  • 1. Data: 2005-11-06 21:29:49
    Temat: "Zmienne oprocentowanie" kredytow
    Od: Krasnal <k...@W...pl>

    Witam,

    Ostatnio slyszalem ze znajomi znajomego pisali do banku pismo o
    obnizenie oprocentowania ...

    i tak mnie to zastanowilo, mam kredyt w KredytBanku w CHF na poczatku
    oprocentowanie wynosilo ok. 3% i dalej mniej wiecej tyle wynosi...
    a tym czasem gdyb ten kredyt wzial teraz to byloby w zakresie 1,75%-2%
    ... no to na czym polega ta "zmiennosc" oprocentowania ...

    Mozna na to cos poradzic? Takie podania do Banku cos dadza? Jak je
    sformuowac, na co sie powolywac proszac o zmiane oprocentowania?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-11-06 21:35:51
    Temat: Re: "Zmienne oprocentowanie" kredytow
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

    Uzytkownik "Krasnal" <k...@W...pl> napisal w
    wiadomosci news:dklskb$3td$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Mozna na to cos poradzic? Takie podania do Banku cos dadza? Jak je
    > sformuowac, na co sie powolywac proszac o zmiane oprocentowania?

    Napisz, uzasadnij tym iz masz zla sytuacje lub cos innego tak aby przekonac
    bank.
    Jak Ci sie uda to napisz co wytargowales.
    Zawsze mzoesz wziasc inny kredyt i splacic nim obecny. To chyba dosc
    popularny sposob na zmniejszenie oprocentowania.

  • 3. Data: 2005-11-06 21:40:29
    Od: Krasnal <k...@W...pl>

    Uzupelnienie...
    DO tej pory moje oprocentowanie "zmienilo" sie z 3.01% na poczatku do
    3.00% obecnie ..

  • 4. Data: 2005-11-06 21:45:59
    Od: Krasnal <k...@W...pl>

> [...]
    > Zawsze mzoesz wziasc inny kredyt i splacic nim obecny. To chyba dosc
    > popularny sposob na zmniejszenie oprocentowania.

    Widzisz mnie sie wydaje ze istneje jakas taka formalna mozliwosc, gdyz
    ci znajomi znajomego to ludzie bardzo bardzo dobrze zarabiajacy. Wiec
    watpie aby tak sobie napisali podanie.. mysle ze poprostu cos w tym jest
    moze bank musi zareagowac na takie pismo pozytywnie ? Ja sie nie znam na
    na tym. Mam nadzieje ze ktos z Was wie cos wiecej na ten temat. A moze
    to tylko jakis jeden bank.. niestety nie wiem do jakiego oni pisali to
    pismo.

  • 5. Data: 2005-11-06 22:00:06
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-06 22:40, osobnik podający się za Krasnal, śmiał
    stwierdzić, iż:
    > Uzupelnienie...
    > DO tej pory moje oprocentowanie "zmienilo" sie z 3.01% na poczatku do
    > 3.00% obecnie ..

    A w umowie masz jak? Powinien być zapis od czego uzależnione jest
    oprocentowanie.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2005-11-06 22:01:25
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Krasnal <k...@W...pl> wrote:
    > Uzupelnienie...
    > DO tej pory moje oprocentowanie "zmienilo" sie z 3.01% na poczatku do
    > 3.00% obecnie ..

    A w umowie co masz zapisane?

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 7. Data: 2005-11-06 22:08:57
    Od: Krasnal <k...@W...pl>

    > A w umowie co masz zapisane?

    1. Oproc. jest zmienne, ustalana na 3-mies. okresy i rowne sumie stawki
    odniesienia oraz marzy Banku w wysokosci 2.25 punktow
    2. stawka odniesienia wyliczana jest na bazie stawki LIBOR jako srednia
    arytmetyczna z notowan stawki LIBOR ....
    3. Wysokosc marzy Banku pozostaje niezmienna w calym okresie
    obowiazywania umowy ...

    no i juz sobie odpowiedzialem

    milej nocy

  • 8. Data: 2005-11-06 22:09:30
    Temat: Re:
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    Krasnal <k...@W...pl> napisał(a):

    > Mozna na to cos poradzic? Takie podania do Banku cos dadza? Jak je
    > sformuowac, na co sie powolywac proszac o zmiane oprocentowania?

    To co bank musi, masz w umowie, zacznij od jej przeczytania. Jeśli warunków
    zmiany oprocentowania nie ma, zależy ono od stada czynników i żaden z nich
    nie jest precyzyjnie mierzalny - typu stała marża w stosunku do LIBOR, to
    bank nie musi Ci obniżyć oprocentowania. Jeśli to kredyt hipoteczny, to
    zmiana banku, wiąże się z dodatkowym zawracaniem głowy i kosztami - banki na
    tym opierają swoją politykę. Sprawdź, może jednak Ci się opłaca zmienić bank.
    Mój znajomy uzyskał takie obniżenie od jednego z banków, tyle że bank
    wcześniej też coś tam przeskrobał, kolega był już zdecydowany na zmianę
    banku, więc był bardzo przekonujący w argumentacji.
    Podanie do banku napisać możesz, to nic nie kosztuje, a może się uda.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 9. Data: 2005-11-06 22:33:32
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Krasnal <k...@W...pl> wrote:
    > no i juz sobie odpowiedzialem

    jednym slowem oprocentowanie jest takie a nie inne - ze wzgledu na dosc
    wysoka marze banku.
    Nie martw sie jednak - mozna tutaj ponegocjowac (przynajmniej sprobowac).

    Policz- bo byc moze oplaca sie splacic ten kredyt np. tym:
    http://www.fortisbank.com.pl/services/credits/Mortga
    geCreditPL.asp

    Jednym slowem - idz np do Open finance czy Expandera - moze cos maja
    ciekawego, a z drugiej stronyu przyatakuj KB. Lepiej bedzie, jak bedziesz
    mial argument typu - obnizcie, bo jak nie to ide tu i tu. (do dyrektora
    placowki). Sam KB tez ostatnio wprowadzil jakies promocje, wiec wiesz :)
    Laski nie robia. Kredyt wziales na wieeele lat :) wiec musisz tylko dobrze
    policzyc co sie sie oplaca.

    Powodzenia! :)

  • 10. Data: 2005-11-07 05:46:52
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>