  • 71. Data: 2020-01-02 18:34:04
    Temat: Re: 150 PLN w promocji BNP Paribas
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > pewnie policzy 9000+59*70 = 13130, nadplata 3130zl, 31% w 5 lat, ~6%
    > rocznie
    > I to moze byc uzyteczne, szczegolnie przy krotkich kredytach, bo jesli
    > sie nie ma pomyslu na inwestycje, lub brakow w portfelu, to jednak
    > tyle trzeba bedzie doplacic.
    >
    > Ale chyba przyzna, ze powinien to przeliczyc na 1 tys, a nie na 10 tys

    No raczej. A wtedy to już się magicznie robi... "300%+", no rocznie
    "tylko" "60%" czy coś w tym stylu. Provident może się ucieszyć z nowego
    klienta (aczkolwiek nie wiem jakie oni oferują warunki).

    Szczerze mówiąc, takie "wyliczenie" nijak nie wydaje mi się użyteczne,
    ale nic to.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 72. Data: 2020-01-02 18:35:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > w sumie, to kredyt nie byl az taki zly, bo w te 5 miesiecy doplacalo
    > sie tylko 6%.
    >
    > Wiec z jednej strony - RRSO wysokie, z drugiej - czy ktos da lepsza
    > oferte ? :-)

    Pewnie byle KK będzie lepsza.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 73. Data: 2020-01-02 18:35:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-01-02 o 17:40, J.F. pisze:
    >A ja po swojemu aby dokładnie porównać interesujące mnie kredyty
    >Wolny kraj ;-)

    >I tu za bardzo wnikasz. Uszczęśliwiam ojca. Zbrakło mi na koncie a
    >nagląca nagłość nastała ;-)

    Ale moze trzeba bylo wziac kredyt na calosc, skoro tak nisko
    oprocentowany :-)

    >I widzisz. Ustawa ustawą a dwa granaty w świątecznym ubraniu trzeba
    >mieć ;-)

    >Swoją drogą: Taki zapis "całkowita kwota ubezpieczenia jest wliczana
    >do sumy kredytu z góry" jakoś tak to leci

    >Normalny biały człowiek jak chce coś ubezpieczyć to doliczyłby do
    >raty kredytu te 30 zł i KROPKA

    No ale dzieki temu wiesz, ze w RRSO wchodzi.

    >Ale NIEEEEE... ALE NIEEE... doliczają do kredytu żeby całość
    >oprocentować

    No i zebys nie splacil przed terminem.
    Choc TSUE to im wlasnie zakwestionowal ... i jak widac bardzo slusznie
    :)

    Co prawda ... ryzyko w miare splacania kredytu spada, wiec moze i
    slusznie biora z gory :-)

    >No jak mam z takimi debilami/cwaniakami robić interesy? NO JAK? ;-)

    Ale to ten twoj kredyt, gdzie niby w kazdej chwili mozesz
    ubezpieczenie wymowic ?

    J.

  • 74. Data: 2020-01-02 18:39:24
    Od: z <...@...pl>

    > Ok. 219 zł - ta "informacja" do niczego nie posłuży.

    Jesteś zbieraczem RRSO? ;-) czy chcesz wiedzieć ile kosztuje kredyt?

    > Tego nie rozumiem.

    ;-) Sorry. Wymiękam. nadpłata czyli koszt pożyczenia x pieniędzy na y lat

    JA pier...

    > Nie widzę problemu. Jeśli są niezależne, to oczywiście sensowne jest
    > policzenie obu RRSO. Jeśli są zależne od siebie (konieczne było wzięcie
    > obu, albo jedna była warunkiem drugiej), można policzyć wspólne RRSO.

    No i sobie policzyłem po swojemu i wziąłem pod uwagę uwarunkowania i
    możliwości spłaty rat.

    > RRSO nie służy do oceny czy ktoś "da radę", tylko do oceny kosztu
    > kredytów

    No i ? Moje liczenie gorsze bo? Jest moje a nie banku czy ustawy?

    To jakaś religia jest. Jesteś wyznawcą?

    Napisz konkretnie dlaczego moje PROSTE liczenie nie przyda się przy
    porównaniu 2-3 kredytów na 10 000 zł.

  • 75. Data: 2020-01-02 18:47:08
    Od: z <...@...pl>

    A co Cię skłania do takich osobistych wycieczek?

    Liczę źle bo?

  • 76. Data: 2020-01-02 18:48:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 18:35, J.F. pisze:
    > Ale moze trzeba bylo wziac kredyt na calosc, skoro tak nisko
    > oprocentowany :-)

    Wziąłem w swoim banku i porównałem z dwoma innymi podobnymi pożyczkami

    Moim sposobem

    Liczę źle bo?

  • 77. Data: 2020-01-02 19:28:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Wziąłem w swoim banku i porównałem z dwoma innymi podobnymi
    >pożyczkami
    >Moim sposobem
    >Liczę źle bo?

    Bo nie na temat - warto bylo konto czyscic za 4 % ? :-)

    kredyty porownujesz w miare dobrze, ale ... ograniczyles sie do 3
    bankow zaledwie.

    J.

  • 78. Data: 2020-01-02 19:37:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2020-01-02 o 18:25, Krzysztof Halasa pisze:
    [...]
    >A co Cię skłania do takich osobistych wycieczek?
    >Liczę źle bo?

    Bo nie tak sie liczy odsetki bankowe.
    Powinienes uwzglednic spadajaca kwote kredytu w miare kolejnych rat.

    Najwlasciwsza metoda jest we wzorze na RRSO, niestety - dosc
    skomplikowana.

    P.S. W ramach zagadki - kiedys dawno mam dwie ulotki reklamowe z
    jednego banku.
    Cos typu:
    Kredyt na 3 miesiace - rata od 3000 zl tylko 1030zl zl
    Lokata 3m - 90 zl odsetek dla kwoty lokaty 3000 zl.

    Z czego bank zyje ?

    P.S. Dzis by chyba wzgardzili takimi "odsetkami".

    J.

  • 79. Data: 2020-01-02 19:40:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Pewnie byle KK będzie lepsza.

    Oczywiscie, ale trzeba ja miec ... wczesniej :-)

    Wiec trzymajmy sie krotkich kredytow.

    J.

  • 80. Data: 2020-01-02 21:08:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 19:28, J.F. pisze:
    > kredyty porownujesz w miare dobrze, ale ... ograniczyles sie do 3 bankow
    > zaledwie.

    Wybacz ale porównywałem z takimi bankami gdzie moja rodzina ma już
    doświadczenia i można mieć kasę bez kwitów.

    Analiza potwierdziła że wliczając terminy stracony czas najmądrzej
    będzie tam gdzie mam konto.

    Jak masz oblatane banki to znajdź mi lepszą ratę na 60 mies. przy 10 tyś
    kredytu. Lub coś porównywalnego. Chętnie się czegoś dowiem.

    Nie. Nie może być karta. Nie moja decyzja.