  • 21. Data: 2019-12-31 16:58:29
    Temat: Re: 150 PLN w promocji BNP Paribas
    Od: z <...@...pl>

    > Porównując zaś RRSO - wg podanego przez milka:
    > - bez ubezpieczenia 7,68%
    > - z ubezpieczeniem 14,35%...
    >
    > Echhh, liczby...

    Ale jakie Ech?
    Coś tu jest albo źle policzone bo fizycznie wychodzi RRSO miejsze albo
    zachachmencone i podatki bank zapłaci mniejsze.

    W każdym razie ktoś coś tu kręci.

    Myślałem że RRSO jest jasno liczone wg procedur ustalonych przez państwo
    i nadzór.
    O ja naiwny ;-)

  • 22. Data: 2019-12-31 17:03:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-31 o 16:01, z pisze:

    > Na czacie w Mille dowiedziałem się że mam wybór albo z ubezpieczeniem
    > albo bez ale bez ubezpieczenie inny procent.

    Oczywiście wyższy procent ale się jeszcze okazuje suma ubezpieczenia
    wchodzi w kwotę kredytu.

    I tu już nie wiem co się dzieje z RRSO. MAGIA :-)

    PS. Kur...ć bo już mnie ponosi.
    Mówimy o zwykłej pożyczce 10 tysi żeby było prościej bez prowizji.
    Można Skomplikować i utrudnić człowiekowi życie? MOŻNA

  • 23. Data: 2019-12-31 18:54:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 14:37:05 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Standardowym sposobem liczenia oprocentowania przez klientów
    > (co, domyślam się, bierze często swój początek z rozmów z "doradcami
    > bankowymi") jest (suma rat / kwota kredytu - 1) * 100%.
    > To już bez żadnych prowizji ani innych czarów (w przybliżeniu) podwaja
    > stawkę.

    Hmm, chyba raczej zmniejsza dwukrotnie - więc wynik trzeba pomnożyć przez 2.
    Bez tego to byłby dobry wzór na kredyt:
    - na rok (jak na dłużej, to trzeba pomnożyć przez liczbę lat),
    - spłacany po roku w całości, ew. spłacane tylko odsetki (np. jak na bardzo
    liberalnej KK, w PL znam banki wymagające spłaty jedynie 2% kapitału, w USA są takie,
    co wymagają tylko 1%) - a nie w miesięcznych ratach kapitałowo-odsetkowych (bo to
    właśnie skutkuje tym dwukrotnym zmniejszeniem - średnio przez okres kredytu klient ma
    do dyspozycji tylko ok. połowy kapitału).

    I wychodzi nie taki zły wzór na RRSO - przybliżony, ale z bardzo niewielkim błędem.
    Bo "prawdziwy" wzór na RRSO jest ciężki...

    A na moich przykładach - 10k na 5 lat:
    - milek bez ubezpieczenia: raty 200zł, wynik 8%, bankowe RRSO 7,68%
    - milek z ubezpieczeniem: raty 230zł, wynik 15,2%, bankowe RRSO 14,35%
    I rzeczywiście to ubezpieczenie zwiększa RRSO prawie dwukrotnie, bo:
    - ponieważ ubezpieczenie jest płatne z góry za cały okres i stanowi część pełnej
    kwoty kredytu, to mimo, że oprocentowanie nominalne jest niższe - bo jest - ale jest
    od wyższej kwoty kredytu - i rata wychodzi jako suma tych samych 200zł, które byłyby
    z większym % od niższej sumy kredytu + 30zł ubezpieczenia - dobre :)
    - średnia rata to 166,67zł kapitału (10k/60) i 33,33zł odsetek - więc jakby nie
    patrzeć dodatkowe 30zł/mc za ubezpieczenie prawie podwaja kwotę odsetek.

    - santi - rata 217,62, wynik 12,23%, bankowe RRSO 11,15%.
    I w sumie wychodzi tak właśnie w połowie między RRSO dla milkowych rat 200zł i 230zł.

    Pewien błąd jest zapewne przede wszystkim z uwagi na spłaty w równych datach
    kapitałowo-odsetkowych, co wnosi nieliniowość - a wzór jest liniowy.
    Przy ratach malejących - ze stałą kwotą kapitału w racie - błąd byłby zapewne
    mniejszy.

    Ciekawe, jak na błąd wpływają obecność prowizji/ubezpieczenia - ale może nie
    wpływają, bo po prostu zwiększają wyjściową sumę?

    I wniosek - tańszy kredyt ma mniejszą ratę, a nie jakieś tam pierdy jak ten czy inny
    %.

