godziny na miejscu w sklepie?
    Poza tym napisalem przeciez, ze wzialem 90 dniowy kredyt bez odsetek. Dla mnie
    byla to oferta idealna: sprzet byl tani, ale zalezalo mi aby nie placic w tym
    miesiacu.
    Oczywiscie, ze gdybym chcial wziac cos grubszego, na powiedzmy 12 rat, nie
    skorzystalbym z 60% kredytu...
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 8. Data: 2002-10-16 06:58:56
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:3e6a.000003da.3dad09b9@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

> [...]
    > dokładnie K PLN. Gdyby jednak było to prawdą to nikomu nie opłaca się
    > kupowac za gotówkę tylko wziąść ten wspaniały kredyt ratalny.

    Nie wiem, czemu Cię to tak dziwi. To bardzo typowe przecież, kredyt jest
    finansowany przez sprzedawcę, który w ten sposób zwiększa sprzedaż. Taka
    zachęta. Nawet za PRLu to było :)
    Na zachodzie to standard, u nas też będzie, jak kredyty tańsze.

  • 9. Data: 2002-10-16 07:20:32
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

  • 10. Data: 2002-10-16 07:49:57
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    wziąść
    > ten wspaniały kredyt ratalny. Pozdrowienia.

    Jestem absolutnie pewien. Zrobiłem sobie zakup w tym systemie. Jest to
    promocja ograniczona czasowo. Bank na tym nie zarobi, ale będzie miał
    regularne wpływy.

    Pozdrawiam
    kriskel