    Hehe i doszedłem, w jaki sposób 1,99% od 10k daje 203,04zł - bo 203,04zł to jest
    1,99% od 10203,04zł ;> Ale pewnie jest to wyliczyć równie trudno jak RRSO.

    Ale jak z policzył:
    > (13800 / 10000 -1) * 100% = 0,1444
    to nie wiem, to chyba naprawdę w komunistycznej matematyce...
    "Pewne jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz".
    Pytanie, czy w rosyjskim lepiej - już 2 razy za czasów istnienia "nowożytnej", czyli
    niecarskiej, Rosji, oszczędności w bankach znikły jak sen jaki złoty...

  • 24. Data: 2019-12-31 18:56:00
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Nie tylko doświadczenie, ja mam to od nich na piśmie.
    > Ew. można próbować listem poleconym (ale nie pamiętam już, czy przypadkiem podpisu
    notarialnie poświadczonego nie wymagają).

    Ech, ja mam papier z czterema pieczątkami w różnych kolorach i ze trzema
    różnymi podpisami, że konto jest zamknięte i nie istnieje, a działa
    sobie do tej pory. Zastanawiam się, jak to wykorzystać.

    > Zakładałeś przez net z kurierem?
    > I jak wrażenia?

    Bez problemu, ale podałem adres do pracy, a tam kurierzy docierają
    regularnie i w sensownych godzinach.

    > Ja na szczęście zakładałem u pani Agnieszki w "punkcie" w tzw. "galerii handlowej"
    - co prawda debetówki nie dostałem od ręki - a kredytówkę dostałem (śmieszna była, bo
    przez to wydawanie od ręki była płaska - pani drukowała imię i nazwisko na takiej
    śmiesznej drukarce

    To się nazywa ,,embosser". Są różne -- do płaskiego druku, do wypukłego, a
    jaką taśmę wsadzisz, taki kolor literek uzyskasz - jak w maszynie do
    pisania. Te od wypukłego piekielnie hałasują.

    > I tylko 150zł premii? Czy to ostatnia transza?

    Tak.

    I w końcu dziś do banku nie dotarłem ?

    --
    Grzexs

  • 25. Data: 2019-12-31 19:11:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 17:03:15 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > PS. Kur...ć bo już mnie ponosi.
    > Mówimy o zwykłej pożyczce 10 tysi żeby było prościej bez prowizji.
    > Można Skomplikować i utrudnić człowiekowi życie? MOŻNA

    Trza było zapytać na grupie, a nie na jakimś czacie.
    Bo w sumie Cię nie oszukali - z ubezpieczeniem % nominalny niższy, ale RRSO większe 2
    razy - i właśnie po to je wprowadzono.

    I w końcu zapłaciłeś 30zł za możliwość oglądania ładnej pani ;>
    Bo ten niższy % z ubezpieczeniem to pic na wodę - niższy, ale od wyższej sumy i
    wychodzi na to samo 200zł - plus dodatkowe 30zł za ubezpieczenie (przez 5 lat 1800 -
    od średnio pożyczonych 5k - teraz już się nie dziwisz, po co to?).
    A jak z ubezpieczenia rezygnujesz, to % podwyższają - ale i suma mniejsza, więc rata
    dalej 200zł.

    Więc ta pani warta tego była naprawdę? Czas to inna sprawa (zacytowałbym "poradnik
    prawdziwego mężczyzny", ale nie chcę Cię dobijać ;> ).

    Bo naprawdę w milkowym ST akurat ta pożyczka jest tak jasna jak tylko może być.
    Wybierasz tylko sumę - 5k, 10k, 15k lub 20k - i czy chcesz ubezpieczenie - i
    dostajesz podaną ratę - 100/115, 200/230, 300/345, 400/459,99 ;>
    Gdzie tu miejsce na głupoty?

  • 26. Data: 2019-12-31 19:22:17
    Od: z <...@...pl>

    Ja pier...

    Szkoda życia. ;-)

    Na kwitach mam 230 zł raty i obietnicę ładnej pani że po miesiącu (mojej
    pisemnej rezygnacji z ubezpieczenia) rata spadnie do 200 zł. Powoływała
    się na jakieś ogólne prawo że tak samo jak mogę spłacić wcześniej bez
    kary (mam to na piśmie) to tak samo mogę z tego ubezpieczenia
    zrezygnować a oprocentowanie się nie zmieni.
    _____Tego nie mam na piśmie ____

    Za miesiąc albo odetchnę z ulgą albo pójdę do oddziału i zrobię im tam
    jesień średniowiecza ;-)
    Oczywiście napiszę tu co nieco ;-)

    Dzisiaj idę świętować Sylwestra.

    Nara ;-)

  • 27. Data: 2019-12-31 19:28:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 18:56:03 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:

> [...]
    > różnymi podpisami, że konto jest zamknięte i nie istnieje, a działa
    > sobie do tej pory. Zastanawiam się, jak to wykorzystać.

    Miałem tak w CA jak zamykałem sprzeciwem wobez zmian regulaminu - niestety
    pośpieszyłem się i poskarżyłem już następnego dnia, więc nie zdążyło się nazbierać (a
    oni dalej twierdzą, że zamknęli 20 grudnia 2018).
    Na reklamacje z żądaniem odszkodowania odpusywali tak głupio, że zdołali mnie osłabić
    ;>

> [...]
    > jaką taśmę wsadzisz, taki kolor literek uzyskasz - jak w maszynie do
    > pisania. Te od wypukłego piekielnie hałasują.

    To pewnie w citi mają na zapleczu, robią wypukłe.
    W "punkcie" bnp to taka drukarka jak do karty miejskiej, a pewnie i sporo gorsza, bo
    ta od karty miejskiej robi cały nadruk (w full color) dekoracji, fotki i nazwiska na
    białej karcie i to się nie ściera - a w bnp pani wyjmuje z koperty prawie gotową
    kartę - z dekoracją, numerem i datą ważności (płaskimi, ale jakby z lekka żłobionymi
    i wypełnionymi na biało) - a nadrukowuje tylko nazwisko na biało - i ściera się to z
    lekka.
    Zresztą nie wiem, po co się przy tym nazwisku upierają - w mBąku można dostać od ręki
    kartę - i to chyba nawet wypukłą - dla kogoś, kto się nazywa "karta tymczasowa" ;>
    A ma ktoś debetówkę, jaką można dostać od ręki w oddziale getoutu? Jest tam bazwisko
    czy coś innego (ew. puste miejsce i/lub płaska karta)?

    > Tak.

    Ale tak - co? ;)

  • 28. Data: 2019-12-31 19:34:31
    Od: z <...@...pl>

    > A jak z ubezpieczenia rezygnujesz, to % podwyższają - ale i suma mniejsza, więc
    rata dalej 200zł.

    Ale właśnie 200 zł mnie zadowala. 230 mnie nie zadowala ;-)

    Odsetki 2030/5 lat = (406 / 10000 kwota kredytu którą dostałem do ręki)=
    = (4,06 / 100) = 4,06% w stosunku rocznym.

    Coś źle kombinuję?

    A jakie tam sobie policzą RRSO i od tego podatki banku to mnie g...
    obchodzi

    Chociaż zdanie swoje wyrażę ;-)

  • 29. Data: 2019-12-31 19:43:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 19:22:46 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > Ja pier...
    >
    > Szkoda życia. ;-)
    >
    > Na kwitach mam 230 zł raty i obietnicę ładnej pani że po miesiącu (mojej
    > pisemnej rezygnacji z ubezpieczenia) rata spadnie do 200 zł.

    I tak pewnie będzie.

> [...]
    > kary (mam to na piśmie) to tak samo mogę z tego ubezpieczenia
    > zrezygnować a oprocentowanie się nie zmieni.

    I nic dziwnego, bo chyba się ładna pani zagalopowała, nic o takim prawie nie
    słyszałem.
    Z ubezpieczenia zrezygnować możesz (tak, jak i wcześniej spłacić), ale że %
    pozostanie ten sam to już chyba wymyśliła.

    > Za miesiąc albo odetchnę z ulgą albo pójdę do oddziału i zrobię im tam
    > jesień średniowiecza ;-)/
    > Oczywiście napiszę tu co nieco ;-)

    Trzymamy za słowo, bo na 99% obstawiam, że będzie 200zł.
    Więc od razu ściągawka - te 200zł to jest % nominalny 7,42% - a przy 230zł z
    ubezpieczeniem % nominalny był 6,34% - i o to powalcz ;>
    Może komuś będzie się chciało przeliczyć wysokość raty - tak na oko ok. 195zł ;>

  • 30. Data: 2019-12-31 19:46:50

    > Z ubezpieczenia zrezygnować możesz (tak, jak i wcześniej spłacić), ale że %
    pozostanie ten sam to już chyba wymyśliła.

    Skoro twierdzisz że rata spadnie z 230 do 200 zł to jebać oprocentowanie
    ;-) które sobie bank wpisuje w kwitach